Gå til innhold

gode råd?

blomstgull

Anbefalte innlegg

Er så frustrert!

Var hos legen igår for min første undersøkelse (er 6uker).

Hun skrev ut en 50% sykemelding og sa jeg hvertfall burde ta det, selv om jeg ikke hadde en stressende jobb, og at det var bra for meg å vite at jeg hvertfall hadde prøvd alt om ting skulle gå galt..

Men jeg kjenner jeg ikke ønsker sykemelding. Jobben min er som sakt ikke så veldig stressende, samtidig som jeg jobber på et lite team og vet det blir vanskelig for firmat om jeg er det mindre. Og den største grunnen er vel at det er ingen på denne nye jobben som vet at jeg har habituel abort, og jeg ønsker ikke at de skal finne ut at det heller (hvertfall ikke nå, i denne "private"perioden). Jeg føler at jeg absolut kan jobbe, jeg er ikke kvalm eller dårlig jeg er i fin form. Men det plager mag at hun gjerne vil at jeg skal sykemeldes. Jeg tror det å jobbe ferre dager bare gjør det mer stress de dagene jeg er på jobb?? Uff jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.!

Er det noen med gode råd;)

Er det noen av dere som ikke ble sykemeldt??

Fortsetter under...

Er så frustrert!

Var hos legen igår for min første undersøkelse (er 6uker).

Hun skrev ut en 50% sykemelding og sa jeg hvertfall burde ta det, selv om jeg ikke hadde en stressende jobb, og at det var bra for meg å vite at jeg hvertfall hadde prøvd alt om ting skulle gå galt..

Men jeg kjenner jeg ikke ønsker sykemelding. Jobben min er som sakt ikke så veldig stressende, samtidig som jeg jobber på et lite team og vet det blir vanskelig for firmat om jeg er det mindre. Og den største grunnen er vel at det er ingen på denne nye jobben som vet at jeg har habituel abort, og jeg ønsker ikke at de skal finne ut at det heller (hvertfall ikke nå, i denne "private"perioden). Jeg føler at jeg absolut kan jobbe, jeg er ikke kvalm eller dårlig jeg er i fin form. Men det plager mag at hun gjerne vil at jeg skal sykemeldes. Jeg tror det å jobbe ferre dager bare gjør det mer stress de dagene jeg er på jobb?? Uff jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.!

Er det noen med gode råd;)

Er det noen av dere som ikke ble sykemeldt??

Hei blomstgul

Jeg har aldri blitt sykmeldt når jeg har vært gravid. Har hatt noen sykmeldinger noen når jeg har mistet derimot. Syns det er vanskelig å gi noen råd, men om du ikke føler trang til å være sykmeldt eller har en stressende jobb, så syns jeg du skal gjøre som du selv vil og føler for.

Jeg er gravid nå i uke 16, men det ser ut som at den lille i magen har store fosterskader, så jeg har nok snart en liten engel istedet... Denne gangen har jeg ikke jobbet (bor i utlandet for tiden). Jeg jobbet derimot når jeg fikk Ludde (6 år) i en ganske stressende jobb - og det gikk helt fint.

Lykke til! Håper det går hele veien fram til en frisk liten baby.

Hei!

Det høres jo ut som om du synes det er mer stressende å ha sykemelding enn å gå på jobb? Da må det da være best å gå på jobb og slippe å gå rundt med dårlig samvittighet (selv om du selvsagt ikke burde ha det, så høres det ut som om du har det likevel), finne på unnskyldninger o.l.? Så rart at legen ikke hørte på deg. Jeg har ikke vært sykemeldt under graviditetene mine. Jeg har hatt ulike jobber og har forsøkt å unngå de mer stressende vaktene så langt det lot seg gjøre. Nå er jeg gravid med 3,5 uke igjen til termin :) Lykke til, håper det ordner seg for deg også!

Er så frustrert! Var hos legen igår for min første undersøkelse (er 6uker). Hun skrev ut en 50% sykemelding og sa jeg hvertfall burde ta det, selv om jeg ikke hadde en stressende jobb, og at det var bra for meg å vite at jeg hvertfall hadde prøvd alt om ting skulle gå galt.. Men jeg kjenner jeg ikke ønsker sykemelding. Jobben min er som sakt ikke så veldig stressende, samtidig som jeg jobber på et lite team og vet det blir vanskelig for firmat om jeg er det mindre. Og den største grunnen er vel at det er ingen på denne nye jobben som vet at jeg har habituel abort, og jeg ønsker ikke at de skal finne ut at det heller (hvertfall ikke nå, i denne "private"perioden). Jeg føler at jeg absolut kan jobbe, jeg er ikke kvalm eller dårlig jeg er i fin form. Men det plager mag at hun gjerne vil at jeg skal sykemeldes. Jeg tror det å jobbe ferre dager bare gjør det mer stress de dagene jeg er på jobb?? Uff jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.! Er det noen med gode råd;) Er det noen av dere som ikke ble sykemeldt??
Hei blomstgul Jeg har aldri blitt sykmeldt når jeg har vært gravid. Har hatt noen sykmeldinger noen når jeg har mistet derimot. Syns det er vanskelig å gi noen råd, men om du ikke føler trang til å være sykmeldt eller har en stressende jobb, så syns jeg du skal gjøre som du selv vil og føler for. Jeg er gravid nå i uke 16, men det ser ut som at den lille i magen har store fosterskader, så jeg har nok snart en liten engel istedet... Denne gangen har jeg ikke jobbet (bor i utlandet for tiden). Jeg jobbet derimot når jeg fikk Ludde (6 år) i en ganske stressende jobb - og det gikk helt fint. Lykke til! Håper det går hele veien fram til en frisk liten baby.

Hei, måtte bare si at jeg ble kjempetrist når jeg leste at du er i uke 16 og at den lille sannsynligvis har store fosterskader. Så utrolig urettferdig! Jeg kan ikke forestille meg hvor fælt du må ha det og hvor trist/skummelt dette må være for dere... Håper virkelig de har tatt feil av noe og at babyen er friskere enn de tror slik at du kan få nummer 2. Lykke, lykke til, kommer til å tenke på deg!

Er så frustrert! Var hos legen igår for min første undersøkelse (er 6uker). Hun skrev ut en 50% sykemelding og sa jeg hvertfall burde ta det, selv om jeg ikke hadde en stressende jobb, og at det var bra for meg å vite at jeg hvertfall hadde prøvd alt om ting skulle gå galt.. Men jeg kjenner jeg ikke ønsker sykemelding. Jobben min er som sakt ikke så veldig stressende, samtidig som jeg jobber på et lite team og vet det blir vanskelig for firmat om jeg er det mindre. Og den største grunnen er vel at det er ingen på denne nye jobben som vet at jeg har habituel abort, og jeg ønsker ikke at de skal finne ut at det heller (hvertfall ikke nå, i denne "private"perioden). Jeg føler at jeg absolut kan jobbe, jeg er ikke kvalm eller dårlig jeg er i fin form. Men det plager mag at hun gjerne vil at jeg skal sykemeldes. Jeg tror det å jobbe ferre dager bare gjør det mer stress de dagene jeg er på jobb?? Uff jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.! Er det noen med gode råd;) Er det noen av dere som ikke ble sykemeldt??
Hei blomstgul Jeg har aldri blitt sykmeldt når jeg har vært gravid. Har hatt noen sykmeldinger noen når jeg har mistet derimot. Syns det er vanskelig å gi noen råd, men om du ikke føler trang til å være sykmeldt eller har en stressende jobb, så syns jeg du skal gjøre som du selv vil og føler for. Jeg er gravid nå i uke 16, men det ser ut som at den lille i magen har store fosterskader, så jeg har nok snart en liten engel istedet... Denne gangen har jeg ikke jobbet (bor i utlandet for tiden). Jeg jobbet derimot når jeg fikk Ludde (6 år) i en ganske stressende jobb - og det gikk helt fint. Lykke til! Håper det går hele veien fram til en frisk liten baby.

Hei

Takk for svar! det føles så håpløst noen ganger, blir så forvirret og da er det så godt å få litt råd :)

Så vondt det er å høre at det kanksje ikke kommer til å ende godt for babien din! jeg har hvert med her en lang stund og heiet på deg i det stille. Sender deg mange varme tanker og håper du finner trøst i hverdagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...