Gå til innhold

Jeg er vettskremt...

Anbefalte innlegg

I dag var jeg på føden på innskrivningssamtale. Da jeg ventet i resepsjonen fører jeg ei dame som føder og SKRIKERz

Så sier resepsjonisten til en kollega:

"Kan du lukke døra er du snill? Hun her skal føde om en mnd og vi må

Ikke skremme henne helt."

SHIT.... Skremmende opplevelse

Jeg vil ikke føde allikevel :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968547-jeg-er-vettskremt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, noe lignende skjedde da jeg og samboeren var på omvisning på føden! :-P Skremmende!! Men jeg er førstegangs og vet ikke hva jeg går til, så klarer ikke grue meg helt enda :P

Tror nok uansett at det er verdt det! Og det er så mange som har gjort det tusenganger før meg, så til tross for den værste smerten jeg sikkert vil oppleve i hele mitt liv, tar jeg det med knusende ro :P:) Men skrekken kommer vel tidsnok når det er i gang :P

Det er ikke til å legge skjul på at det er vondt å føde, men så glemmer man smerten så fort barnet er ute. Det at noen skriker er jo bare sånn. Noen har det sikkert ennå mer vondt enn de som skriker og sier ikke et ord, så det der er helt forskjellig :) Bare gled deg til det er din tur og nurket er ute, det er såååå verdt all den vondten du har mens det hele pågår. Men det lover jeg at du glemmer fort. Og til syvende og sist er det lite du kan gjøre uansett, det er liksom ingen vei tilbake, ungen må jo ut ;)

Huffda! Er innskrivningssamtale vanlig å få?

Jeg kvir meg heldigvis ikke. Jeg er bare sånn. Kvir meg først når jeg er oppi det.

Det er veldig forskjellig fra sykehus til sykehus. Venninna mi fødte i Bærum, og der har de ikke innskrivningssamtale.

Men her i Krsand blir man kalt inn ca 1 mnd før termin.

De vil ha alt i systemet før fødselen.

Men noen tar den samtalen når du kommer for å føde.

Tok ca 30 min. Spurte om helsa mi osv, så de visste om jeg ville få en vanlig fødsel eller om jeg trengte noe spesielt osv

Annonse

Juff da. Men husk at folk får utløp på ulike måter..

Til nå tror jeg at jeg på det meste har gryntet, og så sunget litt, under fødsler...

Noen skriker. Noen stønner, noen sier ingenting.. Det handler om å f kontroll over pusten sin, egentlig..

Bare tenk p tennisspillere :P

Jeg skrek så det ljomet da jeg fødte. Klarte ikke å la være. Men ikke på grunn av smertene, men mer fordi jeg presset og tok i. Ganske likt enkelte idrettsutøvere når de tar i :). Så hyling skal du ikke være redd for. Det var nok bare et primalbrøl! ;).

Endret av najaden

Jeg kjefta, jamra meg og brølte. Men syns jeg hadde en fin fødsel likevel ( barnepleieren så sjokkert ut når jeg bråka som verst). Tror det var tøft for pappan å se også. Men det er min måte å takle smerte på, brøler høyt om jegf.eks sparker tåa i bordbeinet også. Hjelper meg å lage lyd liksom

Annonse

Jeg kjefta, jamra meg og brølte. Men syns jeg hadde en fin fødsel likevel ( barnepleieren så sjokkert ut når jeg bråka som verst). Tror det var tøft for pappan å se også. Men det er min måte å takle smerte på, brøler høyt om jegf.eks sparker tåa i bordbeinet også. Hjelper meg å lage lyd liksom

Hadde en grei rask fødsel her og var nok fælt for far å se på her også :)

Jeg hadde noen skrik på slutten av åpningsfasen sist fordi riene kom så tett og jeg aldri fikk noen pause. Men det var også mye humor og latter mellom meg og barnefar mellom riene de første timene, var iallefall glad for at ting var igang :)

I de verste riene vekslet jeg mer mellom sutring "au, det er så synd på meg..." og rasende utbrudd av typen "hvorfor i h..... er ikke disse j...a babyene utstyrt med håndtak så noen kunne hjulpet meg å trekke den ut???!!!"

He he... Når disse riene tok pause igjen så hadde vi faktisk fortsatt krefter til å le av utbruddene mine i pausene...

Hehe! Da skal du være glad du ikke hørte meg :P Jeg brølte rett og slett *LER* og jeg trodde jeg skulle være stille :P

Jeg også brølte, ikke f*** om jeg kunne latt være :D

Haha! :D Husker jeg beklaget meg etterpå.. De måtte jo lukke igjen vinduet så brølte høøøyt :-D

ikke noe å grue seg til jenter .. jeg skal om ca 9-10 uker føde for fjerde gang!!! gleder meg vanvittig!!!! er en av de flotteste opplevelsene du kan ha i livet!!!
Hadde jeg bare hatt den innstillingen:)) Jeg er liv redd, heldigvis ikke for smerter osv. men er så redd jeg er den 1% som dør. Huff veit det er teit. men tenkt dette i maaaaannnge år før jeg faktisk ble gravid. Har noen få uker igjen å prøve å endre dette. Din kommentar hjalp i det store:D
Hehe! Da skal du være glad du ikke hørte meg :P Jeg brølte rett og slett *LER* og jeg trodde jeg skulle være stille :P
Jeg også brølte, ikke f*** om jeg kunne latt være :D
Haha! :D Husker jeg beklaget meg etterpå.. De måtte jo lukke igjen vinduet så brølte høøøyt :-D
hehe! Blir som den saken som var nå, att politiet rykket ut til dødsskrik på ett sykehus, også var det bare ei som fødet:PP Dem hadde ikke lukket vindu hahah!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...