Gå til innhold

Tabbe å kun ha mountain Buggy til februarbaby?

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å kun kjøpe en urban jungle med bag til den lille, som kommer i slutten av feb. Men ser jo at de fleste andre skal ha emmaljunga, brio eller Simo osv.

vil vi angre eller er det flere som har vært fornøyd med UJ som bagvogn? Her er stort sett lite snø, flinke og flittige brøytemannskaper, og asfalt over alt.

Vi skal og ha med det nye setet hvor du kan ha ungen mot deg når den blir større

Fortsetter under...

Jeg har ikke vognen selv, en TFK. De er jo ikke så ulike, og jeg elsker min vogn og vi bor i et snøhøl ;-) Jeg er ingen fan av de digre beistene av noen barnevogner på fire hjul! Er forøvrig på mitt andre barn. De er født hhv i mars og februar.

Jeg har UJ. Min første ble født i februar, og var ikke noe problem. Elsket den, og skal ha den til oktoberbabyen denne gangen og. Har du prøvd trehjuling tror jeg ikke du går tilbake til firehjuling, for å si det sånn:-) jeg synes iallefall det er helt pyton å trille store firehjulsvogner, når jeg vet hvor mye bedre min er.... Men så er det jo det med smak og behag, derfor ikke alle triller rundt med det samme:-)

Det er ingen tabbe nei, men du må være klar over at det setet de selger nå som kan snus har en maks kg grense på 9kg og er bitte lite, så det kan ikke brukes lenge. Det ser heller ikke ut til at ryggen på dette setet kan legges ned i sove stilling, så det er jo omtrent ubrukelig spør du meg. Da kan du like gjerne kjøpe bilstol adapter og bruke bilstolen på vogna.

Takk for svar. Man er jo veldig usikker når det er første gang man skal kjøpe vogn og ihvertfall slik jeg føler det, den "eneste" som velger en trehjuling til første vogn. Men både mannen og jeg syns ikke noe om de "tradisjonelle" firhjulingene som alle andre velger som første vogn, og har egentlig ingen planer om å kjøpte fire vogner før ungen er ferdig med å bruke vogn. Ser at vi trolig må kjøpe en sovevogn til barnehagen, men det blir evt en brukt stabil vogn, ikke en vogn vi skal bruke til vanlig.. Men da satser jeg på at vi får en unge med normal lengde som vil trives godt i UJ selv i februar, så får de andre bare si hva de vil :)

Annonse

• 4 uker senere...

Samme her. Vi hadde MB Swift til vår datter som ble født i januar, og angret aldri et sekund. Swiften er mindre enn UJ, men det holdt i massevis. Jeg er heller ingen fan av disse store beistene av noen firhjulinger, som veier opp mot 20 kg, og er umulige å komme frem med. Du blir nok storfornøyd med Urban Jungle, det er en solid, god vogn!

Jeg mener det heller er de som får barn på høsten som trenger de store vognene, for jo mer barnet deres vokser utover vinteren, jo mer klær/poser trenger det??

Hadde Quinny med Dreamibag til mitt januarbarn, og den passet frem til sommeren/6 mnd. Det hadde den aldri gjort dersom jeg skulle hatt pose i.

Blir OTH og Quinny på dette januarbarnet også :)

Kjempefornøyd med min MB!

Har februarbaby, og fikk fint plass til voksiposen i bagen, og var helt grei å trille på snøføre.

Har aldri savnet å ha barne mot meg når han skulle sitte i sportsdelen.

Skulle jeg vurdert en annen vogn hadde det blitt UJ, med større hjul og håndbrems(husker ikke hva den heter) da jeg triller MYE bakker.

Bruker forresten min MB ennå nå når mini nærmer seg 2år, det er den eneste vogna vi har. Har ikke kjent behov for noe trille da sportsdelen er lett og grei å ha med å gjøre.

Tips til Bhg vogn: Få tak i en brukt gammel vogn, den skal uansett ikke trilles, den jeg har i bhg er skeiv i understellet, men super som sovevogn :-)

Vi har nå endt opp med en babyjogger city elite, gleder meg til å få prøve den ut. Mannen likte den bedre en mountainbuggyen, og jeg var veldig usikker på om jeg ville ha mb siden "alle" jeg så rundt meg på gata hadde den..

Det hjalp dessuten veldig på beslutningen når vi fikk den råbillig på tilbud i sverige. Barnehagevogn har jeg tenkt som Annelina, en billig solid vogn kjøpt brukt. Dersom vi får plass i barnehagen der vi ønsker, så har de vognskjul hvor vognene står fast for de som ikke ønsker å ta de med hjem, om vi ikke får plass der, så håper vi på nabobarnehagen som ligger 150 meter nedi gata. Pr nå er det ledig i begge, men det er jo aldri godt å si hvordan det er om halvannet til to år.

Annonse

Tror det er rimelig greit, var ikke det jeg sjekket mest i butikken, men mener å huske at det er strikk i veggene på den, istedenfor harde kanter + at det er god avstand mellom setet og kurven..

• 4 uker senere...

Vi har Mb til vår januargutt og elsker vognen! Både bagdel og sportsdel. Den er fantastisk å trille både i skog og by. Våre venner sverger til emmaljunga og andre tyngre firhjulinger, men er veldig glad vi valgte denne. Så du trenger absolutt ikke angre :-)

Og det en enkelt å komme til "kurven" under - den kan også tas av og vaskes.

Endret av Liten prins jan2012
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...