Gå til innhold

kynnere i ening og regelmessige i går... idag murringer som kommer å går......

Anbefalte innlegg

var hos legen også på kontroll. å han sa vist det vedvarte me de kynnerne så skulle jeg kontakte legen igjen. ikke plaget med kynnere i dag men murringere som kommer litt å går tidligere i dag. noen føltest som knep litt i korsryggen også. men så er det så vanskelig å kjenne så mye forkjell når jeg er plaga me symfysesmerter itilegg.

off, er bare så sliten. kvalm og uvell å sliten i dag. vedvarer dette så kontakter jeg vertfall jordmora/legen min. litt tidlig for fødsel eller noe slikt. 32 uker i morgen. kan nå hende det er modning.... eller noen som kjenner seg igjen?????

Fortsetter under...

jeg...storforbrukeren av kynnere og falskerier, mensmurringer både fremme og bak....går jevnlig til kontoll ctg å måling av livmorhals... men jeg har dette hver eneste dag...livmorhalsen holder seg enda...hadde jeg vert deg hadde jeg ringt jordmor/føden så slipper du å bekymmre deg..:)

Jeg har også vært plaget med kynnere siden uke 27.... er nå i uke 34. Noen dager kan jeg ha 20 i timen...andre dager er det "kun" 20 om dagen. Har også mensmurringer i blandt... Jobber nå 50 % de siste 3 ukene pga jordmor ville jeg skulle ta det mer med ro...

her fikk jeg besjed om å ta det med ro. var en tur på do å der var det noe på papirer som kunne være slimpropp eller noe, kan jo være rester fra sex også. men fikk litt småhetta her må jeg si.. tar noe seg opp så måtte jeg kontakte legevakt. jordmor syntest det hørtest fredelig ut så lenge det ikke var vannavgang, blodspor eller noe mere murringer og mye kynnere. så må bare prøve slappe av da. typisk dette skjer når mannen har jobbkvelder og er alene med gutten.......

var nettopp å målte livmorhalsen å det ser ut til at den har begynt å forkorte seg...ny måling på fredag...blir gal snart:( vil ikke føde prematurt...

Oida! Hvor langt på vei er du? Godt du blir fulgt opp!:)

Annonse

31+4...ja men det er hart for nervene..har fått 2 lungemodningsprøyter...

Ja da kan ikke lille nurket komme enda! Håper livmorhalsen din holder i noen uker til. Skjønner det er tøft å gå sånn:/

Ja da kan ikke lille nurket komme enda! Håper livmorhalsen din holder i noen uker til. Skjønner det er tøft å gå sånn:/

ja håper på å komme til 34:)..alt etter det blir ren bonus...

Mi første kom i uke 34:) ikke lenge til det nå:) gikk veldig bra med ho!

ja håper på å komme til 34:)..alt etter det blir ren bonus...

Legene på sykehuset trur også at det vil bli tidligere enn termin her.

Har fått 2 lungemodninger siden jeg hadde problemer med blødninger i uke 31.

Er nå i uke 34 men kan godt være inne en liten stund til :)

Mi første kom i uke 34:) ikke lenge til det nå:) gikk veldig bra med ho! ja håper på å komme til 34:)..alt etter det blir ren bonus...

ja på sykehuset sier de at 32 er veldig bra men 34 er en milepæl hvorfor kom din i 34??

Legene på sykehuset trur også at det vil bli tidligere enn termin her. Har fått 2 lungemodninger siden jeg hadde problemer med blødninger i uke 31. Er nå i uke 34 men kan godt være inne en liten stund til :)

andre grunner eller bare blødningen som gjør det slik at legene tror det??

Annonse

Mi første kom i uke 34:) ikke lenge til det nå:) gikk veldig bra med ho! ja håper på å komme til 34:)..alt etter det blir ren bonus...

ja på sykehuset sier de at 32 er veldig bra men 34 er en milepæl hvorfor kom din i 34??

Vet ikke. Fikk brått rier i uke 31 og lå på sykehuset i 2 uker og fikk lungenodning. De ga meg først piller for å stoppe riene, men virket ikke så fikk intravenøst døgnlig. Kom hjem i uke 33 og i uke 34 starta riene igjen. Da stopper se ikke fødselen. Ho satt i sete og ble KS. Da ho kom ut fant de ut at jeg hadde hatt svangerskapsdiabetes. Ho var stor, men hadde dårlig sugebehov og veldig lavt blodsukker. Raste ned i vekt første dagene men det kom seg:) mulig jeg fikk info om andre årsaker, men var veldig ung, førstegangs og er nå altfor lenge siden til at jeg husker det:)

Blødningene var forårsaket av litt løs morkake, og siden jeg hadde hatt problemer med blødninger av og på over 1 måned før dette så hadde de en liten anelse at det kan komme tidligere.

Men det er nok bare blødningene som gjør at de trur det, men man veit nå aldri. Kan hende at det går over tiden og for dette er jo ikke noe man kan bestemme selv :)

Vet ikke. Fikk brått rier i uke 31 og lå på sykehuset i 2 uker og fikk lungenodning. De ga meg først piller for å stoppe riene, men virket ikke så fikk intravenøst døgnlig. Kom hjem i uke 33 og i uke 34 starta riene igjen. Da stopper se ikke fødselen. Ho satt i sete og ble KS. Da ho kom ut fant de ut at jeg hadde hatt svangerskapsdiabetes. Ho var stor, men hadde dårlig sugebehov og veldig lavt blodsukker. Raste ned i vekt første dagene men det kom seg:) mulig jeg fikk info om andre årsaker, men var veldig ung, førstegangs og er nå altfor lenge siden til at jeg husker det:)

fint å høre at det gikk bra:) fikk du åpning av disse riene eller??

Kom meg opp i 3 cm da de tok KS:) hadde 2.5 da jeg kom inn. Tok flere timer. Skulle føde vaginalt. Men hadde veldig kraftige rier hvert minutt uten at det påvirket nok. Mulig fordi rompa var for myk til at ho klarte å presse seg nedover:)

Kom meg opp i 3 cm da de tok KS:) hadde 2.5 da jeg kom inn. Tok flere timer. Skulle føde vaginalt. Men hadde veldig kraftige rier hvert minutt uten at det påvirket nok. Mulig fordi rompa var for myk til at ho klarte å presse seg nedover:)

ok tenkte på om det hadde påvirket noe da du ble satt på drypp første gangen det starte..

Det vet jeg faktisk ikke. Men regner med det da livmorhalsen bare var 1.5 cm. Alt skjedde så fort og uventet følte jeg. Men da jeg ble skrevet ut fikk jeg beskjed om å ta det veldig med ro, kun bevege meg ved absolutt nødvendighet og at jeg da kunne gå til termin. Gjorde som de sa men hun kom allikevel en uke etter. Nesten litt glad for det for ho var 3.8 kg;P

ok tenkte på om det hadde påvirket noe da du ble satt på drypp første gangen det starte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...