HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 2. september 2012 #1 Skrevet 2. september 2012 Er så dum at jeg googler litt for mye her jeg sitter. Ser de ikke anbefaler gravide å spise store mengder lakris. Hvertfall ikke i mengdene 1 pose eller mer pga at det KAN gi ødem og at det er spekulert i om det kan gjøre at de som er disponert for svangerskapsforgiftning lettere får det. Jeg er ikke hysterisk, men ville ikke spise for masse av det de ikke anbefaler. Hvor mye lakris spiser dere som elsker lakris? Pleier ikke spise så mye lakris, men nå har jeg veldig lyst på lakris.. Enormt faktisk. Og hadde du gitt meg en pose salte fisk hadde den glatt glidd ned på høykant.. Uten å dele Hva tenker dere om saken? Lakrissaken altså ?
LilleFru Skrevet 3. september 2012 #2 Skrevet 3. september 2012 Jeg hadde også glatt spist hele posen selv Uten nevneverdig bekymring faktisk. Jeg har forresten hørt eller lest at dersom man er plaget av lavt BT, kan det være LURT å spise lakris!
Gjest AnneS Skrevet 3. september 2012 #3 Skrevet 3. september 2012 Jeg kunne ikke spise lakris på slutten av første svangerskap og hele andre svangerskap på grunn av at blodtrykket økte. Nå spiser jeg litt lakris foreløpig, siden jeg elsker det Men blodtrykket er normalt enda (17+5). Ser for meg at jeg må slutte å spise det på slutten denne gangen også.
79kvinne Skrevet 3. september 2012 #4 Skrevet 3. september 2012 lakris gir økt blodtrykk, derfor man bør være litt forsiktig med mengden. jeg elsker lakris, så prøver å ikke spise alt for mye på en gang.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 3. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2012 Det eneste godteriet jeg har lyst på nå.. Skikkelig sug etter det.. Pastiller, pandalakris, salte fisker.. You name it. Har helt normalt blodtrykk og hadde perfekt blodtrykk hele forrige svangerskap. Men da spiste jeg jo ikke lakris. Så jeg kan kanskje prøve meg frem? for lakris trenger jeg nå.. Disse lange kjedlige kveldene før resten av verden får vite om spiren Men hva tror dere om det de skriver ang at de som spiser mye lakris under svangerskapet kan få barn med lærevansker?? Mamman min elsker lakris og jeg har aldri hatt lærevansker..
79kvinne Skrevet 3. september 2012 #6 Skrevet 3. september 2012 greit det er mye rare tilsetnings stoffer i div, men akkurat slikt tror jeg ikke noe på. de forsker også på bruken av paracet under svangerskap og relasjoner til allergi. er man disponibel til å få det så får man det uansett om man spiser lakris eller ikke. ( min mening da )
blå2010+rosa2013 Skrevet 4. september 2012 #7 Skrevet 4. september 2012 Under forrige sv.skap spiste jeg masse masse panda lakris! Jordmor likte det ikke men hun sa at panda lakris var bedre enn andre lakris typer. Vet ikke hvorfor den er bedre
Juli2010&April 2013 Skrevet 5. september 2012 #8 Skrevet 5. september 2012 Jeg spiser "en del" lakris.. Bekymrer meg ikke nevneverdig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå