stressasessa Skrevet 4. september 2012 #1 Skrevet 4. september 2012 (endret) Hei! Jeg er nå stresset og forvirret! Jeg får ikke sove om nettene.. magen kribler 24/7 og jeg har ingen konsentrasjon. På mandag skal vi inn til forundersøkelse på KK på Haukeland. Forundersøkelse til prøverør. Jeg har ingen anelse om hva om skjer fremover. Jeg er livredd for at vi av en eller annen grunn skal bli avvist. Skal prøve å holde vekten (er overvektig), men når jeg blir stresset, ja da stapper jeg i meg.. Jeg er så spent! Og jeg stresser! jeg prøver å la være, men er utrolig vanskelig! Dersom vi blir godkjent, tar det da lang tid før vi kan starte opp? Dette er det eneste jeg klarer å tenke på fremover! Er så spent! Jeg trodde jeg hadde roen, men ser jo nå at det har jeg ikke.. Har ventet så lenge på denne timen. Legen sa jo 6 mnd venting fra søknad ble sendt.. og det var i mars/april.. blah! Sorry må bare slippe løs alle tankene! Jeg er forøvrig 28, sambo er 31. vært prøvere siden november 2012. Han har trege svømmere, jeg har endiometriose. Vært gjennom 6 mnd med Pergo, hatt en lapraskopi men enda ingenting som har hjulpet. fertilitetsmonitor har vært prøvd, til salgs btw, bidronning gele osv osv har vært testet. til og med hostesaft har jeg tvunget ned halsen. Kost med babyer har jeg og gjort. Men enda har jeg til gode å se en positiv test.. Endret 4. september 2012 av stressasessa
Bare meg123 Skrevet 4. september 2012 #2 Skrevet 4. september 2012 Skjønner fortvilelsen din,og skjønner godt at du stresser litt! Vi som hører til riksen,måtte ikke vente lenge ihvertfall. Jeg hadde forventet å måtte vente i et halvt år,men det gikk fortere enn som så! Vi ble veldig overrasket! Etter samtalen,ventet vi bare på reseptene i posten,og så var det tanta det stod på! IVF har liiiitt lenger ventetid enn insemineringer,men vi måtte nå vente bare 4 uker,før vi kunne begynne på medisiner...for i september er det fullt! Så prøve å ta det litt med ro,så skal du se tiden flyr avgårde! Masse lykke til.Og,unnskyld at jeg ler hehe Jeg og har prøvd alt som er,men kuttet ut alt,unntatt folat! Funker ikke på meg noe av det ihvertfall!
stressasessa Skrevet 5. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2012 Hehe... Ja, det er jo til å le av. Folat skal man ikke kimse av. Men fy så mye rart en tvinger seg gjennom for at en skal lykkes. Vi har ihvertfall funnet ut at p-piller har vært bortkastet penger;-) Gleder meg til å få timen overstått. Et steg nærmere da håper vi:-)
Silja1981 Skrevet 5. september 2012 #4 Skrevet 5. september 2012 Hei! Vi måtte vente 6 måneder fra henvisning fra fastlege til time hos gynekolog. Deretter sa de at det var 4 måneders ventetid for å starte på Fertilitetsklinikken i Porsgrunn. Jeg ringte og maste hver uke og kom inn allerede etter en måned. Lykke til!
stressasessa Skrevet 6. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2012 (endret) TAKK! Ja, vi har gått til en fertilitetsspesialist/graviditetslege i et år nå.. Og vi er kommet inn på Haukeland til forsamtale for IVF.. Veldig veldig spent.. klarer ikke slappe av nå i disse dager...På mandag er dagen hvor vi skal inn på forundersøkelse/samtale på KK... Var hos fysio i går som presterte å fortelle meg at "du blir ikke gravid når du stresser vet du".. Jo takk jeg vet det... er ikke det jeg stresser med heller.. bare stresser med at jeg er redd vi ikke skal bli godkjent osv osv osv.... Jeg ligger helt i grensen med vekten.. har prøvd å slanke meg i sommer.. var godt i gang, men pga alvorlig sykdom i familien har sommeren dreid seg om å kose oss. MEN jeg har ikke lagt på meg ihvertfall.. Problemet nå er at jeg stresser.. og hos meg er stress = overspising... Så må passe skikkelig godt på nå.. Jeg er student og så er mye stillesitting. Så i går anskaffet jeg med skritteller så jeg i det minste kan følge med på at jeg går nok om dagen. Tenkte å sjekke den i åtte tiden om kvelden og se hvordan jeg ligger an on ta meg en kveldstur... Det skal vel hjelpe litt på stresset og.. Preferences § 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 - = Backspace Tab q w e r t y u i o p [ ] Return capslock a s d f g h j k l ; ' \ shift ` z x c v b n m , . / shift English Deutsch Español Français Italiano Português Русский alt alt Preferences Endret 6. september 2012 av stressasessa
TanteTroll Skrevet 6. september 2012 #6 Skrevet 6. september 2012 Hei stressasessa! Bare en liten kommentar til det fysioterapeuten sa til deg. Ved de siste forsøkene (fersk + frys) mine har det vært en del stress. Etter hvert negativt forsøk spurte jeg legen på klinikken vi hodt til om stress kunne ha noe og si. Hver gang var svaret; stress har forbausende lite å si Stressteorien er lett å ty til for andre som en forklaring tror jeg. Ikke desto mindre frustrerende å få slengt i ansiktet. Hadde stress vært den avgjørende faktoren, tror jeg svært få hadde lykkes med ivf. Det er en stressende prosess! Uansett er det sikkert lurt å prøve og stresse ned. Ikke for fruktbarheten sin skyld, men for din skyld. Jeg orket ikke å prøve ut alt mulig mens vi hold på med forsøk (akupunktur, div vitaminer ol) - for meg ble det mer stressende. Tok tran og folat, prøvde å spise litt sunnere (gikk dårlig hver gang) og prøvde å gå litt tur. Skjønner du er veldig spent Lykke til!
stressasessa Skrevet 6. september 2012 Forfatter #7 Skrevet 6. september 2012 (endret) Takk så mye for svar.</p> <p>Jeg gidder heller ikke å stresse med å gjøre ekstra ting nå.. vi skal jo få hjelp.. Men gleder meg utrolig til mandagen er over og vi får vite hva som skjer fremover!!! </p> <p>Gå tur har jeg funnet at hjelper veldig på å stresse ned.. Tur i høsværet med en varm kopp kakao etterpå.</p> Endret 6. september 2012 av stressasessa
Silja1981 Skrevet 7. september 2012 #8 Skrevet 7. september 2012 Håper virkelig det går bra på mandag! Jeg synes det er avstressende å "snakke av seg" her inne på forum. Håpet du synes det samme . Jeg ligger hjemme med smerter etter laparoskopi. Siste dagen med sykemelding nå. Kjedelig men nødvendig Nå går tiden fort frem til mandag
stressasessa Skrevet 10. september 2012 Forfatter #9 Skrevet 10. september 2012 Så kjedelig med lapraskopi.. Ja, nødvendig, men smertefullt.. Ihvertfall kolikk smertene.. I da gikk det over all forventning! Luften har gått ut av oss og vi sovnet etter middag. Nå er det å ringe inn mens neste uke så starter vi opp med lang protokoll.. Så uthenting skal skje i uke 44 om alt går etter planen. Vi er i gang! Jeg har jo hørt så mye rart om hvordan folk har blitt møtt. Men snakk om å møte kjekke mennesker! Min samboere prøver har dessverre blitt dårligere og dårligere. Så vi ble møtt med holdningen om at det var bra vi kom nå. Så de som kjefter på meg når jeg sier at vi begynner å bli voksne kan svelge den. Ja, mange kan vente til de er godt voksne. Men vi var ikke villige til det. Og takker oss selv veldig for det nå:-) jeg er så glad! Det er helt surrealistisk! Min søster ble så glad når jeg ringte at hun begynte å gråte. Hun har fulgt oss hele veien. Hun har selv 2 barn som jeg forguder. Denne dagen skal ringes inn som en lykkedag!
Silja1981 Skrevet 10. september 2012 #10 Skrevet 10. september 2012 Det var hyggelige nyheter! Gratulerer til å være igang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå