Gå til innhold

Fungerte stripping for dere?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på overtidskontroll i dag og har blitt strippet. Var 2 cm åpning og var modent.. Nå etterpå har jeg litt ubehageligheter der nede, men ingen ting i fht at rier begynner...

Jeg ble litt nyskjerrig på andres erfaringer med stripping. Ble det noe fødsel ut av det? Eller ble det bare maserier?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968541-fungerte-stripping-for-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

oij oij.. spennende! kanskje det skjer noe snart :)

Var dere på overtid eller?

Nå kjente jeg litt ekstra med sommerfugler i magen!

Er det flere det har fungert for? Gjerne kom med detaljer? også om det ikke hadde noe effekt... Må kartlegge oddsen :P hehe

Annonse

Åhh?! NÅ fÅr jeg skikkelig forventninger :) hehe..

Jeg hadde 2 cm modning. Har hatt litt murringer - men føler ikke noe spesielt enda. Er bare litt "sÅrt" etter at overlegen har strippet der oppe. Men det har begynt Å blø litt, sÅ hÅper nÅ...

Hadde dere noen forvasler mellom stripping og vannavgang/riestart? :)

Her var det veldig effektivt ihvertfall ved forrige fødsel.

Ble strippet rundt halv fem og halv sju sju startet de første riene.

Morgenen etter var babyen ute. Og 14 dager før termin :)

Ikke akkurat det beste å få gjort, og jordmoren trodde heller ikke at det skulle ha så god effekt. Lykke til:)

Nei, ble strippet v termin , var shitvondt (var ikke moden) men ingen fødsel...men nå var det heller ikke tegn til fødsel etter 3 dager med igangsetting heller så her ville ikke ungen ut og ble KS !

Nei, ble strippet v termin , var shitvondt (var ikke moden) men ingen fødsel...men nå var det heller ikke tegn til fødsel etter 3 dager med igangsetting heller så her ville ikke ungen ut og ble KS !

Ja, det begynner jeg å se for meg også. Her vil ikke babyen ut overhodet. Har ingen tro lengre på at h*n kommer ut av seg selv. Begynner å bli trist av å ha forhåpninger som ikke blir noe av hele tiden nå :P

Jeg ble strippet igår og da var jeg 41+2 og hadde 1 cm åpning. Jeg syntes ikke det gjorde så vondt, men det var jo litt "graving" så jeg rynket litt på nesen :P Jeg hadde ekstremt med nedpress 3-4 timer etterpå å måtte gå med ryggen bøyd, men bekkenløsningen hadde nk litt innvirkning på det... Så nå sitter jeg her 1 døgn etter uten et eneste tegn på fødsel. Skuffet? JAAAA!

Annonse

Med nummer 2 ble jeg strippet 1 uke før termin. Var moden og 3 cm åpning. Det eneste som skjedde var at jeg fikk voldsomt til masrier og ble svært sliten av det. Men håper å få prøvd det denne gangen også, kanskje virker det bedre nå! :)

Det har ikke fungert for min del i allefall! Jeg ble strippet på tirsdags morgen og har fremdeles ikke skjedd noe. De kommer når de kommer, disse barna :) Men må nok i gangsettes på mandag.. det blir jo noe heeeeelt annet.

Har en forståelse at dette kan drøye i evigheter...? Kanskje jeg som tar feil, men føler at de fleste får rier som varer litt også avtar før de på ny får ny kur.. at det kan noen dager før babyen er ute... ? Eller er jeg heeelt på viddene? :)

Med min første fikk jeg en modningstab kl 14 etter vannavgang over ett par dager. Kl 06 dagen etter begynte riene og kl 16 var han ute.

Med num to fikk jeg første modningstab kl 11 og tab num to kl 17 . Kl 01 begynte første ri og kl 02 var han ute. Styrt fødsel. Glad jeg valgte å sove på sykehuset for å si det sånn;) spent på num 3:)

ja, dette jeg har inntrykk av.. sånn at når jeg evt blir satt i gang på mandagen.. kanskje i 12/14 tiden.. så vil det ta et døgn? evt også to før h'n er ute.. høres slitsomt ut i grunn..? At det varer såå lenge! En skal jo være psykisk forberedt og - jeg er i allefall litt sliten nå av å hele tiden være klar for at det kan skje. Kanskje jeg tenker for mye :P hehehe.. men det er første gang - og har litt angst for sykehus og alle "apparater og legedingser" :))

Jeg hadde veldig godt effekt av det. Ble strippet en gang og riene startet umiddelbart etterpå :)

Ved stripping går de inn å røsker litt. Jeg hadde 2-3 cm sist de gjorde det og hun kunne tøye den mer og sa da hun strippet.

Noen syntes der er vodt, jeg kjente ingenting når hun gjorde det og lurte bare på når hun skulle gjøre det og da var hun ferdig....

Jeg hadde veldig godt effekt av det. Ble strippet en gang og riene startet umiddelbart etterpå :) Ved stripping går de inn å røsker litt. Jeg hadde 2-3 cm sist de gjorde det og hun kunne tøye den mer og sa da hun strippet. Noen syntes der er vodt, jeg kjente ingenting når hun gjorde det og lurte bare på når hun skulle gjøre det og da var hun ferdig....

Så stripping er røsking i dåsa? altså i mormunnen? Men hvordan klarer de det? Må de ha hele handa oppi da eller? Hvis de skal inn i mormunnen og tøye ut? Hvis jeg forsto det riktig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...