Gå til innhold

bli kvitt bananfluer med insektsspray ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er noen irriterende bananfluer som driver å flyr rundt meg.

Er det greit å spraye med insektsspray i stua. eller er det veldig giftig?

Fortsetter under...

Skrevet

Rødvin i et glass med en dråpe zalo i. Klorin eller salmiakk i slukene.

Insektsspray er for å drepe så les godt på boksen før du sprayer

Skrevet

hell litt rødvin i ett glass og ha folie over. stikk 2-3 små hull i det sånn str o .

fluefelle;)

Skrevet

Enkleste er all frukt inn i kjøleskapet, ingen matrester i vasken / stående fremme. Da er du kvitt dem på et par dager....

Skrevet

Insektsspray er VELDIG giftig, så du må ikke tenke på det engang! Spesielt ikke om du også har barn i huset...

Bananfluene kommer av frukt som begynner å råtne, så du må bare ta en grundig rengjøring, alt søppel ut og all frukt og mat inn i kjøleskap og skap en periode. Så forsvinner de!

Og de er lettest å drepe m en fuktig klut når de sitter på vinduet...har jeg funnet ut...

JA, de er irriterende ;)

Skrevet

Jeg har suksess med eddik og zalo i et glass, settes på benken ved siden av frukten. 2 dager så har du maaaaange fluelik oppi der. Null behov for å spraye med gift, det ville jeg droppet..

Ikke sløs med rødvinen, å gi den til fluene er alkoholmisbruk...!

Annonse

Gjest Shanti ♥
Skrevet
det er noen irriterende bananfluer som driver å flyr rundt meg. Er det greit å spraye med insektsspray i stua. eller er det veldig giftig?

Hadde samme problem for et par uker siden. Følgende vidunderoppskrift fjernet HELE problemet på 2 dager, jeg _lover_, dette fungerer fantastisk bra!!!

Sett noen dype skåler med ca 1dL eplecidereddik (viktig at det er eplecider- og ikke vanlig eddik!!) og 1 utrørt teskje zalo) rundt i rommet der fluene holder til. Dype skåler/glass med bratte "skrenter" slik at fluene ikke bare setter seg på kanten. Fluene tiltrekkes veldig av eplecidereddiklukta, og zaloen fjerner overflatespenningen slik at fluene synker til bunns.

Fjern alt frukt og grønt på benken (inn i kjøleskapet!) og tøm all søppel, ingen matrester, skitten oppvask (såp inn evt) eller tomme øl/brusbokser stående - få det ut av huset. Tøm søpla ofte.

Vask over benker og andre områder hvor fluene holder til (for å fjerne flueegg)... noen ganger kan de yngle i potteplantene, det finnes visst eget middel å ha i pottene på blomsterbutikken.

Salmiakk i sluket på vasken på kjøkkenet.

Fulgte denne oppskrifta selv. Få timer senere var jeg massefluedrapskvinne, og noen dager senere var det ikke en flue å se.... Ikke har de dukket opp igjen heller. Kan ikke få fullrost den eplecidereddiken godt nok... ;) Lykke til på fluejakt!

Skrevet

Eplecidereddik er veeeeeldig populært hos bananfluene. Eplecidereddik og litt Zalo, vent, og tell hvor mange fluer du har fanget om kvelden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...