Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Spørr her inne også selv om jeg ikke er en "sliter" ennå da de inne på "Bli gravid" ikke hadde store pergoerfaringene.

Forrige gang slet vi med å bli gravide pga mine ustabile sykluser så jeg fikk resept på dobbel pergo, var på sjekk på dag 13 og hadde da nesten blitt overstimulert og gyn nedjusterte fremtidige resepter til enkel kur. Fikk lov til å ha sex fordi jeg hadde eggløsning av meg selv. Ble gravid på første forsøk med pergo og tenkte derfor ikke over dette noe mer.

Nå kontaktet jeg gyn etter bare en måned med prøving da syklusene mine fortsatt er helt på bærtur og forklarte historien fra sist. Fikk derfor resept på enkel pergokur. Tok denne forrige måned og den hadde ingen effekt. Fikk eggløsning sent så syklusen ble lang. Ringte ned til gyn igjen som oppgraderte resepten til dobbel kur, men jeg trengte visst ikke noe mer oppfølging. Hun sa det var helt vanlig å skrive ut dobbel kur uten oppfølging.

Er det det? Er det "trygt" å ta dobbel kur uten oppfølging?

Er så redd for å bli overstimulert. Misforstå meg rett for tvillinger går fint - det er flere enn det jeg helst ikke ønsker.

Andre her som har fått dobbel kur uten noen form for oppfølging?

Tenker jo litt at jeg sist gang hadde to store modne egg og 3 små og jeg ble bare gravid med en likevel...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968947-pergosp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sååå usikker på hva jeg skal gjøre! Jeg bor ikke langt unna, men det er jo litt styr (og dyrt) og dra fra jobb for å ta ultralyd på riktig dag for å sjekke overstimulering - men heller litt mot å gjøre det siden jeg kjenner jeg stresser litt med at jeg er redd for overstimulering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...