Gå til innhold

Hvilke skavanker har du, som ingen utenforstående vet om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg starter denne tråden, fordi jeg tror veldig mange er av den oppfatning at andre er perfekte, mens vi alle har "noe"..

Jeg har fått høre av mange at jeg ser "perfekt ut", men lite vet de om at de lange, tynne beina mine er langt fra faste i fisken. Lite vet de om at jeg har cellulitter, føflekker og skjemmende blodårer. Lite vet de om strekkmerkene på magen min, eller at jeg i blant har en hold-in topp under vanlige t-skjorter.. Lite vet de om at jeg har masse kviser og arr i ansiktet, men at jeg er en rev på å sminke meg pen. Lite vet de om at jeg kontaktlinser, har hatt tannregulering og at øyenvippene mine fra naturens side er bortimot gjennomsiktige.

Som sagt; alle har noe ;)

Skrevet

Jeg har et ekstremt sinne i meg som svært få har fått se med egne øyne...

Skrevet

Tror du misforstod spm Myriks.... Er fysiske skavanker det er snakk om her..

Har hengepupper, strekkmerker og celluitter... :(

Gjest overlord
Skrevet
Tror du misforstod spm Myriks.... Er fysiske skavanker det er snakk om her.. Har hengepupper, strekkmerker og celluitter... :(

Hvor står det at det gjelder bare fysiske skvavanker? Vil påstå at de u-fysiske skavankene er vel så ille.

Jeg er ganske fordomsfull og ofte forutinntatt.

Skrevet

At jeg svetter som en gris..

Vanvittig god til å skjule det med valg av farge, materiale osv på klær..

Skrevet

Cellulitter, har så små brystvorter at babyen ikke fikk tak så klarte ikke amme, har hudfarga brystvorter og en lilletå negl som er helt deformert

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Jeg har fått åreknuter på beina etter svangerskapene. I tillegg strutter ikke akkurat puppene lengre, selv om de ser fine ut med gode BHer. Har også et stygt arr etter ks. Og en stygg lilletå etter mange år med dansing på tåspiss.

Tennene mine ser normale ut, men ikke mange som vet at jeg må fikse på dem konstant (pga for mye magesyre).

Skrevet

Jeg har verdes styggeste og mest deformerte lår. Er normal vektig, men låra er kjempe tjukke og leggene kjempe tynne. Skjuler dem ved å alltid gå i skjørt som svinger ut og stopper ved kneet.

Skrevet

Tja, hvor skal man begynne ;)

Strekkmerker på puppene, magen og litt på lårene.

Såkalt appelsinhud på/nedfor rumpa.

Fæle tenner (de fremste er fine, så tror ikke det er så mange som ser at noen er ødelagt).

Stygge arr og div under armene og i lysken pga barbering.

Stor mage som jeg alltid holder inn blant folk :P

Skrevet

Verdens tynneste ben. Og jeg sørger for å skjule de godt.

Skrevet
Tror du misforstod spm Myriks.... Er fysiske skavanker det er snakk om her.. Har hengepupper, strekkmerker og celluitter... :(

Stod ingenting om at det er fysiske skavanker det var snakk om.

Skrevet

Jeg ser MYE tjukkere ut naken enn med klær på. Jeg blir innimellom overrasket selv, når jeg kler av meg :(

Skrevet

Etter to svangerskap har jeg ganske mye med strekkmerker på magen, samt at puppene ikke akkurat strutter..

Men det jeg skjemmes mest over er underlivet mitt.. Har en hudsykdom som heter Hidrosadenitt. Altså jeg får byller i underlivet som noen ganger er så vonde at jeg sliter med å gå/sitte/ligge/bevege-meg-i-det-hele-tatt.. Og etter disse har jeg nå masse mørke arr, som ikke ser særlig delikate ut.

De verste kan jeg operere vekk, men det tør jeg ikke fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal forklare det til folk :(

Hvis min samboer noensinne hadde gått fra meg vet jeg ikke hva jeg ville gjort.. Hadde aldri klart å vise meg for en naken mann igjen!

Skrevet

Magen min er forferdelig uten klær og knallrøde strekkmerker over alt. Tennene mine er ødelagt og nå må jeg trekke to tenner :( Jeg ser jævlig og rødsprengt ut i trynet uten sminke. Jeg har lyse øyebryn. Jeg har masse hår på steder jeg ikke vil ha hår. Håret mitt får jeg ofte komplimenter på. Men uten å ha ordnet det er det tørt og afro.

Skrevet

Jeg har syyyke hengepupper og er bare 21 år. Brystvortene mine er det første som treffer magen. Ikke resten av puppen. Puppene er ikke runde og fine, men trekantet nedover hvor brystvorten er nederst. Ser forferdelig ut og er så lei meg pga det... :(

Skrevet

Nå er det ikke noe jeg legger så mye sjul på, men trekkmerker har jeg mange av. De har blitt lyse så de synes ikke så godt, ungene forteller alt og alle om min rare mage (de syns det er så fasinerende, og enda mer fasinerende at de har gjort den slik)

Arr og litt andre skallevanker har jeg rundt på kroppen. Og alt har jeg igrunn fått pga utfordringer jeg ikke har klart å si nei til. Mine venner skjønte fort at jeg ikke var vanskelig å lure (den som måtte testkjøre olabilen ned bakken, hoppbakken, sjekke om gutta klarte å reparere sykkelen noe som de ikke klarte...) men utrolig nok har jeg aldri brekt noe eller måtte sy noe, ett plaster fikset alt selv om en ser på arra så burde jeg kanskje ha sydd noe. Mamma lurer enda på hvorfor jeg har ett står arr på tommelen, jeg kommer nok aldri til at jeg skulle kutte ett eple som jeg ikke fikk lov til. Det ble kutt i tommelen så jeg så beinet, men masse plaster fikset det også......

Og det værste av alt er at jeg har slike barn også, så her har ikke eplet falt så langt fra stammen. Så pappan er ikke like fornøyd for å si det slik, og enda mindre når de som meg mener at plaster kan fikse det meste. Men jeg husker hvert arr jeg har, så det er som en minnebok på kroppen min. Utrolig hvor mye gøy jeg hadde det selv om jeg skadet meg litt, kan ikke huske at noe gjorde veldig vondt. Papirkutt er og blir et vondeste.

Skrevet

Jeg har lår som disser som gele og som er fulle med celulitter etter svangerskapet og på rompa.

Har litt mage som jeg har holdt inn siden jeg var 12 år - ødelagt selvbilde som ung har gått over til å bli noe jeg ikke klarer å la vær å gjøre. Så om magen buler over buksekanten når jeg sitter må jeg holde den inn hele tia.

Får ofte skryt for håret mitt, at det er så fyldig og krøllete - men jeg har så stritt, fett og tynt hår som det er mulig å få, men med hjemmepermanent, oppklipt hår, mousse og hårspray ser det vannvittig bra ut + at jeg opprinnelig er blond, men det er det ingen som kjenner meg i dag som vet med mindre de ser barnebilder av meg.

Har ikke pupper, men hengende skinnnfeller, all volum og fasthet forsvant etter amming.. ønsker meg veldig silikon ol. for å fylle de opp med noe, selv med bh ser jeg ut som en 10åring :P

Jeg løper og sykler masse hele året og er generelt i god form, men huden er som en str for stor, blir aldri fast, så syntes det er helt forferdelig å gå i badetøy og alt bare disser...

Ellers så har jeg en tå som bare er vokst havt ut, så har en bittelilletå midt på foten :P

Nå når jeg skriver ned alt jeg ikke er fornøyd med meg selv med, så ble det overraskende mye. Trodde det bare var en liten ting her og der...

Skrevet
At jeg svetter som en gris.. Vanvittig god til å skjule det med valg av farge, materiale osv på klær..

Prøv å ta tilskudd med magnesium, minst dobbel dagsdose. Det hjelper faktisk en del! :)

Skrevet

Jeg har små pupper, fire små, korte og heldigvis nesten usynlige strekkmerker på hofta og relativt blek hud som ikke blir brun i sola! Magen har litt ekstra med hud når jeg sitter, men har akkurat født så regner med det går seg til om et par uker :)

Skrevet

Jeg har tilbakevendende sopp i huden. Har kjempelett for å få fotsopp og kløende væskende soppinfeksjon på rumpeballene (av alle steder)... Ikke noe underlivssopp merkelig nok.

I tillegg har jeg nok langt mer hårvekst enn noen (unntatt samboeren min) vet om.. Jeg kjenner mange menn som har mer beskjeden hårvekst enn meg.. ;-)

Skrevet

Jeg har et fryktelig stygt arr på magen etter 2 ks:( ellers ser magen og sideflesket ut som et verdenskart...

Skrevet

Tja, kroppen har jo født tre barn.....

Ellers har jeg kjipe urinveier som lett får blærekatarr. Kan heller ikke bare bade i sjøen uten å løpe rett på do etterpå, noe som gjør en temmelig handikappet på stranda. Ikke artig å fortelle om heller.

Samt lite hår i fjeset - noe som gjør at folk tror jeg napper alt for mye på brynene, men så er de bare sånn.

Skrevet

Etter to svangerskap har jeg ganske mye med strekkmerker på magen, samt at puppene ikke akkurat strutter..

Men det jeg skjemmes mest over er underlivet mitt.. Har en hudsykdom som heter Hidrosadenitt. Altså jeg får byller i underlivet som noen ganger er så vonde at jeg sliter med å gå/sitte/ligge/bevege-meg-i-det-hele-tatt.. Og etter disse har jeg nå masse mørke arr, som ikke ser særlig delikate ut.

De verste kan jeg operere vekk, men det tør jeg ikke fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal forklare det til folk :(

Hvis min samboer noensinne hadde gått fra meg vet jeg ikke hva jeg ville gjort.. Hadde aldri klart å vise meg for en naken mann igjen!

Hei, vet dette ikke er en spør om råd tråd, men vil bare si at jeg har operet flere av mine og er superfornøyd med resultat. Mine ble fjernet under lokalbedøvelse, og tok stingene 10 dager etter. Litt smerter men ikke mye etterpå.

Skrevet

Tenkte jeg skulle skrive om løshuden på magen, strekkmerkene på rumpe, lår, mage og korsrygg, huden min som noen ganger er full av både eksem og blåmerker, og mine mindre faste pupper. Men jeg er igrunn ærlig om det - har ingen problemer med at kroppen min er blitt som den er blitt, jeg fikk trossalt verdens vakreste skapning som belønning for svangerskapet.

Skrevet

Det er kun en håndfull med mennesker som vet at jeg har tatt bukplastikk og dermed har et laaaaangt arr tvers over magen. Får hele tiden høre hvor slank og fin jeg er, og at jeg jo ikke kan ha noe å skjemmes over, men de skulle bare visst. ;) Dessuten har jeg en del strekkmerker på magen og ujevn hudfarge i ansiktet. Men fin med sminke på. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...