Gå til innhold

***IKM uke 39***

Anbefalte innlegg

Nå er i hvert fall tanta så godt som vekk, og testingen etter EL begynner... Jeg har en mistanke om at vi har vært altfor seint ute, og at jeg har EL tidlig i syklusen. Men får bare investere i en haug med EL-tester, så vi ikke går glipp av den ;) Kjøpte inn hostesaft, men de hadde ikke Solvipect; leste nå at det må være et eller annet spesielt i den for å funke? Noen som husker hva, så kan jeg sjekke min? Gidder ikke drikke den guffa der hvis den ikke hjelper på :D Evt får jeg kjøpe meg Solvipect i morra... Peppa: Tenkte jeg skulle prøve den annenhver dag denne mnd jeg da - synes det er stress nok! Haha...
Virkestoffet du er ute etter heter guaifenesin :-)
Sjekket nettopp min hostesaft og den har 1200mg guaifenesin i seg. Men jeg kan max ta den i 7 dager står det på pakka. Men - det er vel kun frem til EL man skal ta det og så skal man stoppe?

Lærte her at det var frem til EL, ja! Så da bør det vel holde akkurat det ;)

Fortsetter under...

Skjønner! Tabletter blir nok noe helt annet ja, og utvalget er vel en god del større i USA :)

Cd8 i dag, er vel inne i fruktbar fase hvis syklus er like kort denne gang. Jeg ligger i senga mens mannen styrer med ett eller annet på kjøkkenet. Blir ikke mye baby av det :(

Satser på mye aksjelegging i ferien, reiser til varmere strøk på lørdag. Kan godt gå med på en baby made in Spain :D

Mandag 24. september:

*Høna08

Tirsdag 25. september:

* Nikamo

* PeppaPig

* Tanken

Onsdag 26. september:

* Bumblebeee

*Dossa 26 pp

Torsdag 27. september:

Fredag 28. september:

* 88 frøken

Lørdag 29. september:

*hupsi

Søndag 30. september:

Cec26

MrsRose

Satser på klaff denne gang:) Dere skriver om hostesaft, hvor ofte og mye skal det tas av den? Hva hjelper det egentlig for? Koselig å se at det er så mye liv akkurat i uke 39!

Satser på klaff denne gang:) Dere skriver om hostesaft, hvor ofte og mye skal det tas av den? Hva hjelper det egentlig for? Koselig å se at det er så mye liv akkurat i uke 39!

Slimløsende hostesaft skal virke tynnende på slimet i skjeden slik at sæden "enklere" skal finne veien til egget - er hvertfall det jeg har hørt..

Man skal passe på at hostesaften kun inneholder Guaifenesin, da andre ingredienser kanskje kan motvirke effekten man ønsker.

Og man skal ta det frem til eggeløsningen, men ikke etter. Så man må jo vite når EL er.

Jeg har søkt litt rundt på nettet og har ikke klart å finne dokumentasjon som støtter påstanden om at det skal hjelpe å bli gravid. Men jeg antar at man er villig til å prøve det meste når man ønsker å bli gravid :D

Slimløsende hostesaft skal virke tynnende på slimet i skjeden slik at sæden "enklere" skal finne veien til egget - er hvertfall det jeg har hørt.. Man skal passe på at hostesaften kun inneholder Guaifenesin, da andre ingredienser kanskje kan motvirke effekten man ønsker. Og man skal ta det frem til eggeløsningen, men ikke etter. Så man må jo vite når EL er. Jeg har søkt litt rundt på nettet og har ikke klart å finne dokumentasjon som støtter påstanden om at det skal hjelpe å bli gravid. Men jeg antar at man er villig til å prøve det meste når man ønsker å bli gravid :D

Haha... Jeg har alltid ledd av de som har tatt hostesaft for å bli gravide :D Har liksom tenkt at hostesaften virker lokalt i halsen der du faktisk svelger den, og med mindre du heller den inn i hufsetufsa, så hjelper det ikke :P Men når man blir utålmodig nok, så prøver man mye rart gitt!

haha jepp har tenkt samme tanken jeg også :D

Jeg var ikke sånn her med førstemann. Altså jeg hadde fertilitetsmonitor og sånn, men jeg tenkte ikke engang tanken på å ta hostesaft, ligge med beina opp etter veggen i 20minutter osv osv

Vi hadde sex da monitoren viste høy og max fertilitet og det klaffet på 3.forsøk. Da det klaffet så hadde vi kun sex EN gang i perioden. Og det var en kjapp en før mannen skulle på jobbreise, vi hadde tilogmed svigers i soverommet ved siden av så vi måtte være musestille.

Hmmm - kanskje jeg skal invitere svigers over og prøve det samme igjen :P

Annonse

Mandag 24. september:

*Høna08

Tirsdag 25. september:

* Nikamo

* PeppaPig

* Tanken

Onsdag 26. september:

* Bumblebeee

*Dossa 26 pp

Torsdag 27. september:

Fredag 28. september:

* 88 frøken

Lørdag 29. september:

*hupsi

*-Lane-

Søndag 30. september:

*Cec26

*MrsRose

Heisann.

Slenger meg inn her med dere. Er i 1 pp og er endelig i gang med prøvinga på nr.3. Så får vi se hvor lang tid det tar denne gangen da. Krysser fingrene for oss alle.

Velkommen skal du være Lane :)

Mannen min har slept seg hjem fra jobb nå og snorker på sofaen så blir nok ikke no aksjelegging her nei :(

Men han har lovt gull og grønne skoger hele helgen så vi satser på gullegget da :D

Håper virkelig på klaff nå altså for om en uke så begynner mannen å ukependle og da er det kun i helgene som vi vil se hverandre :(

Takk :)

Har også en mann som er mye borte i jobben så det er derfor vi først kan prøve nå. Har egentlig vært enige om å prøve siden tidlig i sommer, men da har han vært på jobb når mulighetene har bydd seg :) Denne gangen er han hjemme hele denne mnd. så det passer perfekt :)

Takk :) Har også en mann som er mye borte i jobben så det er derfor vi først kan prøve nå. Har egentlig vært enige om å prøve siden tidlig i sommer, men da har han vært på jobb når mulighetene har bydd seg :) Denne gangen er han hjemme hele denne mnd. så det passer perfekt :)

Det er så kjipt når de reiser mye i jobben, og da spesielt under el perioden..

Når vi prøvde på førstemann var mannen på jobbreise hele tiden, det var bare ren og skjær flaks at han var hjemme når jeg hadde el. Men det klaffet jo, så jeg håper på like mye flaks denne gangen også!!

Ja, det er kjempekjedelig. Når vi først hadde bestemt oss for å prøve på en til, så hadde jeg helst sett at jeg var gravid allerede.. Da er det ekstra kjipt når mannen reiser bort og blir borte en mnd. Fikk jo ikke prøvd i det hele tatt. Men, men.. Denne gangen er han hjemme, og mest sannsynlig neste mnd også, så nå blir det prøving for harde livet :)

Annonse

Mandag 24. september:

*Høna08

Tirsdag 25. september:

* Nikamo

* PeppaPig

* Tanken

Onsdag 26. september:

* Bumblebeee

*Dossa 26 pp

Torsdag 27. september:

Fredag 28. september:

* 88 frøken

* mov:)

Lørdag 29. september:

*hupsi

*-Lane-

Søndag 30. september:

*Cec26

*MrsRose

Sånn mov:) nå er du lagt til lista. Her er vi i full gang og legger inn aksjer fra dag en, hver dag til siste slutt:) Håper så inderlig på en liten spire....

Da får vi håpe mannen har stilt med sine dyktigste og ivrigste svømmere, Peppa :P

Håper vi deler EL-dag også, i tillegg til IKM; jeg er nemlig verdens mest udugelige prøver... Har blitt veldig dårlig med prøving i helga, siden jeg har sovna fra hele greia :D Men fikk tatt en runde i dag da - satser på at det klaffer sånn nogenlunde. (Tror fredagens ble altfor tidlig... Men igjen - det vet jeg jo ikke, siden jeg aldri fikk kjøpt disse EL-testene!)

Er det forresten lurt å ta en runde sånn i etterkant av EL også, eller er det bare tull?

Høres jo ut som om vi ikke har sex annet enn for å lage baby, men nå for tida så blir det jo litt sånn... :o

ifølge han selv så har han supersperm :D og hvis han gikk inn for det så kan han gjøre meg gravid bare ved å se på meg... joda- så derfor er vi i 8 pp hehe

hvis du har el idag så var ikke fredag forsent. Sæd lever opptil 5 dager og bør helst være tilstede før el så det er fullt mulig!

Akkurat nå så har vi sex KUN for å lage baby, seriøst!! Pliktsex ;) Altså vi koser oss og alt det der, men I bakhodet lurer jo tanken på om dette er gangen det blir baby av..

Her blir det dårlig med aksjelegging gitt. Lillesnuppa fant ut at det passet å komme og legge seg i vår seng i går kveld..og el er sannsynligvis i dag eller i morgen. Sure meg gikk og la meg i hennes seng, furten som en 4 åring ;) Mannen skjønte tegninga og lurte på om jeg hadde planlagt inseminering i går...grr..blir jo ikke teknisk dette nei. Hah! Men vi fikk til en runde i dag tidlig. Takk til barnetv og nrk super :D Jeg virkelig hater når det blir sex pga el, bare stress og mas. Og kanskje siden mannen ikke er så helt gira på nr 3, så vil jeg heller ikke mase. Får heller prøve litt forførelsesteknikk i dagene som kommer :)

Her blir det dårlig med aksjelegging gitt. Lillesnuppa fant ut at det passet å komme og legge seg i vår seng i går kveld..og el er sannsynligvis i dag eller i morgen. Sure meg gikk og la meg i hennes seng, furten som en 4 åring ;) Mannen skjønte tegninga og lurte på om jeg hadde planlagt inseminering i går...grr..blir jo ikke teknisk dette nei. Hah! Men vi fikk til en runde i dag tidlig. Takk til barnetv og nrk super :D Jeg virkelig hater når det blir sex pga el, bare stress og mas. Og kanskje siden mannen ikke er så helt gira på nr 3, så vil jeg heller ikke mase. Får heller prøve litt forførelsesteknikk i dagene som kommer :)

Vi har EL rundt samme tid ser det ut til bumblebee;) Vi er også på 3. mann;) Blir Ikm 24. på meg, da lutealfasen min er 10 dager.

Ifølge min fertilitetsmonitor skal jeg ha EL 13. Hadde sex igår.. Lurer på om vi skal hoppe over idag og satse på imorgen isteden for å "spare" opp litt;)

Men noe EL slim har jeg ikke sett snurten av. Mulig EL blir senere enn 13..

ifølge han selv så har han supersperm :D og hvis han gikk inn for det så kan han gjøre meg gravid bare ved å se på meg... joda- så derfor er vi i 8 pp hehe hvis du har el idag så var ikke fredag forsent. Sæd lever opptil 5 dager og bør helst være tilstede før el så det er fullt mulig! Akkurat nå så har vi sex KUN for å lage baby, seriøst!! Pliktsex ;) Altså vi koser oss og alt det der, men I bakhodet lurer jo tanken på om dette er gangen det blir baby av..

Haha... Greit han har trua da i hvert fall :D

Pliktsex, ja - det blir det her også; ikke etter når vi har lyst, men etter kalenderen ;) Er jo helt flott når vi er i gang da,men litt kjipt når en føler en Må ha sex akkurat I DAG :D

Har sinnsykt vondt i magen jeg nå da... Typ menssmerter liksom - håper veldig det er eggløsningen jeg kjenner! Er såpass at jeg vurderer en paracet, og jeg spiser ikke mye smertestillende...

Håper bare ikke det er en begynnende uvi...

Endret av Nikamo

Høres kjent ut det der, ja; både det med unger som våkner og sex etter kalenderen! Hadde blitt like furten som deg gitt ;)

Virker jo som mannen er med på det da, siden han fleiper med inseminering - OG ga deg en dose i dag morges :D

hahaha ja kjenner veldig godt til det med unger som våkner og "ødelegger" moroa ;)

Nikamo: hadde vondt i magen selv i går og er overbevist om at det er el jeg kjenner. Kanskje det er det du også kjenner? Her var det konsentrert rundt høyreside, omtrentlig der jeg forestiller meg at eggstokkene befinner seg hehe

Jeg er over på den uendelig lange ventetiden nå... Har sagt det flere ganger, men jeg trenger virkelig en hobby. Må lære meg å strikke eller no tror jeg ;)

Glemte jo helt å legge deg til Doble, men har lagt deg til nå :)

Mandag 24. september:

*Høna08

*Doble

Tirsdag 25. september:

* Nikamo

* PeppaPig

* Tanken

Onsdag 26. september:

* Bumblebeee

*Dossa 26 pp

Torsdag 27. september:

Fredag 28. september:

* 88 frøken

Lørdag 29. september:

*hupsi

Søndag 30. september:

Cec26

MrsRos

hahaha ja kjenner veldig godt til det med unger som våkner og "ødelegger" moroa ;) Nikamo: hadde vondt i magen selv i går og er overbevist om at det er el jeg kjenner. Kanskje det er det du også kjenner? Her var det konsentrert rundt høyreside, omtrentlig der jeg forestiller meg at eggstokkene befinner seg hehe Jeg er over på den uendelig lange ventetiden nå... Har sagt det flere ganger, men jeg trenger virkelig en hobby. Må lære meg å strikke eller no tror jeg ;)

Høyresida her også :D Da bestemmer jeg meg for at det er EL jeg kjenner altså! Passer jo supert det, med svømmere som ligger klare og venter på gullegget ;)

Hvis du kan rett og vrang, så kan du bare sette i gang og strikke :) Jeg har lært meg babysokker/-boots bl.a. fra oppskrift/youtube :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...