Verbena Skrevet 4. september 2012 #26 Del Skrevet 4. september 2012 Jeg skal ærlig innrømme at om vi må prøve noe lenge så kommer jeg til å bli gal! Helt seriøst!! Blir helt tullete av denne ventinga. Med de to jeg har fra før har jeg jo plutselig bare vært gravid. Men nå vil jeg jo bli det og da går alt så treigt! Ikm først 13.september.. så lenge igjen å vente. Foreløpige symtomer (eller bare forvirringer): - småkvalm - ekstremt tørst (drikker 5-6liter vann pr dag) - trøtt (sovnet nesten under et møte i går) - yndlingstyggisen min smaker plutselig grusomt - øm korsrygg - små stikking nederst i magen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144518555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maibarn´13 Skrevet 4. september 2012 #27 Del Skrevet 4. september 2012 Oj du.. dette var vanskelig å svare på.. Jeg kan ingenting om sterilisering å sånt. Men forstår jeg det rett at du ønsker å få flere barn, men ikke han? Du har mange like symptomer som meg - det blir veldig spennende å se hva det er som foregår;) Masse lykke til! Og hold oss oppdatert! hi Jeg fikk svar på blodprøve tatt i dag, pp10 eller 11, om jeg har forstått forkortelsene rett her Ja, den var negativ. Men jeg kjenner meg ikke noe mindre gravid av den grunn....helt i tåka om dagen. For å svare på spørsmålet ditt, regner med at han ikke ønsker flere barn siden han steriliserte seg ja, og det var helt greit for meg på det tidspunktet, eller...det var det smarteste sånn helt rasjonelt. Jeg har vært syk med ME i flere år, og nå som jeg har kommet meg har jeg gått 3 år på høgskole og skal ta fatt på livet igjen, eller iaf begynne å jobbe igjen til neste sommer, høst...passer dårlig med barn da, blir enda lengre borte fra arbeidslivet, og enda vanskeligere å få jobb igjen etterpå. Men disse dagene som jeg har gått og følt meg gravid har vært så fine...sukk! Jeg ER jo 35 år nå, har bare 1 barn fra før (kjæresten har også 1 barn fra før) og hun er 10 år nå. Et svangerskap nå 11 år etter ville bare vært koselig!! Hadde vært så mye mer avslappet og nytt det enda mer. Elsket å være gravid forrige gang på tross av kvalme, bekkenløsning osv osv. Det er helt fantastisk å bære frem et liv! Jeg skal ha IKM den 7. eller 8. september, så jeg får bare vente på den da...regner jo med at de ville sett det på blodprøve nå. Og det er egentlig for det beste at jeg ikke er gravid, hadde jeg bare ikke følt meg Så gravid!! Men skal oppdatere symptomlista mi da, så får vi se: - Veldig vonde bryst og brystvorter, med synlige blodårer oppover helt opp til skulderen (kan være pms?) - murringer i underlivet - smerter i korsryggen (kan være pms?) - oppblåst i magen (kan være pms) - veldig trøtt (kan være ME som slår ut pga høst og start på nytt semester) - tisser veldig ofte - hodepine - veldig kort lunte (holdt på å klikke på forelesning i dag fordi det var så mange usakelige spørsmål fra noen, pleier å ha ganske stor tålmodighet for sånt pms? ) - fått veldig god luktesans (kan være at jeg slutta å røyke for 3 uker siden, men synes det ligner veldig på hvordan det var under forrige svangerskap. Lukter at jeg kommer til en sushisjappe 60 meter opp i gata, som jeg før har gått forbi uten å lukte noe som helst rett utenfor døra engang!?!) småkvalm flere ganger om dagen, men ikke oppkast - Veldig varm - Går rundt i min egen verden, ikke helt på nett, hihi (kan være fordi jeg tenker så mye på dette) Alt i alt kan det være en ekstra kjip mens som kommer kanskje, sånn at pms er ekstra ille denne gangen? Skjønner ingenting iaf...kanskje overgangsalderen har kommet? Skriver her inne igjen når jeg kommer hjem fra tur, lørdag eller søndag, antageligvis har vel tr kommet da, og jeg må bare innse at jeg har blitt helt koko på mine "eldre" dager, haha Lykke til med dere andre, håper på mange positive tester for dere som virkelig prøver :) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144519617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ane Elise Skrevet 5. september 2012 #28 Del Skrevet 5. september 2012 Anonym #1 : ikm - 10/11.sept - Trøtt og sliten hele tiden - Oppblåst - Stikkninger & murringer i underlivet - Større pupper, såre pupper, større areola - Vondt i korsryggen - Blir fort irritert/sint - Tisser mye oftere & må opp for å tisse om natta - Lagt på meg 3kg siden tr Ane Elise: ikm - 08.sept - Ingen symptomer. Sist gang jeg ble gravid var det det samme som skjedde, da mensen ikke dukket opp på selve IKM dagen, tok jeg en test og det lyste to streker Håper det samme skjer i denne måned her og. 1 pp forresten. Salvador: ikm- 11.sept - Mye trøtt - Tisser ofte - Mye gass i magen (prumper i ett sett.. ) - Lett kvalm innimellom (nedsatt matlyst pga det) - Press nederst i korsryggen - Menssmerter (ikke den verste sorten, mer så det ulmer, som rett før mens, bare at det ikke kommer noe - Pleier vanligvig å ha utrolig ømme bryster rett før mens, men har det absolutt ikke nå... Kan det også være et tegn? Elisa 1990: ikm- - Maibarn 13: ikm - - Lythia: ikm - mellom 8. og 15.september en gang - Hodepine - Oppblåst i magen og stikkinger - Kvalm iblant og blir veldig lett bilsyk Verbena: Ikm 13.septemberForeløpige symtomer (eller bare forvirringer): - småkvalm - ekstremt tørst (drikker 5-6liter vann pr dag) - trøtt (sovnet nesten under et møte i går) - yndlingstyggisen min smaker plutselig grusomt - øm korsrygg - små stikking nederst i magen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144519741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ane Elise Skrevet 5. september 2012 #29 Del Skrevet 5. september 2012 Førstegangsprøver her i 1.pp! Trodde aldri jeg skulle bli sååå opphengt i dette da, skulle jo ta det så stille og rolig og se hva som skjedde utover høsten. Ettersom jeg kun har hatt pillemens etter pilleslutt, vet jeg ikke helt når jeg kan forvente tr, men mellom 8. til 15. skulle jeg tro. Jeg har hatt veldig vondt i hodet flere dager i strekk, og lurte veldig på hvorfor. Så googlet jeg det, og så at det var et graviditetssymptom... men føler at nesten alle plager kan bli klassifisert som det. Utenom vondt i hodet, blir jeg veldig lett bilsyk og har vært litt kvalm og oppblåst i magen + stikkinger i magen. Nå har jeg nesten innbilt meg at jeg er gravid allerede...så nedturen kommer jo til å bli stor om tr kommer. Har bestilt tester på nettet nå! Ikke for å skuffe deg så kan det hende at kroppen spiller deg et puss rett etter at du sluttet med p-piller. Jeg trodde også jeg var gravid den første pp pga masse rare følelser jeg gikk rundt med, men så kom tante rød på besøk. Håper selvsagt at du er mye mer heldigere enn meg og er gravid :) Lykke til! Nei nei, det er bare bra å vite for meg at det rett og slett kan være fravær av p-piller som gjør dette... ! Ettersom jeg aldri har vært gravid før, leser jeg meg opp på symptomer og dem er det mange av gitt Hehe, skjønner hva du mener. Det samme gjorde jeg før jeg ble gravid med lille nurket, som er blitt 1 år og 10 mnd. Leste alt som jeg kom over som omhandler graviditet og symptomer med å gjøre. Jo mer jeg leste, jo mer forvirret ble jeg Ikke lett det der. Vi alle er jo forskjellige, så man kan jo ikke forvente at man har samme symptomer som alle andre, innerst inne vet man jo det, men kunne ikke la være å pløye gjennom stoffet allikevel Heldigvis tar jeg mye mer med ro denne gangen enn forrige gang vi prøvde. For nå har vi en fin gutt som vi storkoser med til daglig. Det gjør prøvetiden mye lettere selv om jeg er babysyk for tida Hadde vært artig om vi får ei jente i mai til neste år. Sist gang brukte vi 5pp før jeg ble gravid, men sant skal sies så "jobbet" vi ikke altfor hardt de 2-3 første måneder. Tenkte som så skjer det så skjer det, men så skjedde det ingenting, da kjørte vi hardt på de neste to måneder, og januar 2010 satt endelig spiren Fikk dermed en november baby, så denne gangen har vi lyst på sommerbaby ;) Du får uansett lykke til Håper spiren sitter fortere hos dere enn det gjorde hos oss for 2 år siden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144519766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ane Elise Skrevet 5. september 2012 #30 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Jeg skal ærlig innrømme at om vi må prøve noe lenge så kommer jeg til å bli gal! Helt seriøst!! Blir helt tullete av denne ventinga. Med de to jeg har fra før har jeg jo plutselig bare vært gravid. Men nå vil jeg jo bli det og da går alt så treigt! Ikm først 13.september.. så lenge igjen å vente. Foreløpige symtomer (eller bare forvirringer): - småkvalm - ekstremt tørst (drikker 5-6liter vann pr dag) - trøtt (sovnet nesten under et møte i går) - yndlingstyggisen min smaker plutselig grusomt - øm korsrygg - små stikking nederst i magen Har dere prøvd lenge nå? Vi er på 1pp. Merker at jeg er mye mer roligere under denne prøveperioden enn sist gang, sikkert pga at vi har en sønn på 1år og 10mnd som vi storkoser med om dagen. Han er jo halvveis baby enda Men jeg må ærlig innrømmer at jeg også er babysyk for tida. Dessuten ELSKER jeg å gå rundt og være gravid, å kjenne et liv som vokser inni meg. Hadde det vært opptil meg så kunne jeg være gravid heeeeelllleeee tiden. Problemet er nå bare det at jeg vil bare ha to unger, that`s it Du får lykke til, håper spiren sitter hos deg denne måneden Endret 5. september 2012 av Ane Elise Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144519783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Verbena Skrevet 5. september 2012 #31 Del Skrevet 5. september 2012 Jeg skal ærlig innrømme at om vi må prøve noe lenge så kommer jeg til å bli gal! Helt seriøst!! Blir helt tullete av denne ventinga. Med de to jeg har fra før har jeg jo plutselig bare vært gravid. Men nå vil jeg jo bli det og da går alt så treigt! Ikm først 13.september.. så lenge igjen å vente. Foreløpige symtomer (eller bare forvirringer): - småkvalm - ekstremt tørst (drikker 5-6liter vann pr dag) - trøtt (sovnet nesten under et møte i går) - yndlingstyggisen min smaker plutselig grusomt - øm korsrygg - små stikking nederst i magen Har dere prøvd lenge nå? Vi er på 1pp. Merker at jeg er mye mer roligere under denne prøveperioden enn sist gang, sikkert pga at vi har en sønn på 1år og 10mnd som vi storkoser med om dagen. Han er jo halvveis baby enda Men jeg må ærlig innrømmer at jeg også er babysyk for tida. Dessuten ELSKER jeg å gå rundt og være gravid, å kjenne et liv som vokser inni meg. Hadde det vært opptil meg så kunne jeg være gravid heeeeelllleeee tiden. Problemet er nå bare det at jeg vil bare ha to unger, that`s it Du får lykke til, håper spiren sitter hos deg denne måneden Tok ut spiralen i mai, så har jo ikke holdt på Så lenge... Men merker at vi begynner å bli utålmodige begge to. Jeg har to store gutter fra før (født i 04 0g 05) så de er definitivt ikke mye babyer lengre =P Jeg elsker å å gå gravid, selvom jeg har vært kvalm og kastet opp i over halve svangerskapene mine. Kjenner at jeg er veldig innstilt på mai-baby og utrolig nok gjerne ei lita jente. Har alltid tenkt at jeg bare ville ha gutter og at jeg er guttemamma liksom, men plutselig så endret det seg gitt. Og på toppen av det hele så klarer vi bare å finne jentenavn vi liker, så kommer det en gutt har vi et lite problem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144519890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ane Elise Skrevet 5. september 2012 #32 Del Skrevet 5. september 2012 Jeg skal ærlig innrømme at om vi må prøve noe lenge så kommer jeg til å bli gal! Helt seriøst!! Blir helt tullete av denne ventinga. Med de to jeg har fra før har jeg jo plutselig bare vært gravid. Men nå vil jeg jo bli det og da går alt så treigt! Ikm først 13.september.. så lenge igjen å vente. Foreløpige symtomer (eller bare forvirringer): - småkvalm - ekstremt tørst (drikker 5-6liter vann pr dag) - trøtt (sovnet nesten under et møte i går) - yndlingstyggisen min smaker plutselig grusomt - øm korsrygg - små stikking nederst i magen Har dere prøvd lenge nå? Vi er på 1pp. Merker at jeg er mye mer roligere under denne prøveperioden enn sist gang, sikkert pga at vi har en sønn på 1år og 10mnd som vi storkoser med om dagen. Han er jo halvveis baby enda Men jeg må ærlig innrømmer at jeg også er babysyk for tida. Dessuten ELSKER jeg å gå rundt og være gravid, å kjenne et liv som vokser inni meg. Hadde det vært opptil meg så kunne jeg være gravid heeeeelllleeee tiden. Problemet er nå bare det at jeg vil bare ha to unger, that`s it Du får lykke til, håper spiren sitter hos deg denne måneden Tok ut spiralen i mai, så har jo ikke holdt på Så lenge... Men merker at vi begynner å bli utålmodige begge to. Jeg har to store gutter fra før (født i 04 0g 05) så de er definitivt ikke mye babyer lengre =P Jeg elsker å å gå gravid, selvom jeg har vært kvalm og kastet opp i over halve svangerskapene mine. Kjenner at jeg er veldig innstilt på mai-baby og utrolig nok gjerne ei lita jente. Har alltid tenkt at jeg bare ville ha gutter og at jeg er guttemamma liksom, men plutselig så endret det seg gitt. Og på toppen av det hele så klarer vi bare å finne jentenavn vi liker, så kommer det en gutt har vi et lite problem! Skjønner dere kjempe godt, siden det er lenge siden sist du har vært gravid. Før vi prøvde, så hadde jeg gått og knasket i meg p-piller sammenhengenes i 10 år. Denne gangen er jeg nok mer roligere for som jeg skrev lenger opp så har vi fortsatt en halvbaby i livet vårt Om jeg ikke blir gravid denne måned, så får vi bare prøve igjen i oktober. For jeg reiser bort i forbindelse med jobben neste gang EL perioden kommer Utrolig kjipt, men men... Så frem ungen kommer før 31.08 så er jeg kjempe fornøyd mtp den nye barnehage opptaktsregel. Vet helt utmerket hvordan du føler det Sånn tenkte jeg også før vi fikk nurket. Det hadde vært kjekt med bare gutter, mye lettere å håndtere dem. Det vet jeg alt om siden jeg er oppvokst med bare brødre. Ble til at jeg er blitt skikkelig guttejente Men nå er alt forandret, har også lyst på ei jente som familien vår kan dulle med. Men rosa kommer ingen til å få se i huset vårt, ikke tale om hehe. Vi har også et jentenavn klar. En ting er i alle fall sikker, om jeg blir gravid igjen, så skal vi ikke vite hvilke kjønn det er på barnet på UL denne gangen her heller. Vi får leve i spenning til lille banet kommer til verden Sist gang sa magefølelsen min en gutt, og det stemte, så får vi se hva den si neste gang :) Da jeg gikk gravid med nurket, så hadde jeg ingen plager før IKM dagen, tok graviditet testet siden mensen ikke dukket opp. Lite under svangerskapet også, det var kun på slutten av det at jeg sovnet svært dårlig siden han sparket så fordelig mot ribbeina mi, AUUUUUUUUUUUUUUUUU. Jeg jobbet 100% frem til den siste uka før jeg skulle ta mammaperm (dvs 4 uker før UL termindato), da ble jeg sykmeldt av jordmora pga at blodtrykket mitt falt altfor fort iforhold til det burde gjøre. Gleder meg sånn til å bli gravid igjen, og ikke minst VæRE gravid og få opplevelse det store øyeblikket en hver foreldre får når den nye verden borgeren kommer til verden:) Skal nytes hvert sekund, for det er vårt siste nurk. To unger er nok for våres del :) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144520035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #33 Del Skrevet 5. september 2012 Anonym #1 : ikm - 10/11.sept - Trøtt og sliten hele tiden - Oppblåst - Stikkninger & murringer i underlivet - Større pupper, såre pupper, større areola - Vondt i korsryggen - Blir fort irritert/sint - Tisser mye oftere & må opp for å tisse om natta - Lagt på meg 3kg siden tr Ane Elise: ikm - 08.sept - Ingen symptomer. Sist gang jeg ble gravid var det det samme som skjedde, da mensen ikke dukket opp på selve IKM dagen, tok jeg en test og det lyste to streker Håper det samme skjer i denne måned her og. 1 pp forresten. Salvador: ikm- 11.sept - Mye trøtt - Tisser ofte - Mye gass i magen (prumper i ett sett.. ) - Lett kvalm innimellom (nedsatt matlyst pga det) - Press nederst i korsryggen - Menssmerter (ikke den verste sorten, mer så det ulmer, som rett før mens, bare at det ikke kommer noe - Pleier vanligvig å ha utrolig ømme bryster rett før mens, men har det absolutt ikke nå... Kan det også være et tegn? Elisa 1990: ikm ? - Trøtt og sliten - Føler meg oppblåst - mye luft - hadd en god del hodepin( noe jeg ikke har plagdes med før) - tisser oftere en før - Murring stikkinger nederst i magen.. Maibarn 13: ikm ? - Veldig vonde bryst og brystvorter, med synlige blodårer oppover helt opp til skulderen (kan være pms?) - murringer i underlivet - smerter i korsryggen (kan være pms?) - oppblåst i magen (kan være pms) - veldig trøtt (kan være ME som slår ut pga høst og start på nytt semester) - tisser veldig ofte - hodepine - veldig kort lunte (holdt på å klikke på forelesning i dag fordi det var så mange usakelige spørsmål fra noen, pleier å ha ganske stor tålmodighet for sånt pms? ) - fått veldig god luktesans (kan være at jeg slutta å røyke for 3 uker siden, men synes det ligner veldig på hvordan det var under forrige svangerskap. Lukter at jeg kommer til en sushisjappe 60 meter opp i gata, som jeg før har gått forbi uten å lukte noe som helst rett utenfor døra engang!?!) småkvalm flere ganger om dagen, men ikke oppkast - Veldig varm - Går rundt i min egen verden, ikke helt på nett, hihi (kan være fordi jeg tenker så mye på dette) Lythia: ikm - mellom 8. og 15.september en gang - Hodepine - Oppblåst i magen og stikkinger - Kvalm iblant og blir veldig lett bilsyk Verbena: Ikm 13.septemberForeløpige symtomer (eller bare forvirringer): - småkvalm - ekstremt tørst (drikker 5-6liter vann pr dag) - trøtt (sovnet nesten under et møte i går) - yndlingstyggisen min smaker plutselig grusomt - øm korsrygg - små stikking nederst i magen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144520532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #34 Del Skrevet 5. september 2012 Jeg er ikke sikker på om det har klaffet med EL. Jeg regnet bare 14 dager før neste mens, som er sånn ca. for er usikker på når siste TR startet også! Har 28-29 dagers syklus. Samboer bestemte seg den 18 aug, om at han ville prøve. Vi hadde sex: 20,21,24,25,26,28 August. så håper det har klaffet med EL uansett når jeg hadde TR,. Tenker ikke på annet om dagen!! onsdag, torsdag eller fredag skal TR dukke opp. vis TR dagen min stemmer!! KLUSS HELE OPPLEGGET;) XX fingrene for oss alle samme ;-) Det er virkelig ikke godt å vite når du hadde el altså. Men dere var ganske ivrige virker det som, så jeg krysser fingrene for at dere traff el Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144520541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #35 Del Skrevet 5. september 2012 Førstegangsprøver her i 1.pp! Trodde aldri jeg skulle bli sååå opphengt i dette da, skulle jo ta det så stille og rolig og se hva som skjedde utover høsten. Ettersom jeg kun har hatt pillemens etter pilleslutt, vet jeg ikke helt når jeg kan forvente tr, men mellom 8. til 15. skulle jeg tro. Jeg har hatt veldig vondt i hodet flere dager i strekk, og lurte veldig på hvorfor. Så googlet jeg det, og så at det var et graviditetssymptom... men føler at nesten alle plager kan bli klassifisert som det. Utenom vondt i hodet, blir jeg veldig lett bilsyk og har vært litt kvalm og oppblåst i magen + stikkinger i magen. Nå har jeg nesten innbilt meg at jeg er gravid allerede...så nedturen kommer jo til å bli stor om tr kommer. Har bestilt tester på nettet nå! Ja, det er utrolig spennende da:) Husker jeg følte det akkurat som deg i 1pp Du får bare krysse fingrene å håpe på positiv test:) Bli spennende å se Har du siste ikm dag som 15 da eller? hold oss oppdatert! Lykke til! hi Ja, i forhold til når jeg hadde siste mens blir det siste ikm dag den 15. Men jeg er nesten 100% sikker på at jeg hadde el den 28, så beregner jo i forhold til det også og da blir det tidligere. Har alltid kunnet kjenne el ca 12 - 14 dager etter tr, får vondt nederst i magen på venstre eller høyre side. Ganske praktisk nå! Det er jo veldig greit å få en slik varsel da;) Jeg hadde el 27.aug , blir spennende dette. Synes ventetiden er alt for lang, er jo bare på 9dpo nå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144520546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #36 Del Skrevet 5. september 2012 Jeg skal ærlig innrømme at om vi må prøve noe lenge så kommer jeg til å bli gal! Helt seriøst!! Blir helt tullete av denne ventinga. Med de to jeg har fra før har jeg jo plutselig bare vært gravid. Men nå vil jeg jo bli det og da går alt så treigt! Ikm først 13.september.. så lenge igjen å vente. Huff... føler med deg.. I går var jeg hos en venninne hele kvelden, men hun har barn, så det ble mye tanker på barn og graviditet lell for min del.. men godt å tenke på noe annet... Kjedelig at det skal gå lengre tid for deg denne gangen da, håper virkelig det ordner seg denne pp'n;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144520555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #37 Del Skrevet 5. september 2012 Oj du.. dette var vanskelig å svare på.. Jeg kan ingenting om sterilisering å sånt. Men forstår jeg det rett at du ønsker å få flere barn, men ikke han? Du har mange like symptomer som meg - det blir veldig spennende å se hva det er som foregår;) Masse lykke til! Og hold oss oppdatert! hi Jeg fikk svar på blodprøve tatt i dag, pp10 eller 11, om jeg har forstått forkortelsene rett her Ja, den var negativ. Men jeg kjenner meg ikke noe mindre gravid av den grunn....helt i tåka om dagen. For å svare på spørsmålet ditt, regner med at han ikke ønsker flere barn siden han steriliserte seg ja, og det var helt greit for meg på det tidspunktet, eller...det var det smarteste sånn helt rasjonelt. Jeg har vært syk med ME i flere år, og nå som jeg har kommet meg har jeg gått 3 år på høgskole og skal ta fatt på livet igjen, eller iaf begynne å jobbe igjen til neste sommer, høst...passer dårlig med barn da, blir enda lengre borte fra arbeidslivet, og enda vanskeligere å få jobb igjen etterpå. Men disse dagene som jeg har gått og følt meg gravid har vært så fine...sukk! Jeg ER jo 35 år nå, har bare 1 barn fra før (kjæresten har også 1 barn fra før) og hun er 10 år nå. Et svangerskap nå 11 år etter ville bare vært koselig!! Hadde vært så mye mer avslappet og nytt det enda mer. Elsket å være gravid forrige gang på tross av kvalme, bekkenløsning osv osv. Det er helt fantastisk å bære frem et liv! Jeg skal ha IKM den 7. eller 8. september, så jeg får bare vente på den da...regner jo med at de ville sett det på blodprøve nå. Og det er egentlig for det beste at jeg ikke er gravid, hadde jeg bare ikke følt meg Så gravid!! Alt i alt kan det være en ekstra kjip mens som kommer kanskje, sånn at pms er ekstra ille denne gangen? Skjønner ingenting iaf...kanskje overgangsalderen har kommet? Skriver her inne igjen når jeg kommer hjem fra tur, lørdag eller søndag, antageligvis har vel tr kommet da, og jeg må bare innse at jeg har blitt helt koko på mine "eldre" dager, haha Lykke til med dere andre, håper på mange positive tester for dere som virkelig prøver :) Huff... Jeg føler med deg. Må innrømme at når jeg leste innlegget ditt fra starten, så tenkte jeg at dette er ei som har slitt mye med helsa og må bare få komme seg litt ovenpå for jobb og utdanning. Men da jeg leste at du er 35 tenkte jeg bare: sett i gang kjære du. Hvis du ønsker inderlig et barn til, er det jo ingenting å vente med. Vi kan jo ikke produsere barn til evig tid.. Håper for din del at det bare var for tidlig for å se noe på prøven og at tr ikke kommer om tre dager. Masse lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144520567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #38 Del Skrevet 5. september 2012 Jeg har en veldig merkelig følelse om dagen. Jeg føler meg gravid! Altså.. det er så sammenhengende.. jeg kjenner et eller annet gjennom hele dagen. Nå har jeg også fått fastere pupper som er mye mer ømme. Det er til stadighet murringere og stikkninger langt nede i magen, og konstant vondt i ryggen. Våkner om natta å føler på dette... Så nå håper jeg virkelig at jeg er gravid altsåå.. Men ventetiden er så j**** lang!!! er bare 9dpo og føler det er evigheter til mandag/tirsdag neste uke!! Huff.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144520590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma2013.2015 Skrevet 5. september 2012 #39 Del Skrevet 5. september 2012 IKM 7-10 sept ;-) Håper håper!! Er det mulig å ikke teste positivt før IKM dagen? Eller senere?? Er testen bestandig svak i starten? eller kan mann få helt klart strek med en gang? : Mange spørsmål fra første gangs prøver;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144521047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythia Skrevet 6. september 2012 #40 Del Skrevet 6. september 2012 IKM 7-10 sept ;-) Håper håper!! Er det mulig å ikke teste positivt før IKM dagen? Eller senere?? Er testen bestandig svak i starten? eller kan mann få helt klart strek med en gang? : Mange spørsmål fra første gangs prøver;o) Tror det er ganske mulig å ikke teste positivt før IKM! Har lest flere som har skrevet det - at det ikke ble positivt før etter 3 uker og enda mer. Tok en test selv igår, alt for tidlig selvfølgelig, og den var negativ. Ikke antydning til strek engang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144522521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ane Elise Skrevet 6. september 2012 #41 Del Skrevet 6. september 2012 IKM 7-10 sept ;-) Håper håper!! Er det mulig å ikke teste positivt før IKM dagen? Eller senere?? Er testen bestandig svak i starten? eller kan mann få helt klart strek med en gang? : Mange spørsmål fra første gangs prøver;o) Jo, det fins graviditet tester som man kan testes før IKM dagen, problemet er bare det at det er ikke sikker at kroppen din produserer nok HCG verdien at det vil slå ut før IKM dagen. Og et annet MEN til tester før IKM, er kjemisk graviditet dvs når egget er befruktet og fester seg til livmorveggen lenge nok til og begynne og produsere hcg, men går til grunne meget kort tid etter. Når det gjelder hvor sterk strek man får i starten er alt avhengig av HCG verdien i kroppen din når du tester. SIst gang jeg ble gravid, testet jeg på selve IKM dagen da viste den svak, dagen etter var den ganske sterk Lykke til, håper du blir gravid om ikke lenge Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144524180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #42 Del Skrevet 6. september 2012 Hvordan går det med dere da jenter? Av og til når symptomene ikke er helt til stede tenker jeg at det bare er pms symptomer jeg kjenner til, slik som: ømme bryster oppblåst mage magesmerter uren hud ryggsmerter hodepine lite energi irritabilitet økt appetitt og søttrang men så kommer det noen skikkelig unormale stikkninger i underlivet også er håpet der igjen... ååå.. tiden går alt for sakte til ikm.. Hvordan holdere dere ut? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144524427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ane Elise Skrevet 7. september 2012 #43 Del Skrevet 7. september 2012 Arghhhhhhhhhhhhh, det gikk dessverre ikke vår vei denne måned her Utrolig kjipt, for neste EL periode er jeg bortreist i forbindelse med jobben Jaja, vi får håpe på juli baby. Er så babysyk for tida. Godt at man har en halvveis baby (på et år og 10mnd) i huset som man kan kose med i mellomtida Håper dere andre prøvere har bedre lykke enn oss i denne måned her :) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144526001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykketroll13 Skrevet 8. september 2012 #44 Del Skrevet 8. september 2012 Har ikke tatt test enda, selv om det frister veldig. Vil ikke bruke opp testen jeg har kjøpt alt for tidlig. Men det spørs om jeg klarer å la være i morgen. IKM er ikke før onsdag. I går kveld ble jeg plutselig mørkeredd da jeg skulle inn i boden. Jeg pleier da ikke å være det. Noen som har opplevd lignende? Ellers er jeg mer sliten, og småkvalm flere ganger i løpet av dagen, jeg må ofte på do. Brystene er ømme, men ikke blitt større. Er oppblåst nederst i magen. Det kjennes ut som en oppblåst ballong som kan sprekke og som at noe er i veien når jeg bøyer meg fremover. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144528258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #45 Del Skrevet 8. september 2012 Jeg skal ærlig innrømme at om vi må prøve noe lenge så kommer jeg til å bli gal! Helt seriøst!! Blir helt tullete av denne ventinga. Med de to jeg har fra før har jeg jo plutselig bare vært gravid. Men nå vil jeg jo bli det og da går alt så treigt! Ikm først 13.september.. så lenge igjen å vente. Foreløpige symtomer (eller bare forvirringer): - småkvalm - ekstremt tørst (drikker 5-6liter vann pr dag) - trøtt (sovnet nesten under et møte i går) - yndlingstyggisen min smaker plutselig grusomt - øm korsrygg - små stikking nederst i magen Hei jeg er en helt ny anonym, og jeg kjenner meg igjen i det med at tyggisen ikke smaker godt. Skjønte ikke noe i går da den smakte vondt... Hmm... kanskje et tegn, selv om det for meg er veldig tidlig... Er ikke sikker på syklusen min, men tror ikke jeg har IKM før nesten 18... Men sist jeg var gravid var det også noe tull med smak og luktesans, den var helt ektremt forsterka, men det kom ikke så tidig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144528288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykketroll13 Skrevet 9. september 2012 #46 Del Skrevet 9. september 2012 Klarte ikke å vente lenger og testa i dag - Negativ :/ Var så trett at jeg la meg nedpå 19.30 i går. Sto opp igjen senere bare for å fjerne sminke og pusse tennene. Ble liggende en stund og vri på meg fordi jeg var småkvalm. IKM onsdag, så tester igjen om noen dager hvis tr ikke kommer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144530440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythia Skrevet 9. september 2012 #47 Del Skrevet 9. september 2012 Arghhhhhhhhhhhhh, det gikk dessverre ikke vår vei denne måned her Utrolig kjipt, for neste EL periode er jeg bortreist i forbindelse med jobben Jaja, vi får håpe på juli baby. Er så babysyk for tida. Godt at man har en halvveis baby (på et år og 10mnd) i huset som man kan kose med i mellomtida Håper dere andre prøvere har bedre lykke enn oss i denne måned her :) Så synd da! Og så at du er bortreist neste EL. Men julibaby er jo veldig koselig da! Selv har jeg ikke antydning til at tr skal komme enda, og jeg hadde veldig høy temp. i morges. Ville prøve å se om denne tempinga virker.. Så har jeg jo lest her at noen som tempet har opplevd at den sank dersom man fikk tr neste dag, mens den steg dersom man var gravid. Så håper på det da!! Blir testing i morgen. Krysser fingrene for oss alle! Elisa 1990 - hvordan har det gått med deg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144530870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2012 #48 Del Skrevet 9. september 2012 Huff, trist å høre at noen allerede har fått tr.. Men håper dere klaffer bedre neste gang Jeg har mistet litt motet.. tok en test i dag, som var blendahvit.. (doc morris - skal ikke de slå ut tidlig?) Ikm er i morgen mest sannsynlig. Har ikke andre symptomer enn konstant trøtt, ømme/såre bryst, vond korsrygg, konstant sulten og søtbehov. Så det kan kanskje like gjerne være pms!? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144530923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ane Elise Skrevet 9. september 2012 #49 Del Skrevet 9. september 2012 Arghhhhhhhhhhhhh, det gikk dessverre ikke vår vei denne måned her Utrolig kjipt, for neste EL periode er jeg bortreist i forbindelse med jobben Jaja, vi får håpe på juli baby. Er så babysyk for tida. Godt at man har en halvveis baby (på et år og 10mnd) i huset som man kan kose med i mellomtida Håper dere andre prøvere har bedre lykke enn oss i denne måned her :) Så synd da! Og så at du er bortreist neste EL. Men julibaby er jo veldig koselig da! Selv har jeg ikke antydning til at tr skal komme enda, og jeg hadde veldig høy temp. i morges. Ville prøve å se om denne tempinga virker.. Så har jeg jo lest her at noen som tempet har opplevd at den sank dersom man fikk tr neste dag, mens den steg dersom man var gravid. Så håper på det da!! Blir testing i morgen. Krysser fingrene for oss alle! Elisa 1990 - hvordan har det gått med deg? Ja, utrolig kjipt, og jeg som er så babysyk for tida, arghhhhh, men men vi får bare prøve igjen i oktober. Håper det klaffes for oss da! For nå begynner tida å renne fra oss mtp alderen til min mann (i flg han selv da...) åååå, så spennende Håper det klaffes for dere denne måned her. Du må fortelle hvordan det går i morgen etter at du har tatt testen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144531141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ane Elise Skrevet 9. september 2012 #50 Del Skrevet 9. september 2012 Huff, trist å høre at noen allerede har fått tr.. Men håper dere klaffer bedre neste gang Jeg har mistet litt motet.. tok en test i dag, som var blendahvit.. (doc morris - skal ikke de slå ut tidlig?) Ikm er i morgen mest sannsynlig. Har ikke andre symptomer enn konstant trøtt, ømme/såre bryst, vond korsrygg, konstant sulten og søtbehov. Så det kan kanskje like gjerne være pms!? Ja, utrolig kjipt at tante TR er kommet hos meg Vi som hadde håpet på en mai baby, for det er utrolig fin tid å få et lite nurk da. Jaja, bedre lykke neste gang for oss, og det blir dessverre ikke før i oktober, siden jeg blir bortreist i forbindelse med jobben neste EL periode Tja, det er ikke alltid at g-testen slår inn selv om du er gravid pga for lavt HCG nivå. Og en fare moment å teste altfor tidlig er kjemisk graviditet. Det beste er derfor å vente til dagen etter IKM og teste det ut. Sist gang skjønte jeg at jeg ble gravid da TR ikke dukket opp på IKM dagen, og jeg hadde ingen symptomer frem til da. Du får lykke til Håper du er gravid i denne måned her. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143968162-ventetiden-mellom-el-og-ikm-er-s%C3%A5-j-lang-noen-som-ogs%C3%A5-er-der-og-vil-snakke-litt/page/2/#findComment-144531156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå