Gå til innhold

Far og alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dropper mannen deres vin/øl de siste ukene før termin? Eventuelt når slutter han å drikke?

Tenker at han må være kjørbar om fødselen skjer og det er lite greit at han kommer dunstende alkohol på fødestuen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, min dropper det fra en måned før termin :) Ikke noe stort problem igrunn, han drikker ikke så mye i utgangspunktet. Vet jo aldri når det setter i gang så greit å være i stand til å kjøre ja ;)

Skrevet

min har droppet det helt 2 måd før pga her kan ting skje nårtidsom helst...

Skrevet

3 uker er grensen her. Vi har ikke bil så vi må uansett ta taxi. Synes ikke det gjør noe om han har tatt to øl, og kommer på fødestuen. Værre om han er beruset.

Nå har han uansett ikke tid til å drikke noe siden han må gjøre skolearbeid. Vesla kommer midt oppi alle eksamnene så jeg er spent på hvordan det går ;)

Skrevet

Syntes at 1 glass vin eller 1 øl ikke spiller noen rolle. Men mer enn det kan han glemme 1 mnd før termin :)

Kan jo ta taxi. Men best med vår egen bil seff

Skrevet

Ca 4 uker før termin er d ik mer alkohol. Vi justerer hvis d skjer noe som tyder på at d kan komme før. Han skal på guttetur til utlandet ca 9 uker før termin, men der har vi også sagt at vi ser an om d skulle skje noe. Tviler på d, drøye 10 uker igjen nå, og ingen faresignal på tidlig fødsel.

Skrevet

Min vil ikke drikke disse siste ukene (var vel 3 uker vi snakket om). Han drikker ikke så mye uansett, men vil kunne kjøre selv når som helst sier han! Synes det er veldig trygt og deilig :)

Skrevet

Da det var 40 dager igjen til termin og jeg blir regnet som høygravid var det slutt på alkohol for samboeren her :) Ikke at det er store forskjellen uansett, han drikke liksom ikke så ofte :P

Skrevet

Husker at far i hus her droppet akkurat dette 3-4 uker før termin og det har han med å gjøre denne gangen også ;) Har ikke den største partyløva i hus så tror ikke det blir noe problem heldigvis.

Skrevet

En kollega og mannen hennes var i bryllup 3 uker før termin og tenkte at det ikke gjorde noe å ta seg en fest (mannen altså) skulle jo mye til at det skulle skje akkurat den dagen...men kl 01:00 gikk vannet med et splæsj og 3 timer etterpå var babyen ute, med en ganske så god-full og stolt pappa ved fødesenga:) jm hadde tatt det med godt humør og sa det var ikke første gangen det hadde skjedd....:)

Skrevet

Her har ikke samboer drukket siste året tror jeg, vi drikker sjeldent så slipper det problemet. Men vil nå si att 4 siste ukene er det ok å holde seg edru :) iallefall om man ønsker å slippe og kjøre selv på føden he he

Skrevet

Min mann trodde ikke han fikk ta ett par øl en uke før termin. Men jeg kjente på hele kroppen at ingenting kom til å skje. Så da ble det grillet med naboene og noen øl på han.

Jeg mener jeg har så god kjennskap til kroppen min at jeg har vist når ting kommer til å skje dagen før.

Så sendte han og ungene på strandtur 2 1/2 time unna hjemmet 2 dager før termin også. De stor koste seg og jeg fikk gjort masse i huset :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...