Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kira bjeffer!

Min på straks 3 år skal gjøre alt selv....og det tar sååå lang tid! Får ikke lov til å hjelpe henne uansett hva det gjelder ;)

Hun startet vel med dette da hun var 2,5 år. Tidligere var det kun morsomt å kle av seg!

Jenta mi er 22 mndr og skal ikke ha hjelp til hverken påkledning eller avkledning.. Oe som krever en STOR dose tålmodighet fra mamma og pappa!

Men hun klarer det fint selv (stort sett) selv om hun innimellom blir levert i barnehagen med klærne både bak frem og på vranga :)

(men noen kamper må man bare velge bort tenker vi da.. ) :)

Min er også 26mnd og prøver å ta av og på skoene selv, men får det ikke til helt. Jakken vil han ta av selv, ellers kler jeg på og av ham. Jeg har vel ikke oppfordret mye til det heller, er sikkert på tide;)

Annonse

Startet med å la henne prøve når hun var halvannet. Nå er hun 2 1/2 og tar seg alt unntatt sokker og strømpebukser. Det er bare å la barnet prøve selv. Og det er ingen krise om h*n ikke klarer det før 3-4 år. De fleste lærer vel det i bhg innen den tid har jeg inntrykk av.

Min ble to år i juni og han ikke vist interesse for av- og påkledning før nå de siste par ukene. Nå skal han gjøre ALT selv. Litt slitsomt siden han kun får til å ta på bleie og bukse selv, men øvelse gjør vel mester ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...