Gå til innhold

***IKM uke 39***

Anbefalte innlegg

hahaha ja kjenner veldig godt til det med unger som våkner og "ødelegger" moroa ;) Nikamo: hadde vondt i magen selv i går og er overbevist om at det er el jeg kjenner. Kanskje det er det du også kjenner? Her var det konsentrert rundt høyreside, omtrentlig der jeg forestiller meg at eggstokkene befinner seg hehe Jeg er over på den uendelig lange ventetiden nå... Har sagt det flere ganger, men jeg trenger virkelig en hobby. Må lære meg å strikke eller no tror jeg ;)
Høyresida her også :D Da bestemmer jeg meg for at det er EL jeg kjenner altså! Passer jo supert det, med svømmere som ligger klare og venter på gullegget ;) Hvis du kan rett og vrang, så kan du bare sette i gang og strikke :) Jeg har lært meg babysokker/-boots bl.a. fra oppskrift/youtube :P

ooooh spennende. Da er det nok el du kjenner :)

rett og vrang.. eeeeh nei.. :D

Jeg får starte med strikking for dummies ;)

Fortsetter under...

hahaha ja kjenner veldig godt til det med unger som våkner og "ødelegger" moroa ;) Nikamo: hadde vondt i magen selv i går og er overbevist om at det er el jeg kjenner. Kanskje det er det du også kjenner? Her var det konsentrert rundt høyreside, omtrentlig der jeg forestiller meg at eggstokkene befinner seg hehe Jeg er over på den uendelig lange ventetiden nå... Har sagt det flere ganger, men jeg trenger virkelig en hobby. Må lære meg å strikke eller no tror jeg ;)
Høyresida her også :D Da bestemmer jeg meg for at det er EL jeg kjenner altså! Passer jo supert det, med svømmere som ligger klare og venter på gullegget ;) Hvis du kan rett og vrang, så kan du bare sette i gang og strikke :) Jeg har lært meg babysokker/-boots bl.a. fra oppskrift/youtube :P
ooooh spennende. Da er det nok el du kjenner :) rett og vrang.. eeeeh nei.. :D Jeg får starte med strikking for dummies ;)

Hoho... Det finnes sikkert en bok for deg ;)

Mandag 24. september:

*Høna08

*Doble

Tirsdag 25. september:

* Nikamo

* PeppaPig

* Tanken

Onsdag 26. september:

* Bumblebeee

*Dossa 26 pp

Torsdag 27. september:

Fredag 28. september:

* 88 frøken

Lørdag 29. september:

*hupsi

*-Lane-

Søndag 30. september:

*Cec26

*MrsRos

Her kommer lista igjen. Jeg var blitt borte så jeg måtte slenge meg med igjen :) Jeg har for første gang i mitt liv kjøpt el-tester. Jeg skulle vel egentlig startet i dag med testinga, men det oppdaget jeg for sent. Jeg driver forresten på med å lære meg hekling (av alle ting).. Jaja, noe skal man jo drive med mens man venter

Annonse

Da har jeg hatt el, mandagen og igår og aksjer er lagt så nå gjenstår det bare å krysse fingra for at det blir en juni baby på meg og selvfølgelig på alle dere herlige jenter også :) :) :)

DPO land idag og disse dagene frem til IKM går jo såååå sakte *ler*

Kjekt å ha noen å skravle med da ;)

Er det flere som er over i DPO land?

Nikamo: Kanskje litt sent svar, men det skader absolutt ikke å legge inn litt flere aksjer. Men det beste er selvfølgelig å ha svømmere liggende å vente på egget istedenfor at svømmerne skal rekke frem til egget i tide.

Lane: Skal du ta en el test ikveld da? Eller imorgen tidlig?Jeg har ikke brukt el tester før så vet ikke hvilken tid på døgnet som er best. Jeg har kun brukt fertilitetsmonitor og den har jeg stilt inn på at jeg tester på morgenen.

Hmm, jeg husker at jeg heklet endel da jeg gikk på barneskolen, eller var det kanskje ungdomsskolen. Og jeg var ganske god på det :) Kanskje jeg skal prøve det istedenfor strikking.

Dossa: Jaaa er i dpo land nå og jeg vil helst ikke komme tilbake hit igjen så håper på full klaff :D

Håper jeg har en synsk 3åring for hun sa igår at hun ville ha en jentebaby og at hun skulle hete Emma. Det kan meget mulig være at hun bare ville ha en ny dukke, men jeg velger å tro at hun "ser" en baby på vei :P

Et spørsmål til dere kloke damer:

Digital el test smilte i går ettermiddag/kveld. Ingen el smerter. I dag har jeg MYE el smerter og i ettermiddag smilte testen fremdeles. På pakningsvedlegget står det at egget slipper 24-36 timer etter at LH stigning er registrert. Vil det si at egget kommer 24-36 timer etter første smil, eller etter siste? Føler liksom at vi absolutt burde få til en runde i dag også, men er redd mannen ikke orker, hehe ;) Han liker slett ikke pliktsex, så jeg kjenner jeg vegrer meg for å be om det. Kanskje teit av meg, men...

Et spørsmål til dere kloke damer: Digital el test smilte i går ettermiddag/kveld. Ingen el smerter. I dag har jeg MYE el smerter og i ettermiddag smilte testen fremdeles. På pakningsvedlegget står det at egget slipper 24-36 timer etter at LH stigning er registrert. Vil det si at egget kommer 24-36 timer etter første smil, eller etter siste? Føler liksom at vi absolutt burde få til en runde i dag også, men er redd mannen ikke orker, hehe ;) Han liker slett ikke pliktsex, så jeg kjenner jeg vegrer meg for å be om det. Kanskje teit av meg, men...

Jeg vet ikke helt når egget slipper i forhold til positiv test, men jeg vet at vi hadde sex den dagen el viste smiletegn første gang da vi lagde minsta her :)

Skjønner at det er kjipt med pliktsex (samme her i gården), men sikkert ikke dumt å trå til litt i dag også, sånn for sikkerhets skyld :P

Takk for svar Peppa; ble ikke noe av i går da - jeg gadd rett og slett ikke :D Som sagt, jeg er verdens dårligste prøver! Haha...

Satser på at EL er over for denne gang, og at vi har gjort en bra nok jobb. Det vil altså si at jeg er i det o' så langdryge DPO-land :o Får prøve å ikke tenke for mye på det, så kanskje tida går litt fortere...

Har et bryllup jeg skal i til helga som jeg kan konsentere på i det minste, så da får jeg "brukt opp" noen dager der i hvert fall :)

Satser forresten på at datteren din er synsk Peppa! Det sies jo at barn er mer følsomme for "sånt", så det kan jo hende!

nei å nei... mannen min måtte reise bort med jobben og kommer ikke hjem før fredag, og da reiser vi på en super intim hyttetur med svigers og de 3 barna... og jeg har EL i helgen... møkk... vi må vel ute på luske tur på fjellet da... herregud... haha

Annonse

nei å nei... mannen min måtte reise bort med jobben og kommer ikke hjem før fredag, og da reiser vi på en super intim hyttetur med svigers og de 3 barna... og jeg har EL i helgen... møkk... vi må vel ute på luske tur på fjellet da... herregud... haha

hahaha pass på at det ikke er sauer som trasker rundt der oppe da - det legger kanskje en demper på humøret om dere har tre sauer som breker mens dere tar sengevalsen i ly av et furutre :P

Husker for en god del år siden da vi var på hyttetur med svigers og bestemte oss for å ta oss en kjapp en ute i det fri. Jeg visste ikke at det gikk sauer løst oppi fjellet der så du kan si at jeg skvatt noget når jeg plutselig hørte det breke i nærheten av øret mitt og det var ikke mannen for å si det sånn ;)

Vi gjorde kort affære for jeg er ikke en fan av sauer..

Jeg må bare legge til at mannen min pleier ikke å breke når vi har oss.. sånn bare for å poengtere det altså!

Nikamo: Ja søren håper hun er synsk! Men jeg tviler.. Det er nok en ny dukke hun er ute etter :D

Hahaha, ser for meg scenen med sauene :D

Ble ikke mer humping her. Mannen ser film og lillesnuppa kom tuslende inn. Får håpe egget slapp 24-36 timer etter første smilefjes. Kan forresten testen vise positiv litt etter at egget har sluppet?

Da beveger jeg meg inn i dpo-land.

Hahaha, ser for meg scenen med sauene :D Ble ikke mer humping her. Mannen ser film og lillesnuppa kom tuslende inn. Får håpe egget slapp 24-36 timer etter første smilefjes. Kan forresten testen vise positiv litt etter at egget har sluppet? Da beveger jeg meg inn i dpo-land.

http://www.pernille.info/faq_egglosningstest.htm

EL tester skal vel egentlig ikke bli positive etter at egget er sluppet siden det da ikke er LH stigning i kroppen. Men det kan hende at egget ikke slipper allikevel og da vil kroppen prøve på nytt, gi deg ny LH stigning som gir positivt utslag på ny el test.

Skal jommen ikke være lett å bli gravid altså ;)

Hvor gammel er jenta di?

Her har vi en 3åring som kommer snikende inn til oss rundt 4-5 tiden om natta et par ganger i uka. Jeg merker ikke henne før klokka ringer, men mannen ender som regel opp i senga hennes eller på sofaen hehe

PeppaPig: Er ikke så dreven med el-testing selv, men jeg tok den neste morgen. Den var negativ både i går og i dag. Har ikm lørdag 29. så jeg regner med el er i helga en gang.

Jeg måtte leite litt her for å finne ut hva "dpo" betyr, men nå har jeg jo lært at det er der vi havner etter el :)

bumblebee: hehehe ikke lett å legge inn askjer når man har senga full av unger nei ;) Man vet jo ikke heller når de plutselig dukker opp - hva sier man da? "Neeei, vennen. Mamma og pappa bare lekeslåss litt" huff, håper aldri jenta mi overrasker oss på den måten. Husker selv at jeg hørte foreldrene mine da jeg var rundt 14år og grøsser enda ved tanken.

Lane: hihi jepp, dpo er den laaaaaange ventetiden tiden etter el. Det er forkortelse for Days past ovulation (altså dager etter eggløsning). Mye som har blitt forkortet fra engelsk her på forumet :)

Ja, el er nok mulig rett rundt hjørnet for deg. Jeg ville definitivt ha testet i disse dager. Leste på pernille.info at den beste tiden å teste var ettermiddag/kveld med vanlige el tester, vet ikke om du tester på morgenen eller kvelden (eller kanskje begge?) Men det er nok bare å legge inn aksjer nå :D

Halvannen uke igjen til mensen IKKE kommer hos meg. tihihi, ja er litt positiv denne måneden jeg da. Hvertfall enn så lenge ;) Kan hvertfall leve i en liten boble fyllt av håp inntil jeg må ut å kjøpe tamponger :D

Jeg skulle til å si ha en fortreffelig helg, men kom på at det bare var torsdag idag ;)

Nå satser jeg på dette med synske unger jeg også altså; nevøen min på fem tok meg på magen i stad og sa "tante, har du baby i magen?"! Altså, jeg har jo mage da, men sånn har den vært leeenge :P (Siden første ungen poppa ut omtrent ;)) Han har aldri spurt om det før... Satser på at han "ser" en liten spire jeg altså :D

Spennende, Nikamo. Tenk om det hadde klaffet. Da hadde du hatt en god historie til nevøen din i mange år fremover :)

PeppaPig: jeg blir jo helt fortulla av alt jeg leser. Prøver å unngå å havne på "teste-kjøret", men er nok på tur dit kjenner jeg. Det sto på pakken med el-tester at de fleste testet om morgenen, eller så burde man unngå å tisse i 4 timer før test (ettermiddag/kveld). Jeg skulle ønske det var graviditetstester jeg tissa på i stede, men det er jo så lenge til jeg kan starte med det. Æsj, å ha ikm på en lørdag.. Skulle ønske det var på en mandag :) Virker så uendelig mye lenger til..

Skjønner godt at det er forvirrende.. Det var derfor jeg bestemte meg for å gå til innkjøp av fertilitetsmonitoren fordi den tar litt av usikkerheten bort. Den kartlegger syklusen din og gir et mer korrekt svar enn hva el tester gjør, syns jeg hvertfall. Den sier ifra når jeg skal ta en test og den gir meg et enkelt svar istedenfor å tyde streker på en test. Hmmm høres ut som jeg jobber for clearblue, men det gjør jeg ikke altså :P

Det føles ut som en evighet til jeg kan teste selv om det er en drøy uke til nå.

Jeg liker bedre å være en av de første på ikm lista (altså mandag/tirsdag/onsdag) enn å være en av de siste.

Føler liksom at hvis jeg først skal få mensen så kan jeg like gjerne være en av de første og så bare hoppe videre. Har liksom en gyldig grunn til å ikke lese om alle de andre som går videre til 1.trimester. Ikke at jeg ikke unner alle sammen det, men det er bare kjipt å ikke være en av de. Enklere å bare hoppe litt innom i ny og ne og gratulere de som har fått positiv test og krysse fingrene for de som ikke har testet/venter på mensen.

Enig.. Jeg er så dårlig til å vente :)

Monitor høres veldig kjekt ut. Jeg tror jeg vanligvis vet når jeg har el, så tenkte jeg skulle prøve å teste nå for å se om det stemte med mine tanker. Jeg fikk smilefjeset opp i dag, og jeg hadde på forhånd tenkt at el skulle komme i morgen eller søndag. Så da har jeg bommet med en dag eller to..

Og nå kommer et spørsmål til dere: Siden jeg fikk positiv el-test i dag, når er dpo? Er det i morgen det da?

Ikke at det er så veldig viktig, men det er litt morsomt å sammenligne meg selv med andre som skriver her inne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...