Gå til innhold

Ventetiden mellom el og ikm er så j***** lang!!! Noen som også er der og vil snakke litt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skjønner utmerket hvordan du har det. Har ikke IKM før på lørdag, puh, 5 HELE dager igjen... *sukk* Håper inderlig at tante rød ikke dukker opp til da. Vil så gjerne ha en mai-baby :) :) Fin tid å få et lite nurk.

Formen min er strålendes, ingen symptomer, bortsett fra litt blod spor å se i morrest, om det er pga graviditet eller ikke er ikke godt å si. Sist gang jeg var gravid hadde jeg heller ingen symptomer, skjønte at jeg var gravid da mensen ikke dukket opp til normalt tid :) Håper at det samma skjer nå på lørdag!!!!

Skjønner utmerket hvordan du har det. Har ikke IKM før på lørdag, puh, 5 HELE dager igjen... *sukk* Håper inderlig at tante rød ikke dukker opp til da. Vil så gjerne ha en mai-baby :) :) Fin tid å få et lite nurk. Formen min er strålendes, ingen symptomer, bortsett fra litt blod spor å se i morrest, om det er pga graviditet eller ikke er ikke godt å si. Sist gang jeg var gravid hadde jeg heller ingen symptomer, skjønte at jeg var gravid da mensen ikke dukket opp til normalt tid :) Håper at det samma skjer nå på lørdag!!!!

Så spennende da:) Vi får nesten bare vente å se. Må få høre fra deg på lørdag - krysser fingrene for deg i mens;)

hi

Har IKM tirsdag 11.sept. Tok test i dag som selvfølgelig var negativ, men klarte ikke vente. Det er som du sier: j****** lang ventetid...... :( Det er første gang jeg prøver, så føler ekstra stor spenning og er veldig nervøs og kanskje litt utålmodig.. ?? :P

Har IKM tirsdag 11.sept. Tok test i dag som selvfølgelig var negativ, men klarte ikke vente. Det er som du sier: j****** lang ventetid...... :( Det er første gang jeg prøver, så føler ekstra stor spenning og er veldig nervøs og kanskje litt utålmodig.. ?? :P

Ja, da er vi i samme situasjon.. Vi får prøve så godt vi kan å holde ut. Skjønner at du testet.. synd den var negativ..

Har du noen symptomer da? :)

Jeg er med!! ;-D første prøveperiode for oss også.

Jeg og er skikkelig utålmodig!! ;)

Jeg er heller ikke hetl sikker på når jeg hadde Tr sist, kan være noen dager før jeg har reknet ut ifra.. så gjennstår å se..

tester vær dag jeg!!! Alt for tidlig tror jeg.. blir gal!

Jeg mener jeg hadde TR fra 9-13 aug. å da fant jeg ut at EL fant sted 23-24 aug. kan det stemme??

Har kjent litt stikkinger i magen, å følt meg kvalm!! er vell bsre innbillning hele greia!!

Annonse

Hei!

Jeg føler meg så veldig gravid, men kjæresten har jo sterilisert seg, så det burde ikke være mulig...

1 uke etter EL (fredag som var) begynte det med murringer i underlivet, VELDIG ømme og vonde pupper, synlige blodårer hele veien opp til skulderen omtrent og stikninger i korsryggen. På lørdag kveld fikk jeg også halsbrann da jeg la meg på kvelden!?! Trøtt og tisser mye er jeg fra før, så det kan være bare sånn jeg er, hehe... Ja, hard i magen er jeg også, og småkvalm flere ganger av dagen, og ingen matlyst...

IKM er ikke før ca fredag, og dagens test var negativ,

Men siden jeg skal bort på onsdag morgen, og da skal bære veldig tungt, har jeg ringt legekontoret mitt og fått lov å komme i morgen tidlig for å ta en blodprøve. Da er det 10 eller 11 dager siden EL, alt etter som hvordan man regner på det, har 25-26 dagers syklus...

Jeg ønsker å vite før den turen siden jeg fikk veldig tidlig Bekkenløsning forrige gang, ikke noe jeg vil fremprovosere nå...

Men går det i det hele tatt an at jeg er gravid?!?! Kjæresten steriliserte seg i desember i fjor, og 3 mnd etter tok han en prøve der de fant 2-3 levedyktige sædceller. De anbefalte han å teste seg en gang til noen mnd etter, men det gadd han ikke...regnet bare med at det var noen få ekstra utholdende svømmere...

Men hvis jeg da ER gravid, så vet jeg ikke hvordan han tar det...det er jo en grunn til at han steriliserte seg...passer egentlig ikke for meg heller, men kjenner veldig godt at det ikke føles riktig å ta abort...

Får bare leve i uvisshet litt til, og ta alle spørsmålene OM det skulle være noe der.

Førstegangsprøver her i 1.pp!

Trodde aldri jeg skulle bli sååå opphengt i dette da, skulle jo ta det så stille og rolig og se hva som skjedde utover høsten.

Ettersom jeg kun har hatt pillemens etter pilleslutt, vet jeg ikke helt når jeg kan forvente tr, men mellom 8. til 15. skulle jeg tro.

Jeg har hatt veldig vondt i hodet flere dager i strekk, og lurte veldig på hvorfor. Så googlet jeg det, og så at det var et graviditetssymptom... men føler at nesten alle plager kan bli klassifisert som det.

Utenom vondt i hodet, blir jeg veldig lett bilsyk og har vært litt kvalm og oppblåst i magen + stikkinger i magen.

Nå har jeg nesten innbilt meg at jeg er gravid allerede...så nedturen kommer jo til å bli stor om tr kommer.

Har bestilt tester på nettet nå! :)

Ja, da er vi i samme situasjon.. Vi får prøve så godt vi kan å holde ut. Skjønner at du testet.. synd den var negativ.. Har du noen symptomer da? :)

Føler nesten på meg at jeg er gravid, men det holder muligheten åpen for at det bare er innbillning, så blir jeg ikke like skuffet hvis det ikke er noe. Er plaget med luft i magen, småkvalm innimellom, press i korsryggen, tisser veldig ofte, trøtt, og daglig menssmerter uten mens, har kjent dette i ca en uke nå.. Og så har jeg begynt å drømme så mye rart, hørte det også kunne være symptom?

Førstegangsprøver her i 1.pp! Trodde aldri jeg skulle bli sååå opphengt i dette da, skulle jo ta det så stille og rolig og se hva som skjedde utover høsten. Ettersom jeg kun har hatt pillemens etter pilleslutt, vet jeg ikke helt når jeg kan forvente tr, men mellom 8. til 15. skulle jeg tro. Jeg har hatt veldig vondt i hodet flere dager i strekk, og lurte veldig på hvorfor. Så googlet jeg det, og så at det var et graviditetssymptom... men føler at nesten alle plager kan bli klassifisert som det. Utenom vondt i hodet, blir jeg veldig lett bilsyk og har vært litt kvalm og oppblåst i magen + stikkinger i magen. Nå har jeg nesten innbilt meg at jeg er gravid allerede...så nedturen kommer jo til å bli stor om tr kommer. Har bestilt tester på nettet nå! :)

Ikke for å skuffe deg så kan det hende at kroppen spiller deg et puss rett etter at du sluttet med p-piller. Jeg trodde også jeg var gravid den første pp pga masse rare følelser jeg gikk rundt med, men så kom tante rød på besøk. Håper selvsagt at du er mye mer heldigere enn meg og er gravid :) :) :) Lykke til!

Jeg er med!! ;-D første prøveperiode for oss også. Jeg og er skikkelig utålmodig!! ;) Jeg er heller ikke hetl sikker på når jeg hadde Tr sist, kan være noen dager før jeg har reknet ut ifra.. så gjennstår å se.. tester vær dag jeg!!! Alt for tidlig tror jeg.. blir gal! Jeg mener jeg hadde TR fra 9-13 aug. å da fant jeg ut at EL fant sted 23-24 aug. kan det stemme?? Har kjent litt stikkinger i magen, å følt meg kvalm!! er vell bsre innbillning hele greia!!

Skjønner godt du blir engasjert.. man skulle helst ha vært gravid i går, kanskje enda lengre siden - slik føler jeg det hvertfall ;)

El tid kan godt stemme, men er du helt sikker på dager i syklusen din eller? Jeg måtte ta el-tester for å være helt sikker på el. Men det eneste en kan gjøre er vel å krysse fingrene nå, også vente spent på ikm :) Har du ikm i helga da eller? fredag?

hi

Hei! Jeg føler meg så veldig gravid, men kjæresten har jo sterilisert seg, så det burde ikke være mulig... 1 uke etter EL (fredag som var) begynte det med murringer i underlivet, VELDIG ømme og vonde pupper, synlige blodårer hele veien opp til skulderen omtrent og stikninger i korsryggen. På lørdag kveld fikk jeg også halsbrann da jeg la meg på kvelden!?! Trøtt og tisser mye er jeg fra før, så det kan være bare sånn jeg er, hehe... Ja, hard i magen er jeg også, og småkvalm flere ganger av dagen, og ingen matlyst... IKM er ikke før ca fredag, og dagens test var negativ, Men siden jeg skal bort på onsdag morgen, og da skal bære veldig tungt, har jeg ringt legekontoret mitt og fått lov å komme i morgen tidlig for å ta en blodprøve. Da er det 10 eller 11 dager siden EL, alt etter som hvordan man regner på det, har 25-26 dagers syklus... Jeg ønsker å vite før den turen siden jeg fikk veldig tidlig Bekkenløsning forrige gang, ikke noe jeg vil fremprovosere nå... Men går det i det hele tatt an at jeg er gravid?!?! Kjæresten steriliserte seg i desember i fjor, og 3 mnd etter tok han en prøve der de fant 2-3 levedyktige sædceller. De anbefalte han å teste seg en gang til noen mnd etter, men det gadd han ikke...regnet bare med at det var noen få ekstra utholdende svømmere... Men hvis jeg da ER gravid, så vet jeg ikke hvordan han tar det...det er jo en grunn til at han steriliserte seg...passer egentlig ikke for meg heller, men kjenner veldig godt at det ikke føles riktig å ta abort... Får bare leve i uvisshet litt til, og ta alle spørsmålene OM det skulle være noe der.

Oj du.. dette var vanskelig å svare på.. Jeg kan ingenting om sterilisering å sånt. Men forstår jeg det rett at du ønsker å få flere barn, men ikke han? Du har mange like symptomer som meg - det blir veldig spennende å se hva det er som foregår;)

Masse lykke til! Og hold oss oppdatert! :)

hi

Førstegangsprøver her i 1.pp! Trodde aldri jeg skulle bli sååå opphengt i dette da, skulle jo ta det så stille og rolig og se hva som skjedde utover høsten. Ettersom jeg kun har hatt pillemens etter pilleslutt, vet jeg ikke helt når jeg kan forvente tr, men mellom 8. til 15. skulle jeg tro. Jeg har hatt veldig vondt i hodet flere dager i strekk, og lurte veldig på hvorfor. Så googlet jeg det, og så at det var et graviditetssymptom... men føler at nesten alle plager kan bli klassifisert som det. Utenom vondt i hodet, blir jeg veldig lett bilsyk og har vært litt kvalm og oppblåst i magen + stikkinger i magen. Nå har jeg nesten innbilt meg at jeg er gravid allerede...så nedturen kommer jo til å bli stor om tr kommer. Har bestilt tester på nettet nå! :)

Ja, det er utrolig spennende da:) Husker jeg følte det akkurat som deg i 1pp ;) Du får bare krysse fingrene å håpe på positiv test:) Bli spennende å se :) Har du siste ikm dag som 15 da eller? hold oss oppdatert! Lykke til! :)

hi

Annonse

Kanskje vi skal sammenligne symptomer og se hva vi har til felles? + ikm dag, så får vi fulgt med hverandre oversiktelig ? :)

Anonym #1 : ikm - 10/11.sept

- Trøtt og sliten hele tiden

- Oppblåst

- Stikkninger & murringer i underlivet

- Større pupper, såre pupper, større areola

- Vondt i korsryggen

- Blir fort irritert/sint

- Tisser mye oftere & må opp for å tisse om natta

- Lagt på meg 3kg siden tr

Ane Elise: ikm -

-

Salvador: ikm-

-

Elisa 1990: ikm-

-

Maibarn 13: ikm -

-

Lythia: ikm -

-

- Oppblåst

- Vondt i korsryggen

-

Salvador: ikm- 11.sept

- Mye trøtt

- Tisser ofte

- Mye gass i magen (prumper i ett sett.. :P)

- Lett kvalm innimellom (nedsatt matlyst pga det)

- Press nederst i korsryggen

- Menssmerter (ikke den verste sorten, mer så det ulmer, som rett før mens, bare at det ikke kommer noe :))

- Pleier vanligvig å ha utrolig ømme bryster rett før mens, men har det absolutt ikke nå... Kan det også være et tegn?

-

-

Lythia: ikm -

-

- Pleier vanligvig å ha utrolig ømme bryster rett før mens, men har det absolutt ikke nå... Kan det også være et tegn?

Det tror jeg. Det virker som det meste går an. Leser så mye om sypmtomer at jeg blir gal for tiden :P Men vi får vel bare vente å se. Vi har ikm på ca samme dag, når tenker du å teste? Mannen drar bort på jobbreise mandag, så jeg tenker kanskje å teste rett før han drar i 0530 tiden.. ;)

Det tror jeg. Det virker som det meste går an. Leser så mye om sypmtomer at jeg blir gal for tiden :P Men vi får vel bare vente å se. Vi har ikm på ca samme dag, når tenker du å teste? Mannen drar bort på jobbreise mandag, så jeg tenker kanskje å teste rett før han drar i 0530 tiden.. ;)

Hehe! :P Leter meg gal etter symtpomer, så jeg begynner å tro at alle symptomer jeg har bare er psykisk.. :o Tenk om alt bare er innbilling??!! Kan ikke tenke meg at en test slår ut før en stund etter IKM, men tror jeg tar en test før helgen allikevel, kan jo ikke skade. ;)

Hehe! :P Leter meg gal etter symtpomer, så jeg begynner å tro at alle symptomer jeg har bare er psykisk.. :o Tenk om alt bare er innbilling??!! Kan ikke tenke meg at en test slår ut før en stund etter IKM, men tror jeg tar en test før helgen allikevel, kan jo ikke skade. ;)

Jeg tenker akkurat sånn selv. Kjenner jeg kommer til å bli såååå skuffa om jeg ikke er gravid og tr kommer.. :( Men vi kan jo ikke gjøre annet enn å vente å se.. Så får vi satse på at vi kjenner kroppen vår såpass godt at vi vet at vi er gravid denne gangen ;) Du får gi lyd fra deg når du tester da! :)

Jeg er ikke sikker på om det har klaffet med EL. Jeg regnet bare 14 dager før neste mens, som er sånn ca.

for er usikker på når siste TR startet også!

Har 28-29 dagers syklus.

Samboer bestemte seg den 18 aug, om at han ville prøve.:)

Vi hadde sex: 20,21,24,25,26,28 August. så håper det har klaffet med EL uansett når jeg hadde TR,.

Tenker ikke på annet om dagen!!

onsdag, torsdag eller fredag skal TR dukke opp. vis TR dagen min stemmer!! KLUSS HELE OPPLEGGET;)

XX fingrene for oss alle samme ;-)

Symtomer:

- Trøtt og sliten

- Føler meg oppblåst

- mye luft

- hadd en god del hodepin( noe jeg ikke har plagdes med før)

- tisser oftere en før

- Murring stikkinger nederst i magen..

Sikkert bare innbillning hele greia;)

¨Men har vært skikkelig "rar" i det siste på mange måter.

Har testet men er kun negativ.

vet jo ikke helt hvordan denne syklusn min er enda;)

Ja, det er utrolig spennende da:) Husker jeg følte det akkurat som deg i 1pp ;) Du får bare krysse fingrene å håpe på positiv test:) Bli spennende å se :) Har du siste ikm dag som 15 da eller? hold oss oppdatert! Lykke til! :) hi

Ja, i forhold til når jeg hadde siste mens blir det siste ikm dag den 15. Men jeg er nesten 100% sikker på at jeg hadde el den 28, så beregner jo i forhold til det også og da blir det tidligere.

Har alltid kunnet kjenne el ca 12 - 14 dager etter tr, får vondt nederst i magen på venstre eller høyre side. Ganske praktisk nå!

Ikke for å skuffe deg så kan det hende at kroppen spiller deg et puss rett etter at du sluttet med p-piller. Jeg trodde også jeg var gravid den første pp pga masse rare følelser jeg gikk rundt med, men så kom tante rød på besøk. Håper selvsagt at du er mye mer heldigere enn meg og er gravid :) :) :) Lykke til!

Nei nei, det er bare bra å vite for meg at det rett og slett kan være fravær av p-piller som gjør dette... ! Ettersom jeg aldri har vært gravid før, leser jeg meg opp på symptomer og dem er det mange av gitt :P

- Oppblåst

- Vondt i korsryggen

-

Salvador: ikm- 11.sept

- Mye trøtt

- Tisser ofte

- Mye gass i magen (prumper i ett sett.. )

- Lett kvalm innimellom (nedsatt matlyst pga det)

- Press nederst i korsryggen

- Menssmerter (ikke den verste sorten, mer så det ulmer, som rett før mens, bare at det ikke kommer noe

-

-

Lythia: ikm - mellom 8. og 15.september en gang

- Hodepine

- Oppblåst i magen og stikkinger

- Kvalm iblant og blir veldig lett bilsyk

Endret av Lythia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...