Gå til innhold

Stelleveskejungelen.. Hjelp noen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har lurt på om man egentlig trenger? Er førstegangs og prøver å være litt kritisk til alle "må ha" tingene, men jeg er helt blank så det kan godt hende behovet melder seg etterhvert som jeg ser hvordan ting blir når babyen kommer.

Var helt avhengig av stelleveske med førstemann. Han gulpet masse, så måtte alltid ha med skift, pluss at jeg brukte den til bleier og stelleprodukter, flasker osv. Brukte den også i stede for veske til meg selv. Var enkelt å henge den på vogna, og hadde den med over alt. Men dette var en vi hadde arvet, som tålte lite vann og ble slitt etterhvert. Så spørsmålet nå er, hvilken skal vi velge? Finnes så utrolig mange å velge mellom!

Har lurt på om man egentlig trenger? Er førstegangs og prøver å være litt kritisk til alle "må ha" tingene, men jeg er helt blank så det kan godt hende behovet melder seg etterhvert som jeg ser hvordan ting blir når babyen kommer.

Man MÅ jo ikke ha stelleveske ;) Kan fint pakke bleier, våtservietter, skifteklær, leker, flasker o.l i en vanlig veske :) Men må være litt størrelse på den da, ting tar plass!

Selv har jeg en fra Emmaljunga, og synes ikke noe særlig om den (dårlig plass, litt dårlig på å holde ute vann osv). Denne gangen skal jeg ønske meg en fra Storksak (sinnsyk pris på den!) fra min mor til julegave. Den er i skinn og jeg tenker å bruke den som vanlig veske/bag når bleieperioden er over om vel 3 år eller noe :-)

Så, dere som sikkert har en haug av vesker fra før behøver ikke kjøpe stelleveske

:)

Vi har iallefall endt opp med Bugaboo sin stelleveske i skinn (passer til både mammaer og pappaer!). Perfekt for oss :)

Den er veldig romslig og god, noe som er fint da jeg omtrent ikke bruker veske selv, så det er plass til både meg og baby sine ting oppi der.

Stelleveske ser jeg på som et absolutt must her i gården :)

Jeg bestilte en jeg så vant "best i test" i bladet Gravid. Den er veldig praktisk, har god plass og var ikke minst ganske rimelig, 499 kr.

Kan bestilles her:

http://www.bleieboden.no/display.aspx?menuid=71&prodid=7494

Nå skal det sies at baby ikke er født ennå så det kan hende den viser seg å ha masse mangler, men enn så lenge er jeg veldig fornøyd med den!

Annonse

Brukte babybjørn sin stelleveske i hardplast med eldstemann, fornøyd med den, men når vi fikk gutta her så dreit jeg helt i stelleveske og brukte like greit en ryggsekk.. Mye mer plass til alt og lett å ta med på tur. For ikke snakke om betraktlig billigere å kjøpe.

http://www.ellos.no/ryco/ryco-deluxe-everyday-messenger-bag/378988?Ntk=All&Ntt=stelleveske&Ns=RankValue2|1&Nao=1

Kjøpte denne på Barnas Hus i Sverige og er veldig fornøyd! Den har veldig smarte løsninger med skjult stellematte bak som du bare glider frem og "ruller" ut, pluss at det er noen ekstra lommer der og. Egen lomme til flaske innvendig som holder drikken både varm og kald. Det er lommer i front hvor jeg har plassert ammeinnlegg, bleier, gulpeklut og slikt, og så er det et stort hovedrom inni. Smukkholder er det også. Lett å tørke av skulle det være noe søl og. Både jeg og barnefar likte denne, svært enkel i design, billig, og romslig.

Hadde sett meg lei av letingen etter en eventuell stelleveske, så når jeg fant denne nølte jeg ikke ett sekund. Men sånt som stellevesker er litt smag og behag, alt etter hva man ønsker :) Lykke til!

http://www.ellos.no/ryco/ryco-deluxe-everyday-messenger-bag/378988?Ntk=All&Ntt=stelleveske&Ns=RankValue2|1&Nao=1

Kjøpte denne på Barnas Hus i Sverige og er veldig fornøyd! Den har veldig smarte løsninger med skjult stellematte bak som du bare glider frem og "ruller" ut, pluss at det er noen ekstra lommer der og. Egen lomme til flaske innvendig som holder drikken både varm og kald. Det er lommer i front hvor jeg har plassert ammeinnlegg, bleier, gulpeklut og slikt, og så er det et stort hovedrom inni. Smukkholder er det også. Lett å tørke av skulle det være noe søl og. Både jeg og barnefar likte denne, svært enkel i design, billig, og romslig.

Hadde sett meg lei av letingen etter en eventuell stelleveske, så når jeg fant denne nølte jeg ikke ett sekund. Men sånt som stellevesker er litt smag og behag, alt etter hva man ønsker :) Lykke til!

Kjempe fin! Tåler den vann?

http://www.ellos.no/ryco/ryco-deluxe-everyday-messenger-bag/378988?Ntk=All&Ntt=stelleveske&Ns=RankValue2|1&Nao=1 Kjøpte denne på Barnas Hus i Sverige og er veldig fornøyd! Den har veldig smarte løsninger med skjult stellematte bak som du bare glider frem og "ruller" ut, pluss at det er noen ekstra lommer der og. Egen lomme til flaske innvendig som holder drikken både varm og kald. Det er lommer i front hvor jeg har plassert ammeinnlegg, bleier, gulpeklut og slikt, og så er det et stort hovedrom inni. Smukkholder er det også. Lett å tørke av skulle det være noe søl og. Både jeg og barnefar likte denne, svært enkel i design, billig, og romslig. Hadde sett meg lei av letingen etter en eventuell stelleveske, så når jeg fant denne nølte jeg ikke ett sekund. Men sånt som stellevesker er litt smag og behag, alt etter hva man ønsker :) Lykke til!
Kjempe fin! Tåler den vann?

Den er vannavstøtende :) Materialet er slik at vann ikke trekker inn i stoffet, så hvis det kommer vann på den renner det rett av eller så er det bare å tørke det bort

Har ingen, jeg! Hadde helt glemt at jeg trengte det. Eller... trenger jeg egentlig det? Har ikke hatt noen bestemt stelleveske til de to eldste heller. Babysaker tar ikke så stor plass, og jeg har allerede ei romslig håndveske for å romme mitt eget stæsj pluss alt som storesøskenene ofte vil ha meg til å ta med (DE tingene tar større plass!).

Hvordan gjorde vi det egentlig? Tror jeg bestandig hadde et lite lager med et par bleier, et engangs stelleunderlag, en strømpebukse og en vaskeklut eller to liggende i ei sidelomme på selve vognbagen. Og så slengte jeg evt andre saker jeg trodde vi kunne få bruk for alt etter hvilket ærend vi skulle på i min egen veske. På skikkelig utendørstur brukte jeg helst ryggsekk, da skal man jo gjerne ha med en del andre saker også.

Får se etter fødselen, når jeg kan begynne å gå på formiddagsshopping med barnevogn, kanskje jeg finner noe jeg liker da.

Gjest Mammantil2prinser

Er på jakt etter stelleveske! Men hva skal man velge? Har du noen tips, råd, anbefalinger?

Eneste kravet jeg har, er at den tåler en del vann :)

Jeg har kjøpt denne :) gleder meg til å få den i posten :) smak og behag da, og vet ikke om den tåler så mye vann da ;)

http://shop.ju-ju-be.com//Be-Fabulous-at-Ju-Ju-Be-PID10855-09FM01A.aspx

Er på jakt etter stelleveske! Men hva skal man velge? Har du noen tips, råd, anbefalinger? Eneste kravet jeg har, er at den tåler en del vann :)

Man trenger ikke stelleveske. Jeg hadde det til førstemann, men synes den ofte var i veien der den hang på vogna. Dessuten var den stiv og vanskelig å få med seg alt man skulle. Stellematta som fulgte med var også alt for liten.

Til 2. mann kjøpte jeg meg derfor en god og romslig Bjørn Borg veske som var myk og hadde lommer til mitt på utsiden og babyens ting inni. Synes den også var veldig grei å bruke, selv når ikke vi brukte vognen, og man føler seg også litt fresh med en kul veske :)

Siden den var myk, kunne jeg legge den under vogna så den ikke var i veien for bena også.

Til stellematte brukte jeg helseteppet som jeg også brukte til å henge foran vogna for hindre vind og sterk sol til å blende babyen. Ofte har man jo et ekstra teppe med seg, og da er det jo bare å legge en liten bommulsklut/gulpeklup der rompa er....funker også med disse tørkepapirene som finnes på så og si alle offentlige toaletter.

Så lenge man har våtservietter og bleier, går det stort sett greit. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...