Gå til innhold

Hvordan få ungen til å snu seg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er fortsatt veldig god plass i magen, så ikke bekymre deg. Min første snudde seg ikke før i uke 38.

Mulig han ville gjort det uansett, men jeg gikk på yoga for gravide sist og ble rådet til å bruke en yogastilling for å forsøke å snu. Husker ikke hva den heter, men det er visst mange som har fått det til på den måten.

Da setter du fotsålene i gulvet med bøyde knær. Legg armene ned lags siden og løft opp rumpa så høyt du kan (som en bro hvor du hviler på skuldrene og føttene). Så holder du så lenge du orker, og gjør øvelsen flere ganger hver dag.

Dette er en stilling der babyen får veldig god plass i magen og muligheten for å snu seg er god.

Full aktivitet i magen når jeg lå slik husker jeg, deilig for den lille å kunne røre litt på seg når plassen er bedre enn normalt :)

Kan være verdt å prøve, men igjen - 32+2 er tidlig, så babyen din har god tid!

Stillingen Zebrah nevner har jeg også lest at kan hjelpe - men et ekstra tips er å støtte opp stillingen ved å ligge på puter og dyner - sånn at du kan slappe av. Har også lest at en kan prøve å stryke på magen mens en ligger sånn for å få litt bevegelse på baby/ oppfordre til bevegelse - men boka nevnte også at dette kun skulle være "snill" stryking - ikke forsøk på å snu noe selv - og at en helst bør diskutere det med fastlegen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...