Gå til innhold

Mens etter SA, eller gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en SA 22 juli, og har fortsatt ikke fått mens igjen etter dette. Etter at blødningen stoppet har vi hatt sex som vanlig uten prevensjon. Vi har ikke gått inn for å prøve og jeg har ikke tenkt så mye på hele greia. Men nå synes jeg at det kanskje er litt lenge siden og at mensen skulle være på plass igjen? Jeg vet ikke om jeg kan være gravid igjen, føler meg ikke særlig gravid, litt kvalm om kvelden, men det kan jo være hundre årsaker til.

Er det noen med erfaring på dette området? Hvor lang tid etter sa kom mensen? eller ble du gravid rett etter?

Har bestillt nye tester, men de kan vel fortatt slå ut etter saen? eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært gjennom 2 MA og 2 SA det siste året og alle fire gangene kom mensen 28 dager etter abortstart. Dvs ikke alle fire, tre av gangene. Den siste gangen hadde jeg SA 20. juli og har ikke fått mensen tilbake ennå, men jeg er blitt gravid igjen med en gang da og er i dag 6+5 :-)

Mine tester var fortsatt positive etter 1 uke, men ikke etter 2 uker (det gjelder også etter de to MA ved 10 uker og 11 uker). Så en gang mellom 1 og 2 uker etterpå ble de negative.

Jeg hadde nok tatt en graviditetstest hadde jeg vært deg :-) Lykke til! Men har hørt at det kan ta opptil 8 uker (eller noe slikt) etter SA/MA før man får igjen mens.

Skrevet

Jeg begynte å blø (SA) den 15 juli. Da var jeg fullgåtte 7 uker. Nå har jeg visst kommet omtrent like langt igjen. Så da ble det visst ikke mens på meg nei. Føler meg ikke trygg enda, SA' en gav meg en skikkelig støkk.

Skrevet

takk for svar. men fikk du negativ test i etterkant av saen da? vet ikke hva jeg skal tro om jeg får positiv test nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...