My_my Skrevet 4. september 2012 #1 Del Skrevet 4. september 2012 Jeg har termin om ei uke (11.september) og må vel innrømme at jeg begynner å bli noe utålmodig nå! Formen er egentlig helt ok, men jeg har Carpal tunnel syndrom og plages mye med hendene som dovner bort. Dette er spesielt plagsomt om natta, og jeg sover dårlig.. Ellers har jeg intet mye å klage over! Storesøster på 2,5 ble født på termin, men jeg har ingen aning om når det kommer til å skje noe denne gangen. Har mye og kraftige kynnere og nedpress, men disse er ikke særlig vonde! Har gått til modningsakupunktur siden uke 37, og skal på min 4. time i dag. Ellers har jeg spist ananas, kanel, rømmegrøt og drukket bringebærblad-te i flere uker - må jo ha trua på at det kan hjelpe Prøver oss også på ei hyrdestund i ny og ne, for å se om det kan hjelpe, men resultatene har foreløpig uteblitt...! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968445-flere-med-termin-om-en-uke-hvordan-har-dere-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Namnam:D Skrevet 4. september 2012 #2 Del Skrevet 4. september 2012 Hei, jeg har også termin 11.sept Er som deg, ganske så utålmodig nå...har ikke prøvd noe spes for å få ting til å skje, modningsakupunktur har jeg heller aldri hatt, og dette er min nr 3... Formen er grei, men er utrolig sliten og overskuddet forsvinner like raskt som det kommer. Hadde håpet at lillemann skulle komme før termindato. da storesøskna har gjort det. Nr 1 kom 3,5 uke før (igangsatt grunnet sv.skaps.forg.) og nr 2 kom 6 dager før. MEN, man har jo aldri noen garanti for noe som helst, og prøver å belage med på å vente en stund til... Han kommer når HAN er klar, ikke så mye å gjøre med det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968445-flere-med-termin-om-en-uke-hvordan-har-dere-det/#findComment-144517036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kulaa Skrevet 4. september 2012 #3 Del Skrevet 4. september 2012 Hei på dere Har mens termin den 12. September! Har begynt med modnings akupunktur og skal på min andre time i morgen Har masse nedpress og er utrolig øm fra navelen min og helt nedover i lysken... Ganske ubehagelig.. Har i tilegg kjempe vondt i magen ( smertene kan vel nermest sammenlignes med mageknip/luft i magen, men det er det ikke) dette er så smerte fult til tider og aner ikke hva det kommer av Noen andre som har det sånn? Masse kynnere, nedpress og stikker mye rundt skambenet.. Men dette er jo bare litt ubehagelig, ikke vondt Slimproppen har kommet litt og litt siden søndag! Håper det skjer noe snart, er veldig klar for baby nå! Hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968445-flere-med-termin-om-en-uke-hvordan-har-dere-det/#findComment-144517440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
My_my Skrevet 4. september 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 4. september 2012 Hei, jeg har også termin 11.sept Er som deg, ganske så utålmodig nå...har ikke prøvd noe spes for å få ting til å skje, modningsakupunktur har jeg heller aldri hatt, og dette er min nr 3... Formen er grei, men er utrolig sliten og overskuddet forsvinner like raskt som det kommer. Hadde håpet at lillemann skulle komme før termindato. da storesøskna har gjort det. Nr 1 kom 3,5 uke før (igangsatt grunnet sv.skaps.forg.) og nr 2 kom 6 dager før. MEN, man har jo aldri noen garanti for noe som helst, og prøver å belage med på å vente en stund til... Han kommer når HAN er klar, ikke så mye å gjøre med det! Så morsomt med samme termin! Hvor skal du føde? Du har nok rett i at de kommer når de er klare, men jeg tenker det ikke kan skade å gjøre et tappert forsøk...det hjelper på psyken, iallefall, haha! Har vel i grunn ikke noe stor tro på noe annet enn akupunktur. Kan tydelig kjenne at det skjer ting etter timene, og det er jo positivt! Lykke til med siste innspurt! Håper vi slipper overtida Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968445-flere-med-termin-om-en-uke-hvordan-har-dere-det/#findComment-144518062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
My_my Skrevet 4. september 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 4. september 2012 Hei på dere Har mens termin den 12. September! Har begynt med modnings akupunktur og skal på min andre time i morgen Har masse nedpress og er utrolig øm fra navelen min og helt nedover i lysken... Ganske ubehagelig.. Har i tilegg kjempe vondt i magen ( smertene kan vel nermest sammenlignes med mageknip/luft i magen, men det er det ikke) dette er så smerte fult til tider og aner ikke hva det kommer av Noen andre som har det sånn? Masse kynnere, nedpress og stikker mye rundt skambenet.. Men dette er jo bare litt ubehagelig, ikke vondt Slimproppen har kommet litt og litt siden søndag! Håper det skjer noe snart, er veldig klar for baby nå! Hehe Jeg er full av luft... og det stikker en hel del nede ved skambenet, men jeg aner ikke om det er luftsmerter eller modningssmerter, eller avt at hodet fester seg! Har ikke vondt i magensånn som du beskriver, men mye kynnere og "tak" både i ryggen og foran, uten at det er spesielt vondt! Hvor skal du føde, forresten? Lykke til med innspurten til deg også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968445-flere-med-termin-om-en-uke-hvordan-har-dere-det/#findComment-144518069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katta_ Skrevet 4. september 2012 #6 Del Skrevet 4. september 2012 Jeg har termin 15 september. Har en del kynnere og nedpress, er ganske sliten og magen er såå øm, da spesielt om nettene. Storesøster kom til termin, men da ble jeg satt igang, så jeg har ikke noe å sammenligne med, men håper sårt at han kommer til termin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968445-flere-med-termin-om-en-uke-hvordan-har-dere-det/#findComment-144518080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keika Skrevet 4. september 2012 #7 Del Skrevet 4. september 2012 Jeg hadde termin den 31. august. Som førstegangsfødende hadde jeg store forventninger til at h'n kunne komme før og analyserte HVERT tegn. Dagene ble ALT for lange så jeg tenkte som følger at "du vet når det er i gang". Jeg har også Carpal tunnel syndrom og det er plagsomt.. Masse vann i kroppen (Har fått elefantbein ) I dag har jeg vært på overtidskontroll og har blitt strippet. Var modnet og hadde åpning på 2cm. Så nå sitter jeg etterhvert med store forventninger på at det skal bli baby det neste døgnet eller to Om det ikke skjer noe så er det i gangsetting den 10. september Er en spennende tid nå. Gleder meg til babyen er ute og kroppen blir kvitt vann og jeg får følelse i armene igjen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968445-flere-med-termin-om-en-uke-hvordan-har-dere-det/#findComment-144518109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kulaa Skrevet 4. september 2012 #8 Del Skrevet 4. september 2012 Hei på dere Har mens termin den 12. September! Har begynt med modnings akupunktur og skal på min andre time i morgen Har masse nedpress og er utrolig øm fra navelen min og helt nedover i lysken... Ganske ubehagelig.. Har i tilegg kjempe vondt i magen ( smertene kan vel nermest sammenlignes med mageknip/luft i magen, men det er det ikke) dette er så smerte fult til tider og aner ikke hva det kommer av Noen andre som har det sånn? Masse kynnere, nedpress og stikker mye rundt skambenet.. Men dette er jo bare litt ubehagelig, ikke vondt Slimproppen har kommet litt og litt siden søndag! Håper det skjer noe snart, er veldig klar for baby nå! Hehe Jeg er full av luft... og det stikker en hel del nede ved skambenet, men jeg aner ikke om det er luftsmerter eller modningssmerter, eller avt at hodet fester seg! Har ikke vondt i magensånn som du beskriver, men mye kynnere og "tak" både i ryggen og foran, uten at det er spesielt vondt! Hvor skal du føde, forresten? Lykke til med innspurten til deg også Er vel modning og kroppen som gjør seg klar vel, mye som skjer med kroppen om dagen Skal føde på a-hus! Hva med deg? Takk for det, lykke til du og! Dette er jo uutholdelig spennende, hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968445-flere-med-termin-om-en-uke-hvordan-har-dere-det/#findComment-144518257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
My_my Skrevet 4. september 2012 Forfatter #9 Del Skrevet 4. september 2012 Jeg hadde termin den 31. august. Som førstegangsfødende hadde jeg store forventninger til at h'n kunne komme før og analyserte HVERT tegn. Dagene ble ALT for lange så jeg tenkte som følger at "du vet når det er i gang". Jeg har også Carpal tunnel syndrom og det er plagsomt.. Masse vann i kroppen (Har fått elefantbein ) I dag har jeg vært på overtidskontroll og har blitt strippet. Var modnet og hadde åpning på 2cm. Så nå sitter jeg etterhvert med store forventninger på at det skal bli baby det neste døgnet eller to Om det ikke skjer noe så er det i gangsetting den 10. september Er en spennende tid nå. Gleder meg til babyen er ute og kroppen blir kvitt vann og jeg får følelse i armene igjen Oh shit! Du har jo virkelig grunn til å være utålmodig og møkkalei! Godt å høre at de iallefall gjorde noe på overtidskontrollen da! Krysser det jeg har for at det setter i gang av seg selv helt plutselig, så du slipper å gå "helt" til mandag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968445-flere-med-termin-om-en-uke-hvordan-har-dere-det/#findComment-144518749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
My_my Skrevet 4. september 2012 Forfatter #10 Del Skrevet 4. september 2012 Hei på dere Har mens termin den 12. September! Har begynt med modnings akupunktur og skal på min andre time i morgen Har masse nedpress og er utrolig øm fra navelen min og helt nedover i lysken... Ganske ubehagelig.. Har i tilegg kjempe vondt i magen ( smertene kan vel nermest sammenlignes med mageknip/luft i magen, men det er det ikke) dette er så smerte fult til tider og aner ikke hva det kommer av Noen andre som har det sånn? Masse kynnere, nedpress og stikker mye rundt skambenet.. Men dette er jo bare litt ubehagelig, ikke vondt Slimproppen har kommet litt og litt siden søndag! Håper det skjer noe snart, er veldig klar for baby nå! Hehe Jeg er full av luft... og det stikker en hel del nede ved skambenet, men jeg aner ikke om det er luftsmerter eller modningssmerter, eller avt at hodet fester seg! Har ikke vondt i magensånn som du beskriver, men mye kynnere og "tak" både i ryggen og foran, uten at det er spesielt vondt! Hvor skal du føde, forresten? Lykke til med innspurten til deg også Er vel modning og kroppen som gjør seg klar vel, mye som skjer med kroppen om dagen Skal føde på a-hus! Hva med deg? Takk for det, lykke til du og! Dette er jo uutholdelig spennende, hehe Ja, det er nok modning og klargjøring! Jeg skal føde i Fredrikstad! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968445-flere-med-termin-om-en-uke-hvordan-har-dere-det/#findComment-144518753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neriad Skrevet 4. september 2012 #11 Del Skrevet 4. september 2012 Har termin den 6. september! Og er i fin-fin form! Har vært det hele svangerskapet, bortsett fra et par perioder da jeg var veldig trøtt. Håper jeg ikke provoserer noen av dere som sliter nå, da ;-) Har to barn fra før og en litt opptatt mann, så dagene har gått i ett i det siste med diverse fritidsaktiviteter, oppfølging av storesøsken, klargjøring av hus til baby kommer m.m. Eneste forskjell på om jeg ikke er gravid er at magen er i veien, og at det tar lengre tid å komme seg ned til gulvet hvis jeg må. Og så må jeg legge meg nedpå en gang på formiddagen og en gang om ettermiddagen, for å roe ned kynnere. For det har jeg, og nedpress, men jeg synes ikke det hemmer meg. Sover dårligere om natta, men også lettere og føler heller ikke behov for så mye søvn. Våkner tidlig om morgenen av meg selv! Kroppen trener vel på nattevåk. Tok nylig min første og eneste syrenøytraliserende pille. Har ikke bekkenløsning, ikke ryggvondt. Men litt forstoppet i blant. Må droppe sokker i skoene, så er vel litt hoven etterhvert. Har ingen følelse av at det nærmer seg fødsel enda, og det haster heller ikke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968445-flere-med-termin-om-en-uke-hvordan-har-dere-det/#findComment-144518977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Namnam:D Skrevet 4. september 2012 #12 Del Skrevet 4. september 2012 My_my: Artig med samme termin ja! 11.sept er jo en litt spesiell dato... Min eldste er faktisk født den datoen, så han er jo kjempespent på om han blir storebror på bursdagen sin ! Jeg håper selvsagt at lillemann finner veien ut avv magen før det... Jeg skal forresten føde i Skien Håper de sterke kynnerne og murringene gir litt resultater snart... Lykke til til deg også! Og til dere andre her selvfølgelig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968445-flere-med-termin-om-en-uke-hvordan-har-dere-det/#findComment-144519132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keika Skrevet 4. september 2012 #13 Del Skrevet 4. september 2012 Jeg hadde termin den 31. august. Som førstegangsfødende hadde jeg store forventninger til at h'n kunne komme før og analyserte HVERT tegn. Dagene ble ALT for lange så jeg tenkte som følger at "du vet når det er i gang". Jeg har også Carpal tunnel syndrom og det er plagsomt.. Masse vann i kroppen (Har fått elefantbein ) I dag har jeg vært på overtidskontroll og har blitt strippet. Var modnet og hadde åpning på 2cm. Så nå sitter jeg etterhvert med store forventninger på at det skal bli baby det neste døgnet eller to Om det ikke skjer noe så er det i gangsetting den 10. september Er en spennende tid nå. Gleder meg til babyen er ute og kroppen blir kvitt vann og jeg får følelse i armene igjen Oh shit! Du har jo virkelig grunn til å være utålmodig og møkkalei! Godt å høre at de iallefall gjorde noe på overtidskontrollen da! Krysser det jeg har for at det setter i gang av seg selv helt plutselig, så du slipper å gå "helt" til mandag Ja, en blir fort lei på slutten.. Men heldigvis har jeg ikke hatt noen plager i svangerskapet før de siste 6 ukene, så prøver å holde meg positiv Men dette Carpal tunnel syndromet synes jeg er ekle greier.. Får jo ikke gjort noe nesten :S Men setter stoooooor pris på om det starter før mandag nå ja :) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968445-flere-med-termin-om-en-uke-hvordan-har-dere-det/#findComment-144519321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå