Gå til innhold

16 mnd. Spiser barna deres brødskive i biter, eller biter de av biter av skiva?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har til nå delt den opp i biter, spisingen har liksom gått så greit da. Hun spiser om den ikke deles opp også, men blir en del gris,(går ganske greit om den legges dobbelt.)

I barnehagen får de halve skiver, de minste får den gjerne delt i 1/4 skive, så det er vi begynt mer med hjemme også, sånn for å tilpasse til bhg.

Annonse

Gjest <3Barn&Engler<3

Her har gutten spist biter av brødskiva (deler den i to) siden han var ca 15 mnd, nå er han 18 mnd, og får hjørnetenner, og da er vi tilbake til å dele brødskiven i 4 biter, tror det er ømt for han å bite av.. Spist skorpe siden han var 11 mnd.

Hun får skiven delt i to. Spiser skorpen også, men for å gjøre det, er vi helt avhengige av å bare gi en halvdel om gangen, og at hun ikke ser den neste halvdelen ;-)

Litt motsatt problem her, hun er ikke så flink til å tygge biter av andre ting (spesielt frukt og grønt), så der må vi deler ganske mye opp for at hun ikke skal sette i halsen (vi har jo ikke tid til å tygge....)

Annonse

Mi og biter av hvis hun får smake av min skive, men ikke sin egen. Merkelig det der. Hun spiser og tygger skorper helt fint, men hun bruker sååå lang tid på dem, så skjærer dem oftest av, for ikke å bruke hele dagen på ei skive.

Vår lille kar er straks ett år. Han får halve brødskiver og skorper hvis de ikke er for harde. Må jo nevne at han har flere tenner både oppe og nede så da har han ingen problemer med å tygge.

her får han stort sett smørepålegg og da deler jeg skiva i to, legger de oppå hverandre og han spiser den sånn. men er det pølsepålegg f eks må jeg ha på mer smør og dele opp i mindre biter ellers går bare pålegget ned ;)

Jenta mi er 12 måneder og spiser halve skiver med skorpe og alt. Hun har 4 tenner.

Har spist det slik i noen mnd nå, og har alltid vert glad i skorpe. Hun er veldig flink til å tygge med gommene sine :)

Etter denne tråden ble jeg litt mer nyskjerrig. Jeg har tidligere skjært av skorp og delt de opp i biter. Nå gir jeg henne brødksiva delt i 4 med skorpa og hun spiser alt så lenge skorpa ikke er hard. hun har enda ikke så mange tenner. er 16 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...