Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 6 uker, ammer for det meste men gir han to måltider med flaske. på NAN pakken står det ca 6 måltider fra 80-150 ml , hvordan skal jeg vite hvor mye jeg skal gi pr måltid? gutten er litt glupsk med stort sugebehov, så viss jeg skal gi han til han ikke vil ha mer så gulper han.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968885-morsmelkerstatning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) har en datter på 12 uker ammer å gir flaske. Jeg har gitt henne hele veien ca 100 ml eller mindre å da er hun alltid fornøyd:)) å hun er veldig glad i mat:)) nå har jeg begynt med ca 150 ml :))) prøv deg fram så finner du ut hva prinsen din liker best:)))

Nå er ikke din så gammel enda men det finnes jo forkjellige størrelser på disse tutene og vi valgte å beholde den med minst hull lengst mulig slik at han ikke slukte nedpå men måtte bruke litt tid og da merket han at han ble mett mens han spiste sammenlignet med når han prøvde den tuten som skulle være for hans alder. Da bare slukte han alt for mye.

Jeg har også noen ganger gitt en passe mengde. Når han var 6uker tror jeg det var 90 ml. Også ga jeg smokken littegran og så om han ble fornøyd etter 15min ca. Ellers fikk han litt mer. Som oftest funket det bare å bytte ut flaska med smokken for da var det bare sugebehov på slutten og ikke sult.

Jeg har alltid gitt det han så mye han vil ha. Han gulper men han er en liten gulpebaby. Han kan drikke 100 ml eller 200 ml og uansett gulper han ;)

Gi babyen din det han vil ha og husk det som står på pakken er veiledende og alle bebiser er forskjellig :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...