Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #1 Skrevet 4. september 2012 Vi kjøpte nytt hus for 1,5 år siden. Da vi flyttet inn var det bare en råtomt som vi har brukt et år på å få fin. Da vi kjøpte stilte mine foreldre pant i huset sitt på et par hundre tusen og dette vil jeg gjerne få vekk. Men så er jeg usikker på om det er for snart med takst nå? Vi har laget stor levegg, terrasse på 70 kvm, og planert tomt og laget stor plen som er grønn og fin. I tillegg er det jo pris stigning her vi bor og de resterende husene her som ikke var solgt da vi flyttet inn gikk opp 150.000 rett etter vi overtok. Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #2 Skrevet 4. september 2012 Be om ny takst, så kan dere refinansiere og få betalt ut foreldrene dine. Samt bedre rente om det er mye stigning i verdi
Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #3 Skrevet 4. september 2012 Be om ny takst, så kan dere refinansiere og få betalt ut foreldrene dine. Samt bedre rente om det er mye stigning i verdi Enig med #2! Vi tok ny takst etter et år, hadde gjort mye lignende som dere, + revet en gammel garasje. taksten utgjorde 600 000,- fra det vi betalte.
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. september 2012 #4 Skrevet 4. september 2012 Vi gjorde som dere og fikk ingenting igjen for det når vi solgte sist. Men, det var nok mye pga beliggenheten... Der vi kjøpte nå har huset steget med 600.000 bare i generell prisøkning på under 1 år. Så det er absolutt verdt å prøve! Du kan evnt be banken regne på hvor mye det skal ha gått opp også, uten verdivurdering.
NormaJean Skrevet 4. september 2012 #5 Skrevet 4. september 2012 Vi ordnet ny takst etter kun 4 måneder slik at vi kunne få vekk mine foreldre som kausjonister! Du trenger kun en meglertakst, trenger ikke å leie inn takstmann. Banken godtok den nye taksten (vi hadde kjøpt under takst og oppgradert boligen noe) så var det bare å tinglyse skjøtet på nytt. Det kostet 1900kr tror jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå