Gå til innhold

Dere som har litt erfaring med fødsel :)

Anbefalte innlegg

Gjest Mammantil2prinser

Jeg bare lurere på hvordan fødselene deres har vert.

Varte de liksom kortere og kortere for hvert barn? :)

Min første fødsel varte i 8 timer, jeg ble satt i gang og med epiduralmog full pakke pga alvorlig svangerskapsforgiftning.

Tatt dette i betraktning så synest jeg det var en fin og "kort" fødsel til å være første og satt igang :)

Så det jeg grubler på nå da er jo hvordan denne fødselen vil bli, blir den raskere/tregere. Har jo lest at 2.fødsel tar halve tiden av første. Men ikke vet jeg :)

Vet jo at det ikke er noen fasit på hvordan en fødsel blir, men hva tror dere? Har jeg "oddsa" mot meg til å få en ok fødsel tror dere? Hvordan var det for deres del? :)

Fortsetter under...

Heldig du ;) Jeg fikk også svangerskapsforgiftning og ble satt igang. Min tok 32 timer :P Var fortsatt en fin fødsel :)
Gubban!! All hyllest til deg! 32timer er sinnsykt lenge ! :o

Hehe, takk!

Ja, det drøyde godt du. Men jeg hadde faktisk en fin fødsel til tross :) :) heldigvis ;)

Første fødsel var igangsatt på grunn av vannavgang. Ca 10 timer. epidural og veldig sliten etterpå. Jenta var født 30 timer etter at vannget gikk.

Andre fødsel begynte med rier på kvelden, reiste til sykehuset tidlig om morgenen. Var der ca kl 6. Riene stoppet, men siden jeg var en uke på overtid fikk jeg ikke reise hjem. Gikk hele dagen med noen tak, men ikke noe særlig vondt. Kl 17 tok de vannet, kl 18.40 var gutten født. 1 time og 40 min i aktiv fødsel. Intenst, men veldig glad for at det var slik det ble.

Har 2 mnd til termin med nr 3 og veldig spent på hvordan den fødselen blir med to så ulike fødsler bak meg. Går med falske rier allerede nå, så spent på om det blir overtid denne gangen også, eller hva det blir.

Nr 1. 3timer og 20min

Nr 2. 1time

Nr 3. 1.5time (våkna med presseier, men takk å lov så bor vi bare 15min unna og babyen satt fast)

Så her har alle komt ut raskt:) vente nr 4 å har fått tilbud om å føde før termin itilfelle jeg ikke klare å komme inn rask nok..

Annonse

Fødte en gutt for snart 4 år siden, og den sitter enda hardt i minnet for å si det sånn. Hadde et supert svangerskap med stort sett ingenting å klage på ;)

Fødselen startet 3 dager over termin, stille og rolig med murringer som jeg var i tvil om var rier. De ble sterkere og sterkere og til slutt var det ingen tvil... Vi var i fødsel ;) Lillegutt kom et døgn etterpå riene startet, altså 4.dagen over ved hjelp av vakum. Jeg presset en times tid først selv, til ingen nytte for jeg var helt utslitt. Deretter kom anestesi og hjalp meg ca. en halvtime!! med vakum. Håper inderlig jeg slipper en slik fødsel igjen både for meg og samboeren sin del for den gjorde barseltiden vanskelig og vi ville ikke ha flere små med det første. Men jammen sitter jeg her nå med en 7 måneders bul på magen, og evig optimist skal jeg være: Denne må gå bedre ;) Hadde den ikke vært så lang så tror jeg at det hadde gått så mye bedre for kreftene hadde vært spart på.

1: 15t

2: (tvillinger) 4t

3: 1,5t

4: 45 min

5: 19 min!

Spent på hvor rask min snart forestående og siste fødsel blir :)

Oi, 19min!! Det var jammen raskt!! Håper du bor i nerheten av sykehuset? Hadde teltet utenfor sykehuset eller no om det hadde vært meg! :P hehe :)

Nummer 1: 14 timer fra første rie, en time med pressrier.

Nummer 2: 24 timer fra første rie, 30 minutter med pressrier.

Nummer 3: 27 timer fra første rie, 5 minutter med pressrier.

Så jeg er et levende bevis på at ikke alle får kortere fødsler...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...