Gå til innhold

Side, Tyrkia, som reisemål. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har vært i Side?

Var i Alanya ifjor og trivdes veldig godt selv om de lokale tiltider var svært slitsomme og masete av seg. Men kanskje Side er litt mer rolig?

Skrevet

Jeg ville nok heller satset på Belek eller antalya. Evt bodrum. Kommer litt an på hva du vil med turen. Vi tilbrakte bare en dag i side og en i alanya nå i juli, og vi likte bedre Belek, mye roligere sted. Antalya er mer storby, men ikke så "turistfelle" som alanya.

Skrevet

Åkei, takk for tips :)

Har sett flere hotell som ligger ca 5 min utenfor Side by, og hotellene frister svært mye da de er sÅpass store og innbydende at man gjerne kan oppholde seg der hele ferien. Men kjenner jeg meg selv og familien rett kommer vi gjerne til Å ønske Å dra til "sentrum" noen ganger for Å variere dagene litt. Var dermed litt nysgjerrig pÅ om Side kanskje er nogenlunde roligere enn Alanya by, og om Side i det hele tatt kan anbefales. ? :)

Skrevet

Har vært to ganger i Side. Begge gangene på Side Resorte. Kjempe fint opphold. Rent hotell, rent uteområde, flere basenger, div. underholdning pg god mat. Bare positivt å so om Side og hotellet.

Skrevet

Barre du ikkje kommer på hotel der det er RUSSERE Tyrkarane hater det folkeslaget.

Skrevet

Hadde me en 7mnd gammel baby;) å det gikk så bra å det var veødig koselig der ikke mye bråk:))))

Skrevet

Anbefaler Side på det varmeste. Var der i 4 uker i sommer og vi storkoste oss. Akkuratt passe stor plass og mange hyggelige folk. Eneste stedet det kan være masete er inne i byen, men det finnes mange koselige restauranter litt utenom dette med nydelig mat og mye billigere enn i sentrum. Vi var på den Østre Stranden som vi liker best.

Skrevet

Har ikke lest svarene du har fått, men har vært i Side 3 ganger. Storfornøyd! Første gang var før jeg fikk barn. Syns da det var stille og rolig, og helt perfekt til en ferie å være :)

De to andre gangene var med barn ( 1. gang 1 år, 2. gang 4 år). Veldig barnevennlig, god mat til barna også og ikke minst stille og rolig. Det er ingen partyby, men mer av det rolige slaget. Fikk tilrettelagt rom fordi vi hadde med barn ( de med små barn fikk alltid rom i 1. etg.). Vi har kost oss maks de gangene vi har vært der :D

Skrevet

Var i Side for et par år siden og synes det var kjempe koselig der! Det skal sies at vi gjorde ikke så mye annet enn stranda, bassenget og spise god mat (minste var bare 6 mnd så begrenset hvor mye vi orket). Så jeg kan ikke si så mye om hva man kan finne på der. Men jeg synes strandpromenaden var mye finere enn i Alanya (var der i våres). Synes også Alanya var en litt "bråkete" by og slitsomt med bønneropene til alle døgnets tider (noe vi ikke la merke til i Side).

Skrevet

Jeg elsker Side og har vært der 4 ganger. MEN Jeg har oppdaget et annet sted som jeg har besøkt da jeg vært på behandlingsreise i Tyrkia,og det er KUSADASI.

Kusadasi er en fantastisk plass og neste gang vi reiser charter er det dit vi skal garantert.!! Og hvis dere drar, ikke glem å besøk Ladys Beach, spis lunjs/middag hos "Gurol" på Hotel Sergent og besøk restaurant og bar Planet Yucca i byen på kveldene. Der har de også fantastisk mat super betjening og god underholdning!!

Skrevet

kom hjem fra side nå på fredag og vi har hatt ei knallfin uke.

vi lå på Sunwing resort og spa side west beach.helt supert hotell for

ungene:-)handlegater bare et par hundre meter fra hotellet.

ca.20.min gange til Kumkøy,8 km.til side sentrum og gamlebyen og ca.10 min med taxi til Manavgat,men var mer enn nok i nærheten av hotellet.

fine leiligheter og supert bassengområde.lollo og bernie var også der:-)

Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Trur nok det blir en tur til Side, så hvis noen har flere tips om restauranter og andre ting som bør oppleves; rop ut! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...