Gå til innhold

skal vi starte en liten tips liste?

Anbefalte innlegg

jeg tenker på kosthold, helsekost, behandlinger osv....

Jeg tar sciliscea original, fordi den styrker slimhinnene, og så har jeg nesten kuttet ut alt av melkeprodukter... melk er ikke bra for slimhinnene.

Tar multivitaminer og D.vitamin.

Noen som har flere tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968572-skal-vi-starte-en-liten-tips-liste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok blodfortynnende (Metformin) og høgdose E-vitaminer (antioksidanter) på siste forsøket mitt. Gravid med tvillinger nå, men det kan jo absolutt være tilfeldig : )

Må bare spørre: Metformin-blodfortynnende?? Vet det blir brukt til regulering av diabetes. Da spesielt diabetes 2 når kostholdsregulering ikke fungerer. Men blodfortynnende har jeg aldri hørt om, så ble veldig nysgjerrig her for klarer ikke å se sammenhengen :) Gøy hvis jeg lærer noe nytt!

Annonse

Jeg bruker folat, skal begynne med Vitamin D3 imorgen.

Kuttet ut brus å snop. ( bare en sjelden gang jeg unner meg noe)

Jeg drikker te( 2 kopper pr dag skal øke sjansene for å bli gravid)

Drikker smoothie med frukt og bær( masse vitaminer og mineraler)

Skal begynne med efalex mor&barn.

Spiser mye fisk. Drikker sitronvann.

Jeg tar b-vitamin inkludert folat. Prøver å spise så sunt som mulig. Jeg er vegetarianer og tar derfor kosttilskudd for vegetarianere. Jeg har helt kuttet ut alkohol og koffein. Jeg trener litt, ikke for lite og ikke for mye.

Blir litt skrullete av hva man skal gjøre og ikke gjøre ;).

Jeg har tatt en del supermat i ca 3 måneder før forsøket var i gang. Det er ca så lang tid det tar å påvirke eggene har jeg lest.

"Grønn shot" hver dag i form av pulver som heter "best of greens", chlorella, spirulina i form av tabeletter samt bidronninggele og bipollen, og i form av tabletter. Jeg har og prøvd å spise mest mulig "ren mat", dvs. rene kjøtt- og fiskeprodukter. Mindre brus, mindre kunstige søtningstoffer. Smoothies og så har jeg prøvd å bruke juicemaskinen flittig. Har juicet både selleri, epler, spinat, ingefær og grønn salat bl.a.

Denne gangen fikk jeg ut 23 egg! Jeg hadde samme dose puregon som sist (250 i.e.), da fikk jeg ut 12 egg, endte da opp med kun ett befruktet (riktignok ett gullegg som i dag er en fantastisk sønn). Denne gangen har jeg nettopp testet positivt og har i tillegg 6 egg i fryseren. Må si jeg har litt tro på at denne supermaten har gjort sitt ;-)

Alt har jeg kjøpt fra iherb.com. Mye billigere enn å kjøpe på helsekost i Norge! Mye kom jeg frem til etter å ha googlet f.eks. "ivf+superfood". Googler på engelsk, flere treff innenfor tema :)

Jeg tok blodfortynnende (Metformin) og høgdose E-vitaminer (antioksidanter) på siste forsøket mitt. Gravid med tvillinger nå, men det kan jo absolutt være tilfeldig : )

Hei:-) Ble litt nysgjerrig når jeg så du skrev blodfortynnende.. Hvorfor tok du det?? Og hvor lenge?? Jeg er i gang med nytt forsøk nå, sist forsøk ble jeg gravid og mistet i uke 9 ca. De nevnte da at jeg skulle ta blodfortynnende ved neste forsøk. Har vært inne og tatt en drøss med prøver.... Gratulerer med graviditeten :-)

Annonse

Venter tålmodig; her var mange gode tips! Dette må jeg prøve!! Skjønner at vitaminer og sunt kosthold er greia her!!!! Vi lyktes med en datter for 3 år siden, etter 12 forsøk (6 uttak +6 frys) gikk da på Prednisolon og blodfortynnende, samt babyklister (homoepatmedisin) Men har nå vært igjennom 3 uttak med samme medisiner, men uten hell. De 2 siste var kjemiske, så det gir oss håp om at det skal gå, og derfor vil vi prøve å gi alt for å forbedre mulighetene videre:-)

Venter tålmodig; her var mange gode tips! Dette må jeg prøve!! Skjønner at vitaminer og sunt kosthold er greia her!!!! Vi lyktes med en datter for 3 år siden, etter 12 forsøk (6 uttak +6 frys) gikk da på Prednisolon og blodfortynnende, samt babyklister (homoepatmedisin) Men har nå vært igjennom 3 uttak med samme medisiner, men uten hell. De 2 siste var kjemiske, så det gir oss håp om at det skal gå, og derfor vil vi prøve å gi alt for å forbedre mulighetene videre:-)

ønsker dere masse lykke til :-)

Mars : )

Jeg tok blodfortynnede for å øke blodgjennomstrømmingen til/i livmor. Ideen er at det skal gjøre det lettere for egget å feste seg og å bli værende. Det er ulike meninger blant leger om bruk av disse medisinen har jeg skjønt etter å ha lest på nettet. Jeg fikk tablettene på resept fra klinikken min i Danmark ved et tidligere forsøk. De er jo litt mer radikale der nede enn her hjemme.

Denne gangen ba de meg ikke om å ta det, jeg gjorde det på eget initiativ ettersom jeg hadde de stående i medisinskapet. Tok også e-vitaminene på eget initiativ. De har jeg aldri fått beskjed av leger om å ta, men de brukes mye med ivf i russland.

venter tålmodig-jeg gjorde samme ting ;) Artig å lese at det er flere som tørr. Vi hadde vårt siste ferskforsøk i det offentlige, så jeg gjorde akurratt som du, bare at jeg kjøpte alt i norge ;) Nå har jeg begynt å bestille fra iherb.

Fortsetter du med alt sammen? Jeg tar små doser av spirulina og green max (siden disse kan tas opp gjennom navlestrengen), mens chlorella anbefalles for gravide og ammende også! Nå har jeg kjøpt også rice bran solubles, activated barley, lecithin og bio fruit (alle disse ble anbefalt av superdamene, dei som driver men supernature.no. På den sida har dei også en link der det står hva gravide anbefalles).

Jeg også har testet positivt. Man kan jo bare spekulere om alle disse vitaminene gjorde det eller ;)

Og grønne juicer har jeg veldig tro på. Jeg pleier å blande i alt jeg har i kjøleskapet. Men for det meste går det i seleri, kål, brokolli stilker, rødbette (jern) og noen gulrøtter.

Mars : ) Jeg tok blodfortynnede for å øke blodgjennomstrømmingen til/i livmor. Ideen er at det skal gjøre det lettere for egget å feste seg og å bli værende. Det er ulike meninger blant leger om bruk av disse medisinen har jeg skjønt etter å ha lest på nettet. Jeg fikk tablettene på resept fra klinikken min i Danmark ved et tidligere forsøk. De er jo litt mer radikale der nede enn her hjemme. Denne gangen ba de meg ikke om å ta det, jeg gjorde det på eget initiativ ettersom jeg hadde de stående i medisinskapet. Tok også e-vitaminene på eget initiativ. De har jeg aldri fått beskjed av leger om å ta, men de brukes mye med ivf i russland.

Hei:-) Skjønner... tusen takk for svar.... da krysser jeg fingrene for at det går bra denne gangen, med blodfortynnende i kroppen... kanskje jeg skal kjøpe e- vitamin også da... skader jo ikke.....

Så morsomt da :)

Jeg fortsetter ikke med alt nei. Har kuttet ut spirulinaen, og halvert dosen med best of greens, og halvert dosen på chlorella og. Kommer til å øke chlorellaen etter 12 uker tenker jeg :)

I tillegg spiser jeg havregrøt hver morgen med chiafrø og skallede hampfrø (for omega 3) og lecithin. Har og lest artikler inne hos superdamene ;-)

venter tålmodig-jeg gjorde samme ting ;) Artig å lese at det er flere som tørr. Vi hadde vårt siste ferskforsøk i det offentlige, så jeg gjorde akurratt som du, bare at jeg kjøpte alt i norge ;) Nå har jeg begynt å bestille fra iherb. Fortsetter du med alt sammen? Jeg tar små doser av spirulina og green max (siden disse kan tas opp gjennom navlestrengen), mens chlorella anbefalles for gravide og ammende også! Nå har jeg kjøpt også rice bran solubles, activated barley, lecithin og bio fruit (alle disse ble anbefalt av superdamene, dei som driver men supernature.no. På den sida har dei også en link der det står hva gravide anbefalles). Jeg også har testet positivt. Man kan jo bare spekulere om alle disse vitaminene gjorde det eller ;) Og grønne juicer har jeg veldig tro på. Jeg pleier å blande i alt jeg har i kjøleskapet. Men for det meste går det i seleri, kål, brokolli stilker, rødbette (jern) og noen gulrøtter.

Eg har hatt 2 uttak og 2 frys ein negativ og 3 kjemiske. Har gått på vitamin tilskudd (alt mulig vitaminer), blodfortynnende og metformin. Denne gangen skal eg prøve babyklister og lang regime i tillegg til alt de andre:/ hormonell allerede før sprøyte start:/

Eg har hatt 2 uttak og 2 frys ein negativ og 3 kjemiske. Har gått på vitamin tilskudd (alt mulig vitaminer), blodfortynnende og metformin. Denne gangen skal eg prøve babyklister og lang regime i tillegg til alt de andre:/ hormonell allerede før sprøyte start:/

jeg har prøvd babyklister på 3 av insetta mine... ble ikke gravid noen gang... så det har jeg ikke tro på.. men kan jo hende det er din vidunderkur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...