Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 4+4, men har spottet tre av de seks siste dagene siden positiv graviditetstest. Jeg testet positivt på torsdag, og tok en ny test på søndag. Da var testen mye sterkere, så HCG har steget. Men hver gang jeg har treng og pushet meg selv fysisk, så spotter jeg.

Noen som vet om dette kan være farlig? Bør jeg la være å trene så hardt, eller er det ufarlig spotting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal ikke overanstrenge seg selv når man er gravid, du må prøve å være litt mer forsiktig ;)

Skrevet

Har hørt at hvis man har trent mye og hardt før man blir gravid er det greit å fortsette som før. Og så er slimhinnene mer skjøre når man er gravid, og man har lettere for å blø ved stor belastning, slik som trening, Så den spottingen du nevner kan være kun en harmløs liten blødning fra slimhinnen på innsiden av skjeden.

Men jeg har lurt veldig på en ting: er det større risiko for SA hvis man trener hardt såpass tidlig i graviditeten? Noen som veit?

Skrevet

Jeg trener som før, men bør kanskje ikke presse meg så mye da... Det er kun blod når jeg er på do den ene gangen etter trening. Evt morgenen etter om jeg har trent på kveld. Ingenting ellers.

Jeg lurer også på om det er større risiko for SA, for jeg hadde en MA i uke 9 før sommeren, så er redd for å miste igjen... Det står jo overalt at trening i svangerskapet er bra, så skulle ikke tro at trening kan forårsake SA..?

Skrevet

Moderat trening skal være bra for svangerskapet, er det jeg har hørt. Men hva er moderat? Fornuften sier meg at man skal være forsiktig med å overanstrenge magemusklene og mageregionen siden det er jo der inne den lille spiren ligger.

Skrevet

Ja, hva er moderat? Jeg får i hvert fall moderere meg litt ;)

Skrevet

Dette lurer jeg også på ! Jeg jogger 1 - 2 ganger hver uke ( 1 mil ) Har også lurt på

Om jeg må moderere meg ??

Skrevet

Hei jenter.

Man bør ikke pushe seg, f.eks. løpe intervaller etc. Man skal ikke opp i makspuls eller melkesyre. Å ta en rolig joggetur, gÅ pÅ ellipsemaskin, spinning (uten blodsmak) er helt OK. Jeg har trent hele livet (6 ganger i uken), men redusert bÅde intensitet og hyppighet nÅ. Husk; det er ikke nÅ man skal hige etter "OL-formen". Men for all del; trening er sunt!! :)

Skrevet

Enn styrketrening? Noen som vet om det er greit?

Skrevet

Man skal heller ikke her være ute etter å øke muskelmasse, men vedlikeholdstrening er bra!! Etterhvert vil det også begrenses med hvilke øvelser man kan utføre..naturligvis :) Ingen tunge løft hvor man holder pust/presser seg.. :)

Skrevet

Man skal heller ikke her være ute etter å øke muskelmasse, men vedlikeholdstrening er bra!! Etterhvert vil det også begrenses med hvilke øvelser man kan utføre..naturligvis :) Ingen tunge løft hvor man holder pust/presser seg.. :)

*sukk* det som er så gøy,å pushe seg max på styrke å se fremgangen...

Skrevet
*sukk* det som er så gøy,å pushe seg max på styrke å se fremgangen...

Vet!! :) Men alt for lille gull, ikke sant?! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...