Gå til innhold

Bekkenløsning, hva funket for deg?

Anbefalte innlegg

Jeg har bekkenløsning.. Kjennes ut som en kniv som vrir seg i skambeinet. Pluss at jeg er stiv og har vondt i halebeinet.

Noen tips til hva som funket for deg?

Skal til manuelterapaut, men usikker når jeg får time.

Fortsetter under...

ingenting hjelper :P venter på fysioterapi time og har begynt å svømme litt. etter hver gang er det 100 ganger verre.

det hjelper der og da men også blir det verre og jeg må ligge på sofaen i 2 dager før det går tilbake til "normalt". men jeg hater å gå på tur og elsker å svømme. så jeg har begynt å svømme ca 2 ganger i uken for å ha bevegelse i kroppen.

har bekkenløsning fremme. skambenet, lysken, nedover lår og inni rumpen. så gøy. når det er verst må jeg bruke vegger og dører for å komme meg frem. å gå ned fra sengen og bevege meg fra side til side er med skrik og smerte.

Ingenting hjelper her heller.. nå skal det sies at jeg aldri har prøvd å gå til manuellterapeut, men fysioterapi hjelper hvertfall ikke her i gården.. Dette er mitt 3 svangerskap og jeg har hatt bekkenløsning alle gangene. Jeg har hund, så det blir en del gåing.. noen ganger går det greit nok, og andre ganger er det helt fo j****, da ligger jeg på sofaen et par dager for å komme meg.. Jeg har det midt forann, nedover i lårene, korsryggen (smeller hver gang jeg snur meg i sengen f eks) og hvis jeg prøver å stå på høyre fot (kle på meg osv).. Jeg har nesten gitt opp å tro at noe hjelper og venter egentlig bare på å få lillegutt ut (3 mnd igjen :P ), for da vet jeg at det går over.. Hmm, dette ble vel egentlig ikke noe godt svar på det du lurte på, men min erfaring hvertfall :P

Gjest Mammantil2prinser

ingenting hjelper :P venter på fysioterapi time og har begynt å svømme litt. etter hver gang er det 100 ganger verre.

det hjelper der og da men også blir det verre og jeg må ligge på sofaen i 2 dager før det går tilbake til "normalt". men jeg hater å gå på tur og elsker å svømme. så jeg har begynt å svømme ca 2 ganger i uken for å ha bevegelse i kroppen.

har bekkenløsning fremme. skambenet, lysken, nedover lår og inni rumpen. så gøy. når det er verst må jeg bruke vegger og dører for å komme meg frem. å gå ned fra sengen og bevege meg fra side til side er med skrik og smerte.

Svømmer du?

Bare lurer fordi forrige gang jeg var gravid fikk jeg beskjed om å gå i basseng(bekkenløsning) men jeg skulle IKKE svømme, dette var en nei nei bevegelse når du hadde bekkenløsning! Men skulle gå i vann og bare rulle forsiktig på hofter, løfte knærne osv.. :/

ingenting hjelper :P venter på fysioterapi time og har begynt å svømme litt. etter hver gang er det 100 ganger verre. det hjelper der og da men også blir det verre og jeg må ligge på sofaen i 2 dager før det går tilbake til "normalt". men jeg hater å gå på tur og elsker å svømme. så jeg har begynt å svømme ca 2 ganger i uken for å ha bevegelse i kroppen. har bekkenløsning fremme. skambenet, lysken, nedover lår og inni rumpen. så gøy. når det er verst må jeg bruke vegger og dører for å komme meg frem. å gå ned fra sengen og bevege meg fra side til side er med skrik og smerte.
Svømmer du? Bare lurer fordi forrige gang jeg var gravid fikk jeg beskjed om å gå i basseng(bekkenløsning) men jeg skulle IKKE svømme, dette var en nei nei bevegelse når du hadde bekkenløsning! Men skulle gå i vann og bare rulle forsiktig på hofter, løfte knærne osv.. :/

er det det? oi... svømmer ganske rolig da... også gjør jeg litt øvelser. huff da... var ikke klar over det.

Gjest Mammantil2prinser
ingenting hjelper :P venter på fysioterapi time og har begynt å svømme litt. etter hver gang er det 100 ganger verre. det hjelper der og da men også blir det verre og jeg må ligge på sofaen i 2 dager før det går tilbake til "normalt". men jeg hater å gå på tur og elsker å svømme. så jeg har begynt å svømme ca 2 ganger i uken for å ha bevegelse i kroppen. har bekkenløsning fremme. skambenet, lysken, nedover lår og inni rumpen. så gøy. når det er verst må jeg bruke vegger og dører for å komme meg frem. å gå ned fra sengen og bevege meg fra side til side er med skrik og smerte.
Svømmer du? Bare lurer fordi forrige gang jeg var gravid fikk jeg beskjed om å gå i basseng(bekkenløsning) men jeg skulle IKKE svømme, dette var en nei nei bevegelse når du hadde bekkenløsning! Men skulle gå i vann og bare rulle forsiktig på hofter, løfte knærne osv.. :/

er det det? oi... svømmer ganske rolig da... også gjør jeg litt øvelser. huff da... var ikke klar over det.

Er jo vanskelig å si hva som stemmer nå for tiden da alle får høre forskjellig fra hvilken jordmor/doktor de har :/ men jeg fikk beskjed om det, og forstår det igrunn også. Kjente at det ikke var godt da jeg svømte. Å det sa faktisk jordmoren jeg har denne gangen også til meg forrigie uke. Har så sinnsyke bekkeplager at jeg bruker krykker! :( hun sa også det med svømming da :/

Annonse

Er jo vanskelig å si hva som stemmer nå for tiden da alle får høre forskjellig fra hvilken jordmor/doktor de har :/ men jeg fikk beskjed om det, og forstår det igrunn også. Kjente at det ikke var godt da jeg svømte. å det sa faktisk jordmoren jeg har denne gangen også til meg forrigie uke. Har så sinnsyke bekkeplager at jeg bruker krykker! :( hun sa også det med svømming da :/

jeg har egentlig ikke snakket med noen om det med svømming. gikk automatisk ut ifra at siden det var i vannet så var det bra. slapp å bære på magen en liten stund ihvertfall. :)

fikk endelig mail fra fysioterapi senter som tilbyr basseng og med henvisning skulle de ha 900 kr for 3 timer og 2 dager med basseng trening i uka i oppvarmet basseng. Lurer på om jeg skal slå til på det selv om jeg ikke har noe tro på fysioterapi sånn i lengden.

Forrige svangerskap gikk jeg på bassengtrening med fysioterapeut for bekkenløsning. Det var godt. Desværre har hun lagt ned :(

Ellers er det eneste som hjelper her hvile!!! Dersom jeg begynner å merke at det bli værre så må jeg bare godta at jeg bare kan tømme halve oppvaskmaskina og leve med at de skittne tallerkenene blir stående på benken. Da kan jeg i hvert fall gå fra sofaen til do uten krykker dagen etter. Ute er det krykker eller rullestol!

Hei jenter!

Anbefaler å gå til kiropraktor å få hjelp der. Sist hadde jeg bekkenLåSNING - da hjalp igrunn ingenting før jeg kom meg til kiropraktor som fikk knekki opp. Merka ingen forskjell om jeg tok det med ro eller ikke.

Nå har jeg bekkenLøSNING - bekkenet blir bedre når jeg tar det med ro.

Har også troa på akupunktur og sykling.

Tror det kommer litt an på person til person hva som vil funke.

I mitt første svangerskap hadde jeg bekkenløsning i skambeinet, ned i lår osv.. Og det beste for meg var å være i myyyyye bevegelse. Selv om jeg ble sliten på kvelden. Sov med pute mellom beina som resulterte til at bekkenløsninga forsvant i uke 37! :D

Nå venter jeg barn nr 2 og har bekkenløsning og bekkenlåsning.

Jeg klarer nesten ikke bevege meg i det hele tatt.. Klarer ikke gå å oppoverbakker, og i trapper f.eks.

Skal heldigvis til kiropraktor om ikke så aaaalt for lenge! :)

Lykke til, og prøv å sov med pute mella beina..! Funket for meg! :D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...