Gå til innhold

når ha sex i forhold til pos el test?

Anbefalte innlegg

Jeg testet akkurat pos på billigstrimmel EL test. Vi hadde sex i går. Holder det for å bli gravid? Mannen er borte nå nemlig, men kan til nød komme hjem enten i kveld eller i morgen eller fredag kveld for å gi meg enda ei dose. ;) Hvilken dag bør vi gjøre det? Han kommer til å sitte i bilen i mange timer for dette... Hehe... Vil jeg kunne teste igjen for å se litt mer nøyaktig? Vil den bli neg når egget har løsnet? Og er det da for sent? Kan en slik test være pos flere dager så det lønner seg for han å drøye litt? Også siden vi hadde sex i går...

Fortsetter under...

Det skulle jeg også likt å vite.. Her hadde jeg positiv test på morgenen, men negativ på kvelden.. Skal vel godt gjøres å ha blitt gravid den kvelden.. Men har lest at egget kan leve i et døgn etter eghløsning.. Så da skal det i teorien kunne funke..

Før el test!!!!! Så lover bra! :) el test skal vise at el kommer snart. Men jeg hadde pos el test en torsdag og fred. Fred morgen var jeg hos gynekolog, og da hadde egget løsnet. Egget lever kun en dag! Og sæden bruker lang tid på å svømme opp. Vi hadde sex onsdag og fredag kveld! Fredag kveld var sikkert for sent. Rimelig sikker på at jeg ble gravid av sæd fra onsdag som lå på vent!

Første gang jeg ble gravid var også av sæd som lå på vent! Vi hoppet sv i svingen før den usikre perioden..

I går var nok et godt tidspunkt. Skal dere prøve igjen ville jeg gjort det i dag.

Før el test!!!!! Så lover bra! :) el test skal vise at el kommer snart. Men jeg hadde pos el test en torsdag og fred. Fred morgen var jeg hos gynekolog, og da hadde egget løsnet. Egget lever kun en dag! Og sæden bruker lang tid på å svømme opp. Vi hadde sex onsdag og fredag kveld! Fredag kveld var sikkert for sent. Rimelig sikker på at jeg ble gravid av sæd fra onsdag som lå på vent! Første gang jeg ble gravid var også av sæd som lå på vent! Vi hoppet sv i svingen før den usikre perioden.. I går var nok et godt tidspunkt. Skal dere prøve igjen ville jeg gjort det i dag.

Mannen rakk aldri å komme hjem, han kommer i morgen, og da er det nok for sent for dette egget. I går var fortsatt el test postivi kl 11, men negativ kl 19, så da hadde eggt løsnet en gang mellom der. Dvs nesten to døgn etter sexen, eller kanskje nærmere 1,5 døgn. Krysse fingra for at det holdt da...

Mener jeg har hørt at svømmeturen bare tar 20 min jeg, eller er det feil? Var et argument mot at man ikke skulle trenge å ligge med rompa opp etter sex, og at man trygt kunne gå på do rett etter sex. Ikke vet jeg...

Annonse

testen slår ut før eggløsning, opptil 36 timer før, og egget lever i 24 timer

Det stemte ikke for meg. Som nevnt: positiv el test torsdag og fredag morgen. Tilfeldigvis hadde jeg gynekolog time fredag morgen, og da så hun at egget var løsnet...

Mulig jeg tar feil ang hvor lang tid sæden bruker opp. Har bare hørt at det tar litt tid. Men mener det er større sjanse for å bli gravid hvis sæden er der før egget løsner. Men begge deler går jo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...