Gå til innhold

Noen med lav lønn her som vil si hva de jobber med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en annen jobb nå, men for 1 år siden tjente jeg 245.000 i full stilling.

Assistent i pleie og omsorg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber på ungdomsintutisjon, utdannet barnevern ped. Tjener rett over 400 000, og anser meg selv som lavtlønnet. Er i forhandlinger, og ser ut til at vi går opp endel i lønn før året er omme, pluss at jeg nå tar videreutdanning, og vil tjene ca 50 000 mer i året. Da begynner det å hjelpe.

Skrevet

Tjener 410 000 kr som ingeniør i offentlig etat! Kunne glatt tjent minst 150 000 kr mer i året innen tilsvarende stillinger i privat sektor, men dette ønsker jeg ikke for tida. Liker jobben min, og den har fordeler for meg som jobber i privat sektor ikke kan matche. Synes jeg tjener bra nå, jeg, men så bor også vi i et område der boligprisene er lave!

Har tidligere som jobbet som ufaglært i butikk, da var det omtrent umulig å komme over 250 000 i året. Butikkarbeid er virkelig en blindvei økonomisk sett :-( Likevel var det med butikklønna mi og min manns heller ikke spesielt høye lønn vi en gang tok oss opp boliglån. Er så glad for at vi slipper å bo oss i hjel, selv om det naturligvis gjenspeiler seg i boligen: Den er mer usentralt plassert, har mindre plass og ganske enkel standard. Men det er hjemmet vårt, og vi har råd til å LEVE i tillegg til å bo!

Skrevet

Jobber i butikk, tjener 169 kr i timen. Synes det er ganske bra ;)

Skrevet

Helsesekretær med autorisasjon (ikke at autoriseringen har noe å si på lønna dessverre). Full ansiennitet (10 år) 338 000.

Jobber ved offentlig sykehus.

Skrevet

Kundekonsulent, tjener 360.000 i året. 4 års ansennietet. Gikk nettopp opp en del.

Tjener mer enn mannen og han har TUNG jobb.

Skrevet

jobber på kontor,med personell i nordsjøen.

gikk opp til rett over 390 000 nå i sommer.

er jo ikke stormende jubel,men jeg synes det er greit, sambo tjener godt da.. fint for han.. :)

Skrevet

Jeg jobber innen markedsføring/kontor i ny liten bedrift og har 335 000 i året. Jeg har kun jobbet i fem mnd og regner med å gå opp i lønn så snart firmaet tjener mer penger ;)

Skrevet

Interiørselger (kjøkkeninnredninger) og tjener 295.000 + evt bonus om man klarer budsjett OG dekningsgrad.

Skrevet

Jeg har 107.000 i året og er student. Allikavell skal jeg til å bygge meg hus rett utenfor Bergen, så alt er mulig ;)

Skrevet
På sånne "lønnstråder" er det stort sett alltid de med 500K + som svarer, så da lurer jeg på om det er noen her som har lav lønn som vil si hva de jobber med. Jeg jobber med markedsføring og har 360 000,- i året.
Hva regner du som lav lønn da?
Jeg mener at alt under 400 000,- er lav lønn, fordi man kommer sjeldent noen vei på boligmarkedet f.eks. med lavere lønn enn det. Og det er ganske håpløst at et ektepar ikke skal få huslån til et hus med "vanlig" pris nå til dags, pga. lønnsnivået.

Vi ligger begge i underkant av 400 000,- men har likevel et boliglån på 4 Mill. Så skjønner ikke hvordan det skal være vanskelig å komme inn på boligmarkedet..

Skrevet
På sånne "lønnstråder" er det stort sett alltid de med 500K + som svarer, så da lurer jeg på om det er noen her som har lav lønn som vil si hva de jobber med. Jeg jobber med markedsføring og har 360 000,- i året.
Hva regner du som lav lønn da?
Jeg mener at alt under 400 000,- er lav lønn, fordi man kommer sjeldent noen vei på boligmarkedet f.eks. med lavere lønn enn det. Og det er ganske håpløst at et ektepar ikke skal få huslån til et hus med "vanlig" pris nå til dags, pga. lønnsnivået.
Vi ligger begge i underkant av 400 000,- men har likevel et boliglån på 4 Mill. Så skjønner ikke hvordan det skal være vanskelig å komme inn på boligmarkedet..

Det kommer vell ann på hvor HI vill bo og hvordan HI vill bo, du får bolig med 400000 i lønn men ikke nok til ett slott midt i oslo :) :)

Skrevet

Politi med 12 års ansennitet, gikk opp til 390 000 i grunnlønn etter oppgjøret nå...

Vurderte for ca 12 år siden å ta politihøyskolen. Virker som et spennende yrke, men lønnsmessig er jeg VELDIG glad jeg valgte noe annet!

Skrevet
Wow, nå bli jeg den med lavest lønn i denne tråden... Tjener 250.000 i året for å jobbe som kundekonsulent i et privat firma. Ekstremt mye jobb, tung jobb. Vurderer sterkt å gå tilbake til skolebenken. 16.000 utbetalt pr mnd, og det skal jeg forsørge meg selv og ett barn med. Er alenemor.

Det var elendig betalt! Da jeg jobbet med slikt for 11 år siden tjente jeg det samme...

Du vil få nærmere 380 000- 420 000 i omtrent hvilket som helst annet firma.

Skrevet

Jeg er sosionom og jobber som sosialkurator i Nav. Har en årslønn på ca 360 000.

Skrevet

Renholder med 1 års ansiennitet, uten fagbrev. Tjenner 320 000 i året og kan jobbe overtid så å si når jeg vil.

Begynner og slutter også når jeg vil så lenge jobben er gjort. *hurra*

Skrevet

Jeg jobber som reisekonsulent på et callcenter for flyselskap og jeg tjener ca 280.000 kr i året med tilleggene inkluldert.

Og nei, jeg får heller ikke billige flybilletter fordi jeg er ansatt i outsource firma, så jeg har ikke flyselskapet som arbeidsgiver, men et annet firma som har flyselskapet som kunde. Ingen fordeler til noen av de ansatte på callcenteret og vi er ca 100 stykker. ELENDIG lønn spør du meg. Er det lav lønn, så kan man i det minste ha gode fordeler, men her er det dårlig på alt.

Søker ny jobb as we speak...

Skrevet

Vasker 50% stilling (mulighet for overtid hele tiden hvis jeg vil, jobbet stortsett fulltid ;) )

har i halvstillingen min ca 132 300,- i året (jobber jeg fulltid blir det 264 600,- i året)

Vasker på et universitet :)

Skulle ønske vaskejobber var bedre betalt. Kunne faktisk tenkt meg å vaske. Slippe å dra opp laptoppen så snart unga er i seng for å gjøre alt jeg ikke ble ferdig med på jobb...

Skrevet
Wow, nå bli jeg den med lavest lønn i denne tråden... Tjener 250.000 i året for å jobbe som kundekonsulent i et privat firma. Ekstremt mye jobb, tung jobb. Vurderer sterkt å gå tilbake til skolebenken. 16.000 utbetalt pr mnd, og det skal jeg forsørge meg selv og ett barn med. Er alenemor.
Det var elendig betalt! Da jeg jobbet med slikt for 11 år siden tjente jeg det samme... Du vil få nærmere 380 000- 420 000 i omtrent hvilket som helst annet firma.

Ja, tenker det samme selv... Men siden jeg ikke har noen utdanning kan jeg vel ikke klage. Derfor vurderer jeg også å gå tilbake til skolebenken for å utdanne meg til noe jeg faktisk ønsker å jobbe som.

Skrevet
Jeg har 107.000 i året og er student. Allikavell skal jeg til å bygge meg hus rett utenfor Bergen, så alt er mulig ;)

Hvordan er det mulig? Du har jo enten vanvittig mye egenkapital, fått gratis tomt, får alt av materialer til innkjøpspris etc. Ellers er det rett og slett umulig i Bergen. Med mindre det er ytterst på ågotnes eller noe, men det er jo fortsatt rimelig uforståelig at det er mulig. Så fortell meg gjerne hvordan "hvermansen" kan få det til?

Skrevet
Vi har såvidt 400 000 til sammen og vi eier hus, så boligmarkedet kan man komme inn på, men da kan man ikke bo midt i byen Jeg jobber i butikk og har rett over 200 000 i året, Jeg jobber ikke fullt, men vi klarer oss fint økonomisk selv om vi ikke tjener fett
Vi bor ikke midt i byen men en halvtimes tid utenfor. Veldig lite sentralt i forhold til å komme seg til sentrum. Likevel koster et oppussingsobjekt MINIMUM 3 millioner her (et eksempel er en rønne som måtte totalrenoveres/rives, som ble solgt for 1,5 mill over takst, til nesten 5 mill her for litt siden.) Det er ikke bare å rive opp barna fra området de har vokst opp i. Jeg syns det er trist at det skal være så vanskelig i enkelte områder å få seg et ordinært rekkehus (ligger på 4-5 mill her.) Men det var ikke det denne tråden handlet om.
Det var mest ment som et svar til anonym som mente alt under 400 000 var lav lønn og at det var umulig for et ektepar å komme seg inn på boligmarkedet med en slik lønn. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men vårt hus betalte vi under 1,3mill for og det er ingenting som må gjøres umiddelbart, men så bor ikke vi i nærheten av noen storby heller. Jeg har forståelse for at de som har barn som allerede har begynt på skole en plass og har venner og et nettverk så er det ikke bare lett å ta dem ut av dette for å flytte til et sted hvor det er billigere å kjøpe seg hus, men jeg ønsker ikke å bo meg ihjel og derfor har vi ikke bosatt oss en sånn plass

Vi har ikke bosatt oss en sånn plass, vi har vokst opp her og bodd her hele livet vårt.

Skrevet

Jobber som assistent på skole, 5 års ansiennitet og 70% stilling.

Tjener 270 000,-

Hurra

Skrevet

Uff, jeg skammer meg litt nå. Klager støtt og stadig over at jeg tjener så dårlig, men herlighet hvor mange som har mindre enn meg. Jeg skal slutte å klage

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...