Gå til innhold

***IKM uke 39***

Anbefalte innlegg

Gratulerer til dere som er gravide :)

Håper vi andre også følger etter snart! Jeg er inne i min 19 pp, etter at vi mista over halvveis i svangerskapet i starten av i fjor. Har egentlig så smått begynt å gi opp håpet på barn nr. 2, men må holde motet oppe :) Jeg har ikm på søndag den 30. september, kan noen lime meg inn i lista vær så snill? :)

Lykke til alle sammen! :)

Fortsetter under...

Uff, nei og nei alle dere som har fått mensen :(

Den har enda ikke dukket opp her hos meg, men tok en test i dag tidlig som viste ikke gravid så nå bare venter jeg på at mensen skal komme. Blæh er vel ikke et godt nok ord!

Nei, nå skal jeg lese til førerkortet.. Innmari dumt at selv om jeg har hatt lappen 15år så må jeg visstnok ta den på nytt da de ikke godkjenner norske førerkort her! Blæh igjen!!

Og mannen dro på jobb igjen idag tidlig og jeg ser han ikke før lørdag igjen. Enda et blæh!

Lucky-Baby, jeg får ikke lagt den inn på lista da jeg skriver fra mobil.. Men lykke til og håper at du går etter de andre inn på 1.tri :)

Forrige mnd så fikk jeg to skyggestrekker på clearblue testene, fikk jo da mensen den dagen jeg skulle ha, Nå skal jeg ha mensen på søndag, og måtte bare ta en test i dag tidlig, litt tidlig,, men men... og igjen, så fikk jeg skyggestrekk på clearblue... er det mulig da? har aldri fått sånne lure strekker de andre gangene jeg har brukt clearblue... skjønner jo at jeg må kjøpe en anne type test... Hvordan er denne digitale til clearblue? Den som du enten er gravid eller ikke? Den slår vel ikke ut feil?

Huff, det var trist å høre PeppaPig :( Denne f***ings tanta som kommer hver mnd... Er egentlig ganske sikker på at den kommer på besøk her også i slutten av uka, for "føler meg" liskom ikke noe gravid eller noe sånt.. Vet at det er tidlig å kjenne etter tegn i uke 3 liksom, men føler meg ikke noe rar på noen måte... Alt er helt normalt, og da er jeg overbevist om at det heller ikke har klaffet denne gangen.. Så 20. pp here I come (snart)... :P

Lykke til til deg også! Hvor mange mnd har dere prøvd?

Huff, det var trist å høre PeppaPig :( Denne f***ings tanta som kommer hver mnd... Er egentlig ganske sikker på at den kommer på besøk her også i slutten av uka, for "føler meg" liskom ikke noe gravid eller noe sånt.. Vet at det er tidlig å kjenne etter tegn i uke 3 liksom, men føler meg ikke noe rar på noen måte... Alt er helt normalt, og da er jeg overbevist om at det heller ikke har klaffet denne gangen.. Så 20. pp here I come (snart)... :P Lykke til til deg også! Hvor mange mnd har dere prøvd?

drittmensen!!

Sluttet med p-piller i august ifjor!! Men har vært aktive prøvere i 9 måneder nå... Tenker jo hver måned at denne gange her så SKAL den sitte, men neida. Like skuffet hver eneste gang!

Kan ikke tenke meg en gang hvordan jeg hadde følt det etter 20pp..

Men har bestemt meg for at dersom det ikke har klaffet innen nyttår så skal jeg ta meg en tur til legen og få litt bistand derfra. Hverfall bare få sjekket at alt er som det skal være :)

Men du, da jeg ble gravid med jenta mi så hadde jeg ikke følelse i det hele tatt at jeg var gravid. Hadde ingen symptomer i det hele tatt. Jeg bare tok en test fordi det var en ren vane for meg å ta en test om du skjønner. Jeg ble jo helt satt ut da den lyste positiv mot meg. Hadde absolutt ikke ventet det!! Håper det samme skjer med deg siden du har null symptomer :D

Annonse

Forrige mnd så fikk jeg to skyggestrekker på clearblue testene, fikk jo da mensen den dagen jeg skulle ha, Nå skal jeg ha mensen på søndag, og måtte bare ta en test i dag tidlig, litt tidlig,, men men... og igjen, så fikk jeg skyggestrekk på clearblue... er det mulig da? har aldri fått sånne lure strekker de andre gangene jeg har brukt clearblue... skjønner jo at jeg må kjøpe en anne type test... Hvordan er denne digitale til clearblue? Den som du enten er gravid eller ikke? Den slår vel ikke ut feil?

Jeg er ikke sikker, har aldri opplevd å få en skyggestrek i hele mitt liv, verken på clearblue eller andre tester.

Men etter å ha lest her inne så virker det som clearblue er best å teste med enten på ikm dagen, eller etter ikm. Og at man heller bruker andre tester dersom man vil teste før ikm.

Den vil jo kun vise gravid dersom du har nok hcg i urinen til at den skal slå ut så jeg vil jo tro at man er gravid dersom den viser gravid. Ettersom jeg har forstått så er clearblue ikke så sensitiv som de andre testene er så du trenger mer hcg for å få et utslag. Min logikk sier at det er derfor man kan oppleve å få skyggestreker fordi den plukker opp hcg, men ikke nok til å gi et 100% positivt utslag. Så dersom man f.eks har en kjemisk graviditet så vil den kanskje plukke opp det og derved kommer en skyggestrek opp.

Men dette er bare min logikk da, så ikke ta det for god fisk :P

Huff, det var trist å høre PeppaPig :( Denne f***ings tanta som kommer hver mnd... Er egentlig ganske sikker på at den kommer på besøk her også i slutten av uka, for "føler meg" liskom ikke noe gravid eller noe sånt.. Vet at det er tidlig å kjenne etter tegn i uke 3 liksom, men føler meg ikke noe rar på noen måte... Alt er helt normalt, og da er jeg overbevist om at det heller ikke har klaffet denne gangen.. Så 20. pp here I come (snart)... :P Lykke til til deg også! Hvor mange mnd har dere prøvd?

drittmensen!!

Sluttet med p-piller i august ifjor!! Men har vært aktive prøvere i 9 måneder nå... Tenker jo hver måned at denne gange her så SKAL den sitte, men neida. Like skuffet hver eneste gang!

Kan ikke tenke meg en gang hvordan jeg hadde følt det etter 20pp..

Men har bestemt meg for at dersom det ikke har klaffet innen nyttår så skal jeg ta meg en tur til legen og få litt bistand derfra. Hverfall bare få sjekket at alt er som det skal være :)

Men du, da jeg ble gravid med jenta mi så hadde jeg ikke følelse i det hele tatt at jeg var gravid. Hadde ingen symptomer i det hele tatt. Jeg bare tok en test fordi det var en ren vane for meg å ta en test om du skjønner. Jeg ble jo helt satt ut da den lyste positiv mot meg. Hadde absolutt ikke ventet det!! Håper det samme skjer med deg siden du har null symptomer :D

Jeg er også på samme plan peppapig. Jeg har desverre ingen barn fra før:-(

Fått tanta idag som forventet....

Å nei sÅ kjipt da tanken!!

Vi følger vel hverandre inn i neste ikm uke da :(

Jeg tror jeg hadde vært enda litt mer lei meg om jeg ikke hadde hatt treÅringen min fra før mÅ jeg innrømme. Jeg husker hvertfall forrige prøverunde som veldig tung da jeg fikk negative tester (tyngre enn denne gangen) og da prøvde vi bare i 3 mÅneder før den satt (begge gangene faktisk, men mistet første gangen...)

Hei damer:) mååå bare kikke inn til dere av og til. Var her sist pp med dere, og dere er jo en så fiiin gjeng, så må fØlge med dere litt:) Gratulerer med spire i magen Nikamo!! ååå, så artig:) Spennenden med dere andre også nå da. Uka er jo IKKE ferdig! Jeg krysser fingrer og tær for dere:) Selv endte jeg i ikm uke40, med ikm tirsdag 2. okt. 6 dpo idag, og kan bare ikke vente med å teste snart! Håper, håper!!

Tusen takk :)

Bare en uke igjen for deg da! Lykke til :D

[quote name=Dossa :)' timestamp='1348479967' post='144574063] Da melder tanta sin ankomst her i gården :( *snufs* Jeg var jo forberedt på nesøk, men kjenner at det er tungt akkurat nå :( Tårene renner nedover kinnet men jeg veit at imorra så ser jeg lysere på ting. Neste gang blir det kanskje jeg som er en av de heldige. Gratulerer så masse til dere jenter som kan rusle over til første trimester :) :) :)

Svalestup på tempen i dag, og nå ser jeg tanta has entered the room. Bedre lykke neste gang til meg og dere andre med uønskede besøk. Og krysser fingre og tær for dere andre :) Inn i pp 5 på meg.
ja, og der var jeg offisielt ute av dansen for denne gang.. Ny pp, nye muligheter...

Bæsj da! Drittkjerring hu derre tanta altså...

Sender over trøsteklemmer, og heier dere videre inn i neste pp <3

Jeg er ikke sikker, har aldri opplevd å få en skyggestrek i hele mitt liv, verken på clearblue eller andre tester. Men etter å ha lest her inne så virker det som clearblue er best å teste med enten på ikm dagen, eller etter ikm. Og at man heller bruker andre tester dersom man vil teste før ikm. Den vil jo kun vise gravid dersom du har nok hcg i urinen til at den skal slå ut så jeg vil jo tro at man er gravid dersom den viser gravid. Ettersom jeg har forstått så er clearblue ikke så sensitiv som de andre testene er så du trenger mer hcg for å få et utslag. Min logikk sier at det er derfor man kan oppleve å få skyggestreker fordi den plukker opp hcg, men ikke nok til å gi et 100% positivt utslag. Så dersom man f.eks har en kjemisk graviditet så vil den kanskje plukke opp det og derved kommer en skyggestrek opp. Men dette er bare min logikk da, så ikke ta det for god fisk :P

Ja, kan vel kanskje si meg litt enig i den, så da kan det hende jeg hadde en kjemisk gravidithet forrige mnd, og kanskje denne mnd.. er jo forsatt litt tidlig siden jeg venter mensen til søndagen.. men har ikke tenkt å teste før til helgen nå altså:)

Bare så snodig siden jeg har jo 3 barn og har brukt clearblue på alle de 3 og.. og aldri opplevd disse skyggestrekene før..

Annonse

Gratulerer til alle gravide og lykke til neste runde dere som fikk besøk av TR!

Har klart å holde meg unna BIM denne mnd da jeg tydeligvis ble litt mer skuffet enn jeg trodde jeg skulle bli forrige pp....

Nå har jeg vel IKM på lørdag men har ikke tatt EL-tester så vet ikke når EL var i denne pp.

Har lyst til å ta en test denne lørdagen uansett, har en CB liggende fra forrige mnd. da jeg kjøpte en 2pk.

Lurer på om jeg bør ta en prøvepause om ikke det klaffer denne mnd, og vente 1-2 mnd igjen for å ikke fokusere så mye på dette -noen andre som erfaring med prøvepauser?

Ja, da var det endelig snart helg og ikm på lørdag. Jeg fikk positiv el-test fredag for 14 dager siden så da er vel egentlig ikm på fredag, kanskje? Ja, ikke vet jeg.

I morgen skal jeg i alle fall teste og jeg har gått til innkjøp av en clearblue digital så da får vi se hva den sier. Jeg orker ikke å vente til lørdag. Jeg har jo selvsagt tisset på noen pinner allerede, men det var noen gamlinger jeg hadde liggende fra lavpristester - og de var utgått på dato i 2011. I ettermiddag og i går kom det opp en sinnsyk megasvaaaak strek etter at testen hadde blitt ihjelstirra lang utover testtiden.. Og da snakker jeg laangt utover testtiden :) Utrolig hvor lenge man kan stirre på en pinne man har tisset på :) Regner med det er en skyggestrek så det blir spennende i morgen.

Ja, da var det endelig snart helg og ikm på lørdag. Jeg fikk positiv el-test fredag for 14 dager siden så da er vel egentlig ikm på fredag, kanskje? Ja, ikke vet jeg. I morgen skal jeg i alle fall teste og jeg har gått til innkjøp av en clearblue digital så da får vi se hva den sier. Jeg orker ikke å vente til lørdag. Jeg har jo selvsagt tisset på noen pinner allerede, men det var noen gamlinger jeg hadde liggende fra lavpristester - og de var utgått på dato i 2011. I ettermiddag og i går kom det opp en sinnsyk megasvaaaak strek etter at testen hadde blitt ihjelstirra lang utover testtiden.. Og da snakker jeg laangt utover testtiden :) Utrolig hvor lenge man kan stirre på en pinne man har tisset på :) Regner med det er en skyggestrek så det blir spennende i morgen.

Spennende!!! Hold oss oppdatert da :D

Ja, da var det endelig snart helg og ikm på lørdag. Jeg fikk positiv el-test fredag for 14 dager siden så da er vel egentlig ikm på fredag, kanskje? Ja, ikke vet jeg. I morgen skal jeg i alle fall teste og jeg har gått til innkjøp av en clearblue digital så da får vi se hva den sier. Jeg orker ikke å vente til lørdag. Jeg har jo selvsagt tisset på noen pinner allerede, men det var noen gamlinger jeg hadde liggende fra lavpristester - og de var utgått på dato i 2011. I ettermiddag og i går kom det opp en sinnsyk megasvaaaak strek etter at testen hadde blitt ihjelstirra lang utover testtiden.. Og da snakker jeg laangt utover testtiden :) Utrolig hvor lenge man kan stirre på en pinne man har tisset på :) Regner med det er en skyggestrek så det blir spennende i morgen.

Ojojoj! Masse lykke til i morgen :)

Da ser det ut til at jeg hopper over til 3 pp.. Har ikke fått mensen enda, men testet i dag negativ på a1 ( bruker ikke clearblue mere ihvertfall :) hehe.. Jeg har ikke et eneste tegn til å være gravid, jeg føler jeg kjenner kroppen min så godt at jeg hadde nok merket litt så tett opp under ikm.. Gratulerer til dere som har blitt gravid :) :)

Ja, da kom mensen i dag, to dager for tidlig... jeg skjønner det at jeg ikke er like heldig nå når vi skal prøve på nummer 4, er jo litt bortskjemt når alle mine 3 har sittet på første forsøk... og tålmodighet har jeg jo ikke da...kremt... hehe.. jeg veit jeg ikke skal klage.. går kun inn i 3 pp og har 3 friske flotte barn fra før av... så føler meg litt teit nå.. jeg veit det sitter flere her som har prøvd i flere år og ikke har noen barn fra før av, så jeg føler veldig med dere... når jeg kan bli så frustret etter 2 mnd forsøk.. så tar jeg av meg hatten for alle dere som virkelig har prøvd i over lengere tid... virkelig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...