Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #1 Skrevet 5. september 2012 Må bare spørre noen - er det normalt å være opplåst i magen og få "vondt" for å puste av litt for mye stress og bekymringer? Med vondt for å puste mener jeg ikke følese av å ikke få puste altså, men sånn at det jeg må ta dype drag for at det skal føles riktig (veldig vanskelig å forklare). I tillegg har jeg i det siste fått en slags knyte seg følelse i halsen (varer bare noen sekunder, kommer ikke så ofte). Har dere andre det lignende i perioder/hele tiden i forhold til jobben (eller andre ting). Lurer egentlig på om dette er noe jeg bare må tåle eller om jeg burde klare å endre på det...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #2 Skrevet 5. september 2012 Må bare spørre noen - er det normalt å være opplåst i magen og få "vondt" for å puste av litt for mye stress og bekymringer? Med vondt for å puste mener jeg ikke følese av å ikke få puste altså, men sånn at det jeg må ta dype drag for at det skal føles riktig (veldig vanskelig å forklare). I tillegg har jeg i det siste fått en slags knyte seg følelse i halsen (varer bare noen sekunder, kommer ikke så ofte). Har dere andre det lignende i perioder/hele tiden i forhold til jobben (eller andre ting). Lurer egentlig på om dette er noe jeg bare må tåle eller om jeg burde klare å endre på det... Akkurat det med pustingen har jeg også. Jge har ikke pusteproblemer, for jeg får jo tydeligvis i meg nok oksygen, men jeg har _følelsen_ av at pusten jeg trekker inn ikke kommer inn i lungene, og må kaste på hodet og trekke pusten i skikkelig dype drag for å føle at jeg får puste på ordentlig.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #3 Skrevet 5. september 2012 Sånn er det som du beskriver ja. Vet du hvorfor du har det sånn?
Gjest Gul stjerne Skrevet 5. september 2012 #4 Skrevet 5. september 2012 Stress og bekymringer og pusteproblemer - kan det være en mild form for angst...? Har du tenkt på det?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #5 Skrevet 5. september 2012 Har ikke akkurat tenkt på angst - jeg kan lite om det - og hvis det skulle være det - da er det vel gjerne mer sammensatt?
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 5. september 2012 #6 Skrevet 5. september 2012 Går du med skuldrene som ørepynt også? Jeg får alltid pusteproblemer når jeg er stressa fordi skuldrene "kryper" oppover og over langen tror jeg det hemmer "innpusten" ved at man kun får pustet ned til sånn midt på lungene, hehe... Ikke rart man etter en stund får følelesen av at man mangler oksygen. Prøv å senk skuldrene, eller konsentrer deg om å ikke heve skuldrene. Man gjør mye rar helt ubevisst. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #7 Skrevet 5. september 2012 Ja, det gjør jeg nok ja! Må prøve å tenke på det!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #8 Skrevet 5. september 2012 Jeg har det slik tider, når jeg ikke tar astmamedisinen min. Gjesper en del i tillegg(kroppen sin måte å trekke inn mer luft på uten å være trøtt). Tar jeg innhalatoren min normaliserer dette seg etter en liten stund. Kanskje en utredning om astma hadde vært noe??
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #9 Skrevet 5. september 2012 Sånn er det som du beskriver ja. Vet du hvorfor du har det sånn? Jeg gikk til fysioterapeut og kiroprakter pga vond nakke og skuldre, og fikk forklart at det henger sammen med at jeg puster med skuldrene og ikke med magen. Når du puster, går magen inn og ut, eller går skuldrene opp og ned? Men hvorfor jeg gjr det igjen, det vet jeg ikke. Stress? Syns det er rart, for jeg har hatt det sånn i mange, mange år, og jeg har ikke alltid vært stressa..
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #10 Skrevet 5. september 2012 Jeg har det slik tider, når jeg ikke tar astmamedisinen min. Gjesper en del i tillegg(kroppen sin måte å trekke inn mer luft på uten å være trøtt). Tar jeg innhalatoren min normaliserer dette seg etter en liten stund. Kanskje en utredning om astma hadde vært noe?? Nei, er nok sikker på at det ikke er astma, finnes ikke tett. Men takk for svar
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 5. september 2012 #11 Skrevet 5. september 2012 Går du med skuldrene som ørepynt også? Jeg får alltid pusteproblemer når jeg er stressa fordi skuldrene "kryper" oppover og over langen tror jeg det hemmer "innpusten" ved at man kun får pustet ned til sånn midt på lungene, hehe... Ikke rart man etter en stund får følelesen av at man mangler oksygen. Prøv å senk skuldrene, eller konsentrer deg om å ikke heve skuldrene. Man gjør mye rar helt ubevisst. Lykke til Bare et spørsmål til her. Når du er stresset, spiser du fortere da? I så fall kan det forklare oppblåsthet. Når jeg er stresset gjør ikke jeg mye i riktig tempo. Alt går for fort inkludert spising selvfølgelig. Ekstra ille er det hvis jeg står og spiser. Skikkelig fyfy...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #12 Skrevet 5. september 2012 Jeg får veldig lett det jeg kaller "stress-mage". Da blir jeg oppblåst, forstoppet, bæsjer ikke på flere dager, luft kommer ikke ut og det blir slitsomt å puste. Går gjerne over når helgen kommer og jeg får roet litt ned. Slitsomt å ha det slik
Lillimilli Skrevet 5. september 2012 #13 Skrevet 5. september 2012 Det høres veldig ut som angst. Jeg sliter en del med angst. Og det du beskriver er en del av mine symptomer. Men under ett angstanfall tror jeg at jeg skal dø eller besvime. Sier ikke at du har angst. Men er kanskje greit å ha det litt i bakhodet. Jeg gikk lenge med små symptomer før det endte i voldsomme anfall. Vet at alt bare ligger i hodet mitt, men det føles absolutt ikke sånn ut når det står på som værst. Anfallene har lett for å komme etter en periode med mye stress og lite søvn. Håper du ikke har /får angst, men bare er stresset og liv sliten.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #14 Skrevet 5. september 2012 Jeg ringte legekontoret i dag, legen skal ringe meg i morgen. Hun får vel ikke gjort så mye, men håper hun kan være med å sortere litt i rotet mitt. Kjenner at nok er nok i forhold til å alltid være den som har overskudd og frisk - både på jobb og hjemme - i tillegg til at gruer meg til hver eneste arbeidsdag og tenker problemsløsning jobb hele tiden. Har en søster som strever veldig og en mann som har vært en del sykmeldt (stabil i jobb nå) og på jobb er "alle" syke hele tiden. Kjenner at nå orker jeg ikke mer... Kan man utvikle angstsymptomer av dette tror dere? Jeg kan som sagt lite om temaet (har jobbet i over 20 år og så og si aldri vært sykmeldt utenom svangerskap, kun en uke pga totalt stemmeløshet)og har heldigvis aldri hatt de slik før. Har også fått en følelse av å gi opp, før satt jeg med jobben min mye (for mye), de siste ukene har jeg gjort bare det jeg må. Beklager mye "surv"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå