Gå til innhold

Hvordan har oppstarten i barnehagen gått for dere? :)

Anbefalte innlegg

Har sikkert vært en tråd om dette tidligere, men jeg orka ikke lete :)

Her begynte småen i barnehagen i går, ble litt seint pga bytte av barnehage. Mye papirarbeid som måtte på plass osv.

Det har gått veldig greit. I går var vi der faktisk i 5 timer.

Han spiste to måltider og sov der, lekte og kosa seg masse.

Hadde meg i øyekroken hele tiden da :)

I dag var jeg der frem til lunsj, så når de satt seg for å spiste så sa jeg hadet og vinka til han og gikk ut i gangen. Ble litt tårer og gråt med en gang, men jeg hørte det ble stille etter noen minutter. Sneik litt i vinduet når jeg gikk ut og da kosa han på fanget til en av damene :)

Når jeg henta han etter han hadde sovet så ville han vise meg alle lekene der nede, pekte på masse bilder og bare kosa seg. Ville ikke gå helt med en gang, men etterhvert var det ok å gå :)

Så, hvordan gikk det med deres små? :)

Fortsetter under...

Har 3 barn og det har gått knirkefritt med alle :) Dvs ikke noe verre enn litt gråt ved levering, som har har stoppet med en gang jeg har vært ute av syne... Jeg har vært heldig!

Over all forventning! Hun stortrives. Innkjøringsdagene gikk kjempefint og hun gråt ikke når jeg sa hadet og gikk. De siste to dagene har hun sutret bittelitt akkurat når jeg sier hadet men idet jeg har snudd meg er det over. Hun elsker å være sammen med andre barn og "tantene" sier at hun er blid gjennom hele dagen, Hadde virkelig ikke trodd det skulle gå så bra. Hun har vært en skikkelig mammadalt som jeg har hatt problemer med å gå fra bare jeg skulle på do når jeg var på besøk hos folk. Men barnehagen er visst et konsept hun kan like!

Gjest <3Barn&Engler<3

Gutten her har hatt bhg plass i 1 mnd nå (50% plass) og har allerede vært syk :-p

Men utenom det, så har bhg oppstart gått som en drøm! Allerede fra dag en trivdes han, har opplevd en dagmed litt sutring når jeg gikk, gråt ikke eller noe, bare bittelitt sutring (dagen etter hadde han feber) Han elsker livet i bhg :)

Vi er på 3. dagen i dag.

1. dagen ringte de meg etter 1,5 time, og sa han var veldig nervøs og utilpass.

2. dagen var han der "hele" de 2 timene som var avsatt, og han hadde likt det litt bedre.

Skal dra å hente han nå om en halvtime, så det blir spennende å se hvordan det har gått. Om det har gått bra i dag, skal han være lenger i morgen og kanskje spise lunsj der også.

Her får man ikke være med inn i barnehagen, så innkjøringsperioden er et par timer alene de første dagene. Jeg ble veldig overrasket over meg selv, for jeg var sikker på at jeg kom til å sitte i bilen utenfor å storgråte mens han var inne :)

Har ikke grått ennå..

Fordi jeg ennå har noen uker igjen før jeg begynner å jobbe har jeg brukt "alenetiden" til å vaske og fixe litt hjemme + litt netttid, da.

Jeg hadde glemt hvor mye man kan få gjort når man er alene.

Annonse

Jada, etter dag tre er han syk :P

Feber og snørrete og bare sutrete og klengete. Får bli hjemmedag i morra tenker jeg :)

I dag gikk jeg etter ca 30 minutt og han har kosa seg i hele dag. Henta han kl 13.30 og da satt de å spiste frukt å kosa seg :)

Fikk du ikke være med første dagen? Det hørtes "slemt" ut, merkelig pedagogikk :P

Min lille hadde også tredje dagen idag. Dag 1 var vi der 2 timer sammen, og da holdt hun seg stort sett rundt meg. Dag 2 var hun der 2,5 time, jeg gikk fra henne 30 av minuttene... Og idag var hun alene i litt over 2 timer. Det hadde gått kjempefint, så i morgen skal vi prøve "vanlig" dag, men det blir maks 5 timer da.

Her har barnehagetilvenningen gått helt strålende. Ingen gråt eller sutring, bare løper inn og har nesten ikke tid til å si hadet en gang ;-) Men blir veldig glad når vi kommer og henter,hviner av fryd.

Og nå har hun gått der så vidt over en måned, så virker ikke som det kommer noen "senreaksjon" heller :-)

Også veldig overrasket over at hun ikke har blitt syk ennå heller, men det kommer vel nå når høststormene har begynt...

Fikk du ikke være med første dagen? Det hørtes "slemt" ut, merkelig pedagogikk :P Min lille hadde også tredje dagen idag. Dag 1 var vi der 2 timer sammen, og da holdt hun seg stort sett rundt meg. Dag 2 var hun der 2,5 time, jeg gikk fra henne 30 av minuttene... Og idag var hun alene i litt over 2 timer. Det hadde gått kjempefint, så i morgen skal vi prøve "vanlig" dag, men det blir maks 5 timer da.

Nei, det er litt annerledes her enn i Norge.

Hadde gått bedre i dag, og han smilte og vinket til "barnehagedamen" da vi gikk.

Vi er på 3. dagen i dag.

1. dagen ringte de meg etter 1,5 time, og sa han var veldig nervøs og utilpass.

2. dagen var han der "hele" de 2 timene som var avsatt, og han hadde likt det litt bedre.

Skal dra å hente han nå om en halvtime, så det blir spennende å se hvordan det har gått. Om det har gått bra i dag, skal han være lenger i morgen og kanskje spise lunsj der også.

Her får man ikke være med inn i barnehagen, så innkjøringsperioden er et par timer alene de første dagene. Jeg ble veldig overrasket over meg selv, for jeg var sikker på at jeg kom til å sitte i bilen utenfor å storgråte mens han var inne :)

Har ikke grått ennå..

Fordi jeg ennå har noen uker igjen før jeg begynner å jobbe har jeg brukt "alenetiden" til å vaske og fixe litt hjemme + litt netttid, da.

Jeg hadde glemt hvor mye man kan få gjort når man er alene.

Huff, snakk om misforstått pedagogikk. Handler det ikke om å gjøre barna trygge. Gikk sikkert fint for ditt barn, men hva med sndre som trenger mykere start med foreldre i nærhete. Hvilket land er dette?

Jeg er enig med deg. Jeg har vært kjempenervøs for bhg-start, da jeg har dårlig erfaring fra da jeg selv gikk i barnehage. Nå er sikkert ting litt annerledes enn på begynnelsen av 80-tallet, men dog..

VI bor i Spania (Lanzarote).

Endret av LanzaroteJenta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...