Gå til innhold

Hvilke skavanker har du, som ingen utenforstående vet om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal vi se..

Strekkmerker på mage + løs hud

Strekkmerker på pupper,lår og på baksiden av armene

Hår i ansiktet (fjerner det)

Røde flekker i lysken og på lårene. (fastlegen mener det er sopp,sykehuset mener det er noe annet,går på krem mot sopp så får se om det hjelper)

Masse arr på kroppen etter x antall oprasjoner bla et langt stygt arr på magen og på ene brystet.

Jeg får en del kviser/byller når jeg har mensen.

Får veldig fett hår

Er døv på det ene øret

Har en hjerneskade

Tror det var det.

Skrevet (endret)

Strekkmerker på hoftene En ekstra "bulk" nederst på magen når jeg sitter. Den er blitt litt fasongløs etter et par fødsler:-P

Men det er forsåvidt ingen hemmelighet heller da:-)

Endret av Kari Mari
Skrevet

Bart, unibrow, antydning til hår på haka (fjerner selvfølgelig alt dette!). Magen min er for stor og det vises bedre uten klær. Ellers henger vel puppene mer enn det ser ut som på utsiden. Har store ringer (areola?) rundt brystvorten, men knoppen er bitteliten.. Plages med eksem. Stygg hud under føttene! Takk Gud for hårfjerning, kremer og klær sier jeg bare.. ;)

Skrevet

-Forferdelig mage etter 2 fødsler

-MANGE strekkmerker!

-En slags valk på overarmen, uansett hvor mye jeg slanker meg (nesten hvertfall)

-Mye tørr, løs og ekkel hus under bena. Krever en del tid og arbeid før jeg kan vise meg i sandaler for å si det sånn...

Dette er vel ikke så hemmelig kanskje, men jeg liker å tro at jeg klarer å skjule det meste wink.png

Skrevet

Soppinfiserte føtter som ikke blir bra igjen, eller vet ikke om det er sopp, har hatt slike føtter siden jeg var liten.

Hår på magen, fjerner det såklart.

Mørke hår på lårene

En hemorroide som stikker utav fua, den er ikke vond eller noe, og jeg har fullstendig angst for å gå til legen med det for å evt få fjernet. Tørr ikke en gang kjøpe krem på apoteket.

Skikkelig sexy med andre ord! Og strekkmerker har jeg også litt av, men ikke så synlig lenger og det plager med igrunn ikke.

Skrevet

Strekkmerker overalt, spesielt på magen (Og jeg har ikke engang vært gravid)

Deformerte bryster (Formen er helt merkelig, og helt feil)

Hard, tørr hud under føttende

Bart, og hår på magen og på tærne

Appelsinhud

Veldig fleskete

Stygge føflekker.

+ Mange diagnoser.

Skrevet
Strekkmerker overalt, spesielt på magen (Og jeg har ikke engang vært gravid) Deformerte bryster (Formen er helt merkelig, og helt feil) Hard, tørr hud under føttende Bart, og hår på magen og på tærne Appelsinhud Veldig fleskete Stygge føflekker. + Mange diagnoser.

Og hemoroide i rumpa som ser stygg ut og som gjør det nesten umulig å tørke seg etter jeg har vært på do.

Skrevet
Etter to svangerskap har jeg ganske mye med strekkmerker på magen, samt at puppene ikke akkurat strutter.. Men det jeg skjemmes mest over er underlivet mitt.. Har en hudsykdom som heter Hidrosadenitt. Altså jeg får byller i underlivet som noen ganger er så vonde at jeg sliter med å gå/sitte/ligge/bevege-meg-i-det-hele-tatt.. Og etter disse har jeg nå masse mørke arr, som ikke ser særlig delikate ut. De verste kan jeg operere vekk, men det tør jeg ikke fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal forklare det til folk :( Hvis min samboer noensinne hadde gått fra meg vet jeg ikke hva jeg ville gjort.. Hadde aldri klart å vise meg for en naken mann igjen!
Hei, vet dette ikke er en spør om råd tråd, men vil bare si at jeg har operet flere av mine og er superfornøyd med resultat. Mine ble fjernet under lokalbedøvelse, og tok stingene 10 dager etter. Litt smerter men ikke mye etterpå.

Jeg er så redd for smerte, og kniver, nåler - i grunn alt som kan gjøre at jeg får vondt, så jeg tror ikke jeg ville klart å gjøre det bare med lokalbedøvelse :(

Men hvordan har det blitt i etterkant? Dukker det fortsatt opp nye? De siste månedene har jeg hatt 3-4 som ikke vil forsvinne.. De lukker seg kanskje i en dag eller to, men så åpner de seg igjen og er da åpne en god stund, og "små lekker" (unnskyld for ekle detaljer!) :( Jeg har konstant noe ubehag der nede, og jeg holder på å bli gal! :(

Skrevet

Det ser ut som om to vidt forskjellige personer har donert hver sin pupp til meg. De ligner ikke i det hele tatt! (både i fasthet, lengde, bredde osv)

Også er magen min langt fra flat, selvom "alle" sier at jeg ikke bør klage på magen i det hele tatt. Tipper de ikke hadde sagt det om jeg hadde kledd meg annerledes.

Jeg er ung og normalvektig, men uten klær på så ser man tydelig at kroppen har vært gjennom en graviditet, ja...

Skrevet

Jeg er veldig plaget med homoroider, særlig etter graviditet.

Skrevet
Jeg starter denne tråden, fordi jeg tror veldig mange er av den oppfatning at andre er perfekte, mens vi alle har "noe".. Jeg har fått høre av mange at jeg ser "perfekt ut", men lite vet de om at de lange, tynne beina mine er langt fra faste i fisken. Lite vet de om at jeg har cellulitter, føflekker og skjemmende blodårer. Lite vet de om strekkmerkene på magen min, eller at jeg i blant har en hold-in topp under vanlige t-skjorter.. Lite vet de om at jeg har masse kviser og arr i ansiktet, men at jeg er en rev på å sminke meg pen. Lite vet de om at jeg kontaktlinser, har hatt tannregulering og at øyenvippene mine fra naturens side er bortimot gjennomsiktige. Som sagt; alle har noe ;)

Faktisk er det en del personer som vet dette om meg, men kun folk jeg har vært til sengs med.

Jeg har flate og små brystvorter. Slet med å amme min datter. Ene brystvorten går nesten innover, mens den andre ser ut som en tenåringsjentes brystvorte. Dessuten har mine bryst rar form. De strutter en del. Mine bryst er så små, at formen blir rar når de strutter. Det er som om brystvortene likevel peker litt nedover, uten at brystene henger. Har mer pupp over vortene enn under. Forstå det den som kan, men har ihvertfall aldri sett noe slikt før...

Heldigvis skjules dette til en viss grad med bh. Og jeg har heller ikke hatt komplekser for dette når jeg er til sengs med en mann. Jeg er som jeg er, deal with it:-)

Skrevet

Kroppen min har bært frem 4 barn, det sier vel sitt...

Tror aldri jeg noen gang kommer til å sprade rundt i bikini igjen, utenom på min egen terrasse. Har alt for liten selvtillit til å ikke bry meg.

Skrevet

Banana rolls, cellulitter og generelt nedsig av rumpe/lår. Trenger å løfte hele baksiden opp minst 5-7 cm kanskje mer. Har aldri vært overvektig, men det er dessverre ingen garanti for stygg kropp:(

Skrevet

OCD. Pleier egentlig å fortelle de nærmest at jeg har det, men for utenforstående kan jeg nok virke temmelig merkelig :)

Hater magen min. Jeg har en liten muffintop som aldri går bort, uansett vekt. Akkurat nå har jeg lagt på meg så det er vel kanskje mer langpanne enn muffin, men... :D

Skrevet
Etter to svangerskap har jeg ganske mye med strekkmerker på magen, samt at puppene ikke akkurat strutter.. Men det jeg skjemmes mest over er underlivet mitt.. Har en hudsykdom som heter Hidrosadenitt. Altså jeg får byller i underlivet som noen ganger er så vonde at jeg sliter med å gå/sitte/ligge/bevege-meg-i-det-hele-tatt.. Og etter disse har jeg nå masse mørke arr, som ikke ser særlig delikate ut. De verste kan jeg operere vekk, men det tør jeg ikke fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal forklare det til folk :( Hvis min samboer noensinne hadde gått fra meg vet jeg ikke hva jeg ville gjort.. Hadde aldri klart å vise meg for en naken mann igjen!
Hei, vet dette ikke er en spør om råd tråd, men vil bare si at jeg har operet flere av mine og er superfornøyd med resultat. Mine ble fjernet under lokalbedøvelse, og tok stingene 10 dager etter. Litt smerter men ikke mye etterpå.

Jeg er så redd for smerte, og kniver, nåler - i grunn alt som kan gjøre at jeg får vondt, så jeg tror ikke jeg ville klart å gjøre det bare med lokalbedøvelse :(

Men hvordan har det blitt i etterkant? Dukker det fortsatt opp nye? De siste månedene har jeg hatt 3-4 som ikke vil forsvinne.. De lukker seg kanskje i en dag eller to, men så åpner de seg igjen og er da åpne en god stund, og "små lekker" (unnskyld for ekle detaljer!) :( Jeg har konstant noe ubehag der nede, og jeg holder på å bli gal! :(

Huff, er ikke like plaget som deg jeg nei, men der jeg har fjernet er det knapt synlig arr og ingen plager. Vanlig at de lekker. Du ser ingenting mens de holder på, og nok bedøvelse. Jeg ba om å få ei hand å holde i og det fikk jeg :D Søte gode pleierne :D Jeg syntes det var vert det å få de fjernet.

Skrevet
Jeg er så redd for smerte, og kniver, nåler - i grunn alt som kan gjøre at jeg får vondt, så jeg tror ikke jeg ville klart å gjøre det bare med lokalbedøvelse :( Men hvordan har det blitt i etterkant? Dukker det fortsatt opp nye? De siste månedene har jeg hatt 3-4 som ikke vil forsvinne.. De lukker seg kanskje i en dag eller to, men så åpner de seg igjen og er da åpne en god stund, og "små lekker" (unnskyld for ekle detaljer!) :( Jeg har konstant noe ubehag der nede, og jeg holder på å bli gal! :(
Huff, er ikke like plaget som deg jeg nei, men der jeg har fjernet er det knapt synlig arr og ingen plager. Vanlig at de lekker. Du ser ingenting mens de holder på, og nok bedøvelse. Jeg ba om å få ei hand å holde i og det fikk jeg :D Søte gode pleierne :D Jeg syntes det var vert det å få de fjernet.

Tusen takk for svar :) Jeg skal gå i tankeboksen, og vurdere hva som er verst.. Er litt små lei av å alltid måtte gå med plaster på for å ikke å vondt av gnissing med tøy, og for at det ikke skal bli så mye "søl". Jeg tror bare jeg må samle litt mot og så gå til legen :)

Skrevet
Jeg er så redd for smerte, og kniver, nåler - i grunn alt som kan gjøre at jeg får vondt, så jeg tror ikke jeg ville klart å gjøre det bare med lokalbedøvelse :( Men hvordan har det blitt i etterkant? Dukker det fortsatt opp nye? De siste månedene har jeg hatt 3-4 som ikke vil forsvinne.. De lukker seg kanskje i en dag eller to, men så åpner de seg igjen og er da åpne en god stund, og "små lekker" (unnskyld for ekle detaljer!) :( Jeg har konstant noe ubehag der nede, og jeg holder på å bli gal! :(

Tusen takk for svar :) Jeg skal gå i tankeboksen, og vurdere hva som er verst.. Er litt små lei av å alltid måtte gå med plaster på for å ikke å vondt av gnissing med tøy, og for at det ikke skal bli så mye "søl". Jeg tror bare jeg må samle litt mot og så gå til legen :)

Jeg skjønner deg godt, tenkte på det lenge selv. Fikk beskjed om å slutte å røyke, ikke barbere meg helt glatt og prøve å unngå stress.... Det hjelper minimalt, men hjelper. Er lang ventetid i Trondheim på en slik operasjon, så jeg hadde villet anbefale deg å kontakte lege og få konsultasjon med kirurgen og finne beste fremgangsmåte før du bestemmer deg helt. Har alltid gas/kompresser

Skrevet

(teite publiser knappen kom for nærme da ordboka slo seg på) I veska, pluss salve som demper smertene litt. Smertestillende og sier det er ryggen eller hofta om noen lurer på hvorfor jeg går rart eller sliter med å sitte.

Skrevet
(teite publiser knappen kom for nærme da ordboka slo seg på) I veska, pluss salve som demper smertene litt. Smertestillende og sier det er ryggen eller hofta om noen lurer på hvorfor jeg går rart eller sliter med å sitte.

Du er herlig! Da tror jeg kanskje at jeg skal bestille en time hos legen.. Jeg vet jo at det er det beste, heller vondt i et par dager én gang, enn å ha vondt i et par uker flere ganger i året :) Takk igjen for tips :)

Skrevet

Du er herlig! Da tror jeg kanskje at jeg skal bestille en time hos legen.. Jeg vet jo at det er det beste, heller vondt i et par dager én gang, enn å ha vondt i et par uker flere ganger i året :) Takk igjen for tips :)

Bare hyggelig :D

Skrevet
At jeg svetter som en gris.. Vanvittig god til å skjule det med valg av farge, materiale osv på klær..
Prøv å ta tilskudd med magnesium, minst dobbel dagsdose. Det hjelper faktisk en del! :)

Kjøp Aluminiumsklorid på apoteket! Vidundermiddel!! Uten det er jeg klissblaut under armene :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...