mamma til s@lma Skrevet 3. september 2012 #1 Del Skrevet 3. september 2012 Hei alle sammen ! Gutten min begynte å lage problemet med spising og det bekymrer meg veldig . Han var født liten og slet lenge før han begynte å legge på seg , men på siste kontroll så det ut at ting begynte å gå rett vei . Han pleide alltid å ha god matlyst , spiste 135-165 ml til hver måltid ca hver 3-4 time , pluss 1-2 ganger om natten . Då reiste vi en uke tilSverige og da var det litt problemer med å sove på dagen , mange småbarn som lekte litt overalt og han fikk aldri fred og ro . Da begynte han å sove natten gjennom , først med en måltid , og så uten å spise . Det var greit for meg så lenge han spiste nok på dagen , men etter at vi har kommet hjem igjen er det langt ifra bra. Han sover nå opp til 9 timer i strekk , og er ikke spesielt interessert i flaske verken når han våknet eller i løpet av dagen . Jeg sliter virkelig med å få i han nok mat . Som f. Eks i går spiste han kanskje 750ml til sammen , men fordelt på 90-100 ml om gangen , jeg tror han tok kun en hel porsjon . Det ble veldig hyppig , og jeg vet ikke helt om jeg skal la han sove og spise som han vil , eller prøve få i han mat . Vi har enda ikke etablert noen faste rutiner , dette pga vi reiste litt som sagt , men han er veldig vekslende i sovemønster også , en dag er det bare korte hyppige dupper , andre gang et det 4-5 timer i strekk . Det bekymrer meg fordi det hele ikke likner på han . Nå har det vært sånn i snart 2 uker , han sover mer , spiser mye mindre , og jeg vet ikke om det feilet han noe eller hva. Våken er han som han pleier , ikke mer sutrete eller utilpass enn vanlig , men jeg merker fort at han reagerer at mamma er stresset og blir urolig selv. Vi skal på 3 mnd kontroll på torsdag , men jeg lurer nesten på om jeg ikke skal ta han til lege før det . Er bare så bekymret . Som i dag , sov han fra 22-06:45 uten å våkne, jeg vekket han om morgenen for mat , men det ble bare 90 ml til sammen , og dette uten entusiasme også . Det kan jo umulig være normalt ? Han veier nå ca 5.5 - 6 kg tror jeg , varnesten 4,5 kg da han var 8 uker . Hva synes dere ? Har noen liknende erfaringer ? Burde jeg fra til lege eller vente til kontroll på torsdag ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968184-plutselig-vil-ikke-spise-gutt-p%C3%A5-snart-3-mnd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
min<3 Skrevet 3. september 2012 #2 Del Skrevet 3. september 2012 Jeg hadde ringt og pratet med helsesøster. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968184-plutselig-vil-ikke-spise-gutt-p%C3%A5-snart-3-mnd/#findComment-144514448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymeAnine Skrevet 3. september 2012 #3 Del Skrevet 3. september 2012 Om han legger på seg tilstrekkelig er det vel greit. Nå har jeg ikke sett på hvor mye han får i seg, men man skal vel regne ut dagsbehovet slik. 85 kcal per kilo. Du kan jo også berike morsmelkerstatningen, men her må du være litt forsiktig for det er lett å få hard mage. Kanskje noen vet hvor mye ekstra som skal i. Det er ikke greit å bekymre seg for om barnet får nok mat! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968184-plutselig-vil-ikke-spise-gutt-p%C3%A5-snart-3-mnd/#findComment-144514674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til s@lma Skrevet 3. september 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 3. september 2012 Han har jo behov for 15% av sin vekt , så hvis jeg antar at han veier ca 6kg, så blir det 900 ml i døgnet , og han er ikke der . Det som bekymrer meg mest er denne endrede spise og sovemønster , er redder at noe feiler han . Det r åpen helsestasjon hos oss i morgen , drar dit så jeg får veid han og pratet med noen som kan dette . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968184-plutselig-vil-ikke-spise-gutt-p%C3%A5-snart-3-mnd/#findComment-144514726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå