Gå til innhold

Mange som er i full jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå kommet meg over i tredje trimester og er i fin form og i 100% jobb som ped.leder i barnehage. Vi flyttet inn i i nytt hus som trenger endel jobb sist uke, ble sliten av pakking og oppussingsprosessen, men det har gått overraskende bra egentlig. Har også ei lita jente på 16 måneder som krever sitt, så problemer med å få tiden til å gå har jeg ikke!

Skal til jordmor fredag og hun er veldig opptatt av at jeg skal kjenne etter og ikke overdrive, det ønsker jo ikke jeg heller men er jo ikke syk heller...

Har før frøkna vår mistet 4 svangerskap, men alle før uke 15 så i grunnen ikke bekymret for det nå.

Hva med dere andre, flere som er i full jobb og kropp som fungerer greit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i min 28. uke og er i full jobb. I motsetning til deg, har jeg dog ingen småbarn hjemme.

Formen min er upåklagelig og satser på å stå ut helt til permisjonsstart.

Eneste "lovlige" grunn til sykemelding, i følge min strenge mor og jordmor, er høyt blodtrykk. Hun sier det med et lite smil, men jeg følger den filosofien inntil videre :)

Skrevet

Jeg er i uke 28 nå, og er også i full jobb. Formen er fin, og jeg merker ikke til noe annet enn at magen har blitt litt større, blir litt sliten i ryggen om jeg står en hel dag og at jeg har litt mindre energi på kveldstid. Men har kontorjobb som det ikke er noe problem å jobbe 100 prosent i, samt en liten villmann på 3 år hjemme. Har bare lært meg når jeg kan slappe av, og når jeg må trå til. Føler absolutt ikke at jeg er i ferd med å slite meg ut, og ser ingen grunn til å tenke på noen form for sykemelding. Var det samme sist, og da jobbet jeg helt til permisjonen begynte.

Skrevet

Fint å høre at andre er i god form og orker stå i full jobb! Runder 30 uker torsdag og satser på at helsa holder i mange uker til. Noen dager på jobb er tøffere enn andre, særlig med påkledning av regntøy, støvler samt mye ståing i utetiden. Har også endel nye barn på avdelingen som krever oppfølging, ikke lett å ta en pause ved behov. Jobbet frem til permisjon sist, men var da 40% sykemeldt fra uke 9 og ut pga min historie med habituell abort.

Får være veldig takknemlig for at jeg er i god form og kjenner liv hver dag, da går ukene så mye lettere!

Skrevet

Jeg jobber 100%, noen ganger også litt overtid. Er i grei form, men merker at jeg sover dårlig om natten, har vondt i ryggen og sliter med mye halsbrann. Liker ikke at kapasiteten ikke er som den pleier, men jeg kan liksom ikke sykemelde meg av den grunn.

Skrevet
Jeg jobber 100%, noen ganger også litt overtid. Er i grei form, men merker at jeg sover dårlig om natten, har vondt i ryggen og sliter med mye halsbrann. Liker ikke at kapasiteten ikke er som den pleier, men jeg kan liksom ikke sykemelde meg av den grunn.

Helt enig med deg (men virker som om denne tankegangen er i mindretall blant gravide): Selv om man ikke er 100 % i toppform, er det jo ikke grunn til få sykemelding. Før kunne jeg orke både spinning og kafébesøk med venninner etter jobb, men det er selvsagt utelukket nå.

Skrevet

Er i uke 34 og er 100% sykmeldt.

Har vært dette i 4 uker på grunn av blødninger som var forårsaket av litt løs morkake. Ellers er i fin form og kunne godt ha fortsatte å jobbet som nattevakt på sykehjem, men har totalforbud for å gjøre noe.

Så går nå her hjemme og litt på skolen bare for å ha noe å gjøre på. Kjedelig i grunn.

Skrevet

Er 33+6 i dag og formen er strålene, jobber fult og en ekstra jobb i tillegg. Fungerer veldig fint enda, kjenner jeg godt etter skal det bli godt med pause fra jobbing, men syns det er godt og kunne jobbe så lenge jeg kan:)

Skrevet (endret)

Jeg er i uke 36 og fortsatt i full jobb. Eneste som er problemet med det er at istedet for å gire ned før permisjonsstart så girer man opp: skal jo rekke å forberede så mye som mulig før jeg skal være borte osv. Har greid å pådra meg 20 plusstimer bare den siste måneden.

Jeg har kontorjobb og er statsansatt med fleksitid og andre goder - det hjelper veldig! Styrer hverdagen selv, og har man sovet dårlig en natt så avspaserer man bare litt. :)

Endret av Skywize
Skrevet

Jeg er i uke 35/36 og har vært 20% sykemeldt siden slutten av juni. Har vanligvis 8timers dager - og det er en enorm forskjell å jobbe redusert! Det gjør at jeg ikke sliter meg ut, at det er kjekt å gå på jobb + jeg fortsatt har overskudd til det barnet jeg har fra før på 2 år.

Grunnen til sykemelding er smerter i 5/6mnd og at jeg var mye ektremt trøtt. Pluss en forhistorie m risikosvangerskap.

Legen min er kvinne og spesialist m erfaring fra fødeavdeling - og det føltes så bra at det nesten var hun som spurte meg om jeg trengte sykemelding. Så det har jeg med god samvittighet :-)

Skrevet

Var i full jobb fram til permisjonen startet denne uken. Har slitt mye med bekkenet, men med kontorjobb som er gøy og utfordrende og fleksible arbeidstider har det gått greit (har jobbet veldig mye overtid også, vi snakker 12t-dager mot slutten). Men nå er det urolig deilig med noen uker hvor jeg kan slappe helt av, sove og lytte skikkelig til kroppen. Disse dagene skal nytes :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...