Gå til innhold

Noen som tar jerntilskudd?

Anbefalte innlegg

Jeg mistet mye blod under fødsel og må gå på jern. Kjenner det godt på magen og jeg har fordøyelsesproblemer. Det virker som Lille baby også har endel mageproblemer, er det noen som kjenner igjen at baby får magevondt av at mor går på jern?

Noen som har noen jerntilskudd som er milde mot magen å anbefale? Trenger sårt råd...

Jeg vurderer sterkt å slutte på pillene for å se om det hjelper, må bare sjekke hos legen først. Lille er 5 uker nå.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968242-noen-som-tar-jerntilskudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei, jeg tar jerntilskudd etter fødsel. Min gutt er 5 uker..jeg tar de pillene de gir på barsel, men ca annenhver dag bare..ser ikke ut til at min reagerer så veldig på det..kanskje det går ann å høre på apoteket? eller bare ta annenhver dag? lykke til!!

Takk for svar, skal prøve annenhver dag. Snakket med legen og han trodde ikke det gikk over i melken. Lille baby har fått mer og mer vondt i det siste, og har gått fra å være en stille harmonisk baby, til timer med illskriking på kveldene, så i morgen skal jeg til helsestasjonen for å ta en sjekk og høre hva de tenker. Ikke lett med sånne småttiser som har det vondt.

Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no

Jeg har hørt om andre som også har opplevd ubehag hos baby ved sterke jerntabletter. Jeg vet ikke om det er funnet "bevis" (forskning) for dette, men det kan altså være tilfelle for noen. Jeg ville prøvd andre jerntabletter, evt mikstur (Floradix) dersom ingen andre jerntabletter minsker ubehaget hos barnet.

Siden du har lav blodprosent nå så må du fortelle legen at du bytter jerntilskudd, slik at du evt kan følges opp med flere prøver for å sjekke at blodprosenten går opp.

Jeg vil tro det går fint å kutte ut jerntablettene i noen dager for å se om det hjelper, sannsynligvis er det ikke nødvendig med mer enn 3-4 dager eller mindre uten jern før du evt merker det på barnet. Så kan du prøve andre tabletter om det hjelper etterpå :)

Annonse

Da har jeg forsøkt i over en uke uten jern, snakket med legen og skal inn til uke for å sjekke blodprosenten, en skal jo ikke bare slutte med jern uten å konsultere med fagfolk. Så da skal jeg sjekke om jeg eventuelt må begynne igjen.

Uansett har Baby helt klart roet seg betraktelig når det gjelder kveldsuro. Nå kan det være mange grunner til at hun har roet seg, f.eks alder (6uker nå) kan jo være at hun hadde roet seg uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...