Gå til innhold

Hva sier dere til eldre søsken når man er i dårlig form tidlig i sv.skapet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi valgte å fortelle det til eldste, som da var 4,5 år. Hun var jo kjempebekymret stakkar, for mamma som bare lastet opp og lastet opp.

Hun ble veldig glad, og holdt det hemmelig til jeg var over 12 uker på vei, tror hun syns det var moro med en sånn hemmelighet.

Nå skal det sies at hun har opplevd at både jeg og flere i vår omgangskrets har mistet barn ila/sent i svangerskapet, så hun vet desverre at det ikke alltid går bra. Men hun er en liten pragmatiker som foretrekker å få fakta på bordet.

Den kommende storebroren som da jeg ble gravid var 2,5 år, skjønte ikke stort, så vinfortaøte det til han,mmen han brydde seg ikke. Nå er han tre år, og veldig opptatt av lillebror i magen <3

Vi fortalte det også til eldre søsken ganske tidlig. Nå er våre ganske store, da minste er 7,5 år.

Barna våre har vært veldig redd for meg tidligere da jeg har vært alvorlig syk. Derfor valgte vi å fortelle.

Vi fortalte også litt realitetene med evt å miste. At den KAN skje, men at det da ikke er en baby som dør. At det er en celleklump som ikke ville overlevd en fødsel likevel. At det da ville være greit å bli lei seg, men at det ikke ville bli en begravelse osv.

Våre fikk vite det i uke 5, og holder fortsatt på hemmeligheten nå i uke 11 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...