Gå til innhold

Akupunktur på dagsplanen! :) andre?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, nydelig sol her i Akershus i dag! :) I dag skal jeg på min andre akupunktur time, har nå begynt med modning, men akupunkturen hjelper også mot halsbrann, kvalme, til og med kramper i bena! Er overrasket og veldig fornøyd, selv om jeg ikke vet hvordan det går med selve modningen, er det uansett verdt det! :) Føler og jeg har mere energi etter jeg har vært der :)

Noen andre som tar akupunktur? Hva er deres erfaring? :D Og tror du det har/hadde noe effekt på modningen og fødselen din? :)

Endret av Kulaa
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968753-akupunktur-p%C3%A5-dagsplanen-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 27+6 i dag, så har ikke begynt med modningsakupunktur enda, men hun setter nåler mot bekkenløsningsplager. Jeg synes det har god effekt! Har nå også fått noen homeopatiske medisiner jeg skal ta ved siden av. For å være helt ærlig så er hele greia med akupunktur noe merkelige greier - men så lenge det fungerer, så trenger jeg ikke å skjønne det! ;-)

Endret av Helenee

Jeg har gått til akupunktør lenge. syns det hjelper på mye jeg også! :) Ikke begynt med modningsaku enda, men får også mer energi, er mindre forkjølet/syk (hun styrker immunforsvaret) og føler bedring på de områdene vi har "jobbet med" :) Fikk hjelp før graviditeten til å normalisere syklusene mine, fikk tydelig bedret både blødningene og eggløsningene, ble mindre hormonell og mer i balanse :) Skal fortsette etter fødsel også for å støtte opp om melkeprod og normalisere hormonbalansen i kroppen :)

Så spennende å høre at det er flere som er fornøyde! :)

Er så mange som er så utrolig kritiske og negative til akupunktur! Alle i min familie og vennekrets er så utrolig negative til at jeg går til akupunktur, men er jo ingen av de som har prøvd eller vet hva det egentlig går ut på engang! :P De slenger bare med leppa og mener at kroppen fikser alt selv, og at det er ikke noe grunn til å sette igang fødselen før osv, men det er jo over hode ikke det som er poenget! ;) Alle mine søstre og min mor har blitt satt i gang med omtrent alle sine fødsler, dette vil jeg gjerne unngå. Jeg syns da det er mye bedre og forberede kroppen mest mulig, og muligens da slippe igangsetting med alle mulige medikamenter på sykehuset, akupunktur er jo helt naturlig og hjelper bare kroppen å jobbe selv, helt uten bi virkninger! :) Skjønner ikke hvordan det kan være så negativt? :P

Jeg er hvertfall kjempe positiv! Har hjulpet kjempe mye på alle mine andre plager også, er jo som Helenee sier, noe merkelige greier, men så lenge det fungerer, så trenger heller ikke jeg å skjønne det! :);)

Har vært på 3xmodninger og 3xigangsettelser. Menstermin var forrige tirsdag, termin i morgen. Ingen tegn til fødsel. Møtte tilfeldig akupunkturdamen på butikken i går, og hun vil prøve en siste gang i dag (gratis). Skader så klart ikke, men kjenner at jeg har mistet litt trua... Skal uansett gi det et forsøk til, keep you uppdated.

Annonse

Lykke til Bolleklar! :)

Enig med deg Kulaa! Jeg kjenner også mange skeptikere!

Men man må faktisk treffe på "rett" akupunktør også, jeg prøvde en annen først og ble helt ødelagt av det. Fikk syke sykluser og ble helt utslitt, men han satte nåler som stimulerte "problemområdene" veldig, hun jeg går til nå behandler hele systemet og setter masse "oppbyggende" nåler. så er nok forskjell. Noen opplever ikke at aku hjelper, så det er forskjell på oss også ;)

jeg opplevde faktisk blødninger i starten av dette sv.skapet, ca uke 8-10, da hadde jeg ikke vært hos aku på en stund, og det økte på. men fikk ul og sjekket, var kun slimhinnene som blødde. Fikk akutime dagen etter ul og hun satte masse nåler for slimhinner, sirkulasjon, styrke disse osv... ikke blødd etterpå og hatt aku litt mer regelmessig etter dette ;)

Lykke til i dag Bolleklar :) Kanskje lille i magen ikke vil ut enda? Selv med aku så kommer de nok ikke før de er klare ;)

Skal til aku i dag selv, håper jeg får litt hjelp til å roe leggene og hendene, "sovner" så fort for tiden, hendene kan være helt numne om natta og bena sovner i alle slags stillinger. I tillegg har jeg hatt litt krampe i leggen de siste dagene. Krysser fingrene for god hjelp til det i dag! :)

setter ikkje i gang en fødsel med akupungtur som ikkje er klar for og bli starta. men kan starte fødsel om alt er klart og kroppen bare er litt treig og starte det selv.

eg har vert på 3 timer nå. og det er veldig vansklig og si om det hjelper eller ikkje pga fødsel og gravididet er så vansklig og "måle". alle er ulike og hver fødsel og graviditet er ulik for hver gang uansett.

men ho sette nåler mot bihulebettenelse og. har aldri blitt kvitt en bihulebettenelse uten penselin før. (pleier og ha 3-6 kurer i året) og når eg hadde hatt en time der var det nett så eg kun var litt forkjøla etter på. og etter timen neste gang var eg heilt fin. så funker vertfall på bihuler :)

eg har kjent en del modnings tegn, men om det er tilfeldig eller har noe med nålene og gjør har eg ingen peiling på.

ei veninde av meg tok aku for og få en lettere fødsel. ho mener det hjalp veldig. og hu var mye bedre etter den fødselen en den første. og oppe og gjekk nett så ho ikkje hadde fødd ett par timer etter på.

ingen ting blir verre av og prøve det hvertfall :)

Jeg gikk til modningsakupunktur sist, og gjør det denne gangen også. Sist begynte jeg bare 10 dager før terminen, og hadde allerede 2 cm åpning, og var veldig moden.Neste time hadde jeg 4-5 cm, og gikk sånn en uke før fødselen startet, 2 dager over termin.

Fødselen tok 9 timer fra riene kom, så synes det var ganske fort. Har tro på at det hjalp den gangen:)

Denne gangen har jeg vært der 3 ganger, og går nå med 3-4 cm åpning igjen, og er helt moden. Terminen er til mandag, så håper han kommer i helgen ihvertfall. Har time i morgen, men ho trodde jeg skulle føde før det, så spent på om den siste nattan er nok. eller om det tar noen dager til:)

Mang som tror akupunktur setter i gang fødselen, men det er feil. Det skal hjelpe til så man er mer klar når det først setter i gang, slik at åpningsfasen går fortere. utdrivningsfasen kan også gå fortere.

Tror også det er mindre sjangs for å gå lenge på overtid, og større sjangs for at det starter selv når man går til akupunktur. Man vet jo ikke hvor lang fødselen hadde vart, eller hvor lenge man hadde gått over tiden hvis man ikke hadde tatt akupunktur. Kanskje det ikke hadde startet av seg selv i det hele tatt... Synes det er vert det jeg:)

Annonse

Jeg er i uke 39 + 4 og begynte med modningsakupunktur i uke 35.

Tror helt klart at det har hjulpet, for jeg er allerede uber moden og har 2 cm åpning :) Og har hatt åpning i snart 2 1/2 uke.

Er veldig klar for fødsel nå! å jeg tror nok at nålene har gjort sine underverker med modningen såfall :) Blir spennende å se om fødselsforløpet blir kortere og ikke minst "Bedre" :)

Hei hei! Ruger fremdeles. Hun satte 12 nåler i dag. Fikk fire i korsryggen som var dritvonde. De andre (ankel, lår, mage, og nakke) kjente jeg ikke. Murringer og kynnere som vanlig i dag, blir spennende å se om det eskalerer. Driver å forbereder meg mentalt på en uke med overtid nå, men det er jaggu ikke enkelt!

Hvordan vet dere at dere er modne/har åpning. Har aldri blir undersøkt vaginalt på kontroll, heller ikke i dag på termindag. Aner således ikke hvordan jeg ligger an... Litt irriterende kjenner jeg. Neste kontroll er event. overtidsvurdering på sykehuset. Men, jeg lever i håpet!

Hei hei! Ruger fremdeles. Hun satte 12 nåler i dag. Fikk fire i korsryggen som var dritvonde. De andre (ankel, lår, mage, og nakke) kjente jeg ikke. Murringer og kynnere som vanlig i dag, blir spennende å se om det eskalerer. Driver å forbereder meg mentalt på en uke med overtid nå, men det er jaggu ikke enkelt!

Hvordan vet dere at dere er modne/har åpning. Har aldri blir undersøkt vaginalt på kontroll, heller ikke i dag på termindag. Aner således ikke hvordan jeg ligger an... Litt irriterende kjenner jeg. Neste kontroll er event. overtidsvurdering på sykehuset. Men, jeg lever i håpet!

Huff, kjedelig å bli gående sånn å bare vente!! ;) Får håpe babyen din snart vil ut i den store verden, kanskje babyen har det så godt i magen at den rett og slett vil være der så lenge som mulig, hehe :)

Du kan jo ringe jordmor/lege og spørre om en ekstra kontroll? Og spørre om hun kan sjekke hvordan du ligger ann og evt. strippe deg? Det kan jo og hjelpe på å bli strippet og ;)

Håper du snart får se det lille nurket :) Og lykke til med fødselen når den tid kommer, la oss krysse fingrene for at det blir snart! :D:)

Jeg fikk også modningsakupunktur forrige gang, gikk likevel fem dager over tida, men fødselen i seg selv gikk veldig raskt!Hadde 9 cm åpning når jeg kom inn på sykehuset, og hadde det ikke vært for at han var stjernekikker, så hadde det bare tatt et par timer, det tok to timer ekstra da han sto litt fast, men alt i alt en rask fødsel!Han var ute 4 timer etter at vi kom inn på sykehuset, så jeg er overbevist om at akupunkturen hjalp!Går derfor til akupunktur denne gangen også!;)

Da har jeg vært på akupunktur igjen i dag :) Hun trodde at siden slimproppen hadde gått, skulle jeg ikke se bort ifra at frøkna kom i løpet av denne uken! :) Ny time på onsdag! Håper jeg slipper å komme tilbake da, hehe! Men kjenner at nålene har god effekt etter hver gang jeg er der :) Hun setter også kraftigere nåler for hver gang :)

Jeg har time til modningsakupunktur i morgen :-) håper det setter fart på sakene.. Har mye vondt om dagen, men var på kontroll idag å da spurte jeg om legen kunne sjekke ståa.. Og heldigvis så har vondten gjort noe bra. Livmortappen var nesten borte.. Ca 1cm :-)

Er førstegangs og har termin 1.oktober.. Menstermin 24.september :-)

Men får tro hu kommer før så lenge jeg har mye vondt.

Kommer med oppdatering i morgen etter timen :-)

Har prøvd meg på akupunktur i dag jeg og:) fikk for søvn og så satser på en god natt!:) hvor satte de nåler på dere? Hvor mange og hvor lenge var de i?

Hei :) Hos meg har det vært forskjellig antall nåler og lengde etter hva vi har snakket om på forhånd ;) Første gang fikk jeg litt flere nåler pga at jeg har hatt veldig dårlig start på svangerskapet og hun ville sette en "sjokk behandling" i tilegg til de vanlige modningsnålene :) Da var det ca 30 min jeg lå med disse ;) Andre og tredje gang fikk jeg vanlig modning, mot halsbrann og kramper i bena, 30 min, nåler i hode, panne, ene hånden, begge leggene, mellom tærne, rygg og mage ;) Sist fikk jeg kraftigere behandling hvor jeg lå 30, hun snurret på nålene underveis og lå 10 min til etter det, da nåler i begge hendene :) Spent på hva hun setter og hvordan det blir i dag ;) Kan oppdatere senere :)

Jeg hadde første time med akupunktur i dag, og håper at det hjelper. Hun sa det skulle ha effekt mot halsbrann, krampe i leggene og også på modningseffekten. Neste uke skal hun sette noen kraftigere for modning. Hun sa hun også skulle bruke strøm.... Veldig spent på om det har noe effekt. Har termin om tre uker, og håper jeg slipper en lang tøff fødsel som forrige gang.

Ble utrolig trøtt av denne timen, og sovnet på sofaen med en gang jeg kom hjem. Snuppa i magen derimot har vært veldig aktiv, noe som også var vanlig etter en behandling :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...