Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #1 Skrevet 3. september 2012 Jeg har fått jobb i barnehage. 60% fast stilling. Jeg får en fastønn på 17940,- pr mnd. Er dette lite, eller ok, eller bra for å være assistent i barnehage? Jeg har fagbrev i omsorgsarbeiderfag Føer at jeg kanskje hadde tjente mer av å sitte i kassa på rema......selv som ufaglært.... Har virkelig barnehage-assistenter så dårlig betalt? Da hadde min venn sim sa a barnehage assistenter er norges dårligst betalte yrke rett
gravid-81 Skrevet 3. september 2012 #2 Skrevet 3. september 2012 Nesten 18000 utbetalt? På 60% stilling som assistent må da være veldig bra! Jeg har ca 21000 på 100 % stilling og jeg har høyskole utdanning!
kaklemor Skrevet 3. september 2012 #3 Skrevet 3. september 2012 Jeg har fått jobb i barnehage. 60% fast stilling. Jeg får en fastønn på 17940,- pr mnd. Er dette lite, eller ok, eller bra for å være assistent i barnehage? Jeg har fagbrev i omsorgsarbeiderfag Føer at jeg kanskje hadde tjente mer av å sitte i kassa på rema......selv som ufaglært.... Har virkelig barnehage-assistenter så dårlig betalt? Da hadde min venn sim sa a barnehage assistenter er norges dårligst betalte yrke rett Er det før eller ettet skatt?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #4 Skrevet 3. september 2012 Altså.. 30000 brutto i mnd i full stilling er ikke noe å kimse av for en assistent..
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #5 Skrevet 3. september 2012 Nei nei, ikke utbetalt....huff ja nei det hadde vert noe det...hehe. Nei da, 17940,- er brutto, så kommer det jo skatt da.... Så jeg har ikke mer enn 13000 eller hva det bllir utbetalt. Jeg har jo ikke høyskole, bare 4 år, dvs 2 år på videregående, og 2 år som lærling, og med 3 dagers tverfaglig avsuttings examen og dermed fagbrev. Men ikke høyskole.
Gjest AnneS Skrevet 3. september 2012 #6 Skrevet 3. september 2012 Ja, det stemmer nok at lønna er så dårlig. Jeg har en lederstilling i bhg, høyskoleutdannelse, jobber 100% og har i underkant av 30 000 kr brutto.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #7 Skrevet 3. september 2012 Frykteig at det å jobbe med barn, ha ansvaret for barn, det mest dyrebare vi har ikke skal være bedre betalt. Men men, sånn er det. Men jeg har forstått det sik at det er en del variasjoner i systemet også. Jeg jobber i en privat bhg, og har 17940 BRUTTO, altså før skatt. Men jeg aner ikke hvordan det er, om det er ite eller greit for en barnehage assistent å være??? Jeg har vel omlag 10 år annsinitet.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #8 Skrevet 3. september 2012 Tror du er lavt lønnet for å være barnehage assistent. Min venninde er bhg assistent, og hun tjener bra, har vel omlag 320 000 i året.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #9 Skrevet 3. september 2012 Jeg har tre års universitetsutdanning innenfor noe helt annet, men jobber i barnehage som assistent i 100% stilling. Jeg har utbetalt 13900 i måneden. Synes ikke det var dårlig betalt for 60% stilling. Fikk beskjed om at jeg ikke har rett på mer lønn selv om jeg har høyere utdanning, fordi det var dette som er assistentlønna. Du er vel fagarbeider du da, og lønnet deretter.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #10 Skrevet 3. september 2012 Oi..... hmmm, tja da er det kanskje ikke så verst da?? Takk for svar.
Gjest AnneS Skrevet 3. september 2012 #11 Skrevet 3. september 2012 Tror du er lavt lønnet for å være barnehage assistent. Min venninde er bhg assistent, og hun tjener bra, har vel omlag 320 000 i året. Det spørs jo på hvor mange års ansiennitet hun har. Har man 10 år og oppover kan man tjene 320 000 uten utdanning. Her er tabellen over minstelønn (KS): http://www.utdanningsforbundet.no/Hovedmeny/Lonnsoppgjoret-2012/Nyheter-om-lonnsoppgjoret/Ny-minstelonnstabell-per-1-mai-2012/
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 3. september 2012 #12 Skrevet 3. september 2012 Jeg har 15-16000 utbetalt i en 80 % stilling. Har jobbet i barnehage i 7 år og har ateget en del siden starten.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2012 #13 Skrevet 3. september 2012 Jeg har fått jobb i barnehage. 60% fast stilling. Jeg får en fastønn på 17940,- pr mnd. Er dette lite, eller ok, eller bra for å være assistent i barnehage? Jeg har fagbrev i omsorgsarbeiderfag Føer at jeg kanskje hadde tjente mer av å sitte i kassa på rema......selv som ufaglært.... Har virkelig barnehage-assistenter så dårlig betalt? Da hadde min venn sim sa a barnehage assistenter er norges dårligst betalte yrke rett Jeg har 19000 utbetalt som pedleder i 100% stilling. Så nei, det synes jeg ikke var så dårlig. eller dårlig er det jo, men det er min lønn og alle andres lønn i barnehage
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå