Gå til innhold

Trur mini har kiss 1 , så til dere som har vert hos kiropraktor med babyer

Anbefalte innlegg

Ka skjer der? Hvordan fikser han opp i dette, brekker og knekker dei på ryggen osv eller hvordan foregår dette? Er litt skeptisk.. Men noke må me gjere, han er skeiv og flat på ene siden av hode.. Og sover så og sei ikkje på dagen, er en tre timers kamp å få han til å sove 20 min.. Eg er utslitt... Men på natta sover han ca 8 timer i strekk så syns at dette er rart.. Har prøvd alt.. Men ingen ting hjelper.. Så er begeret fult... Må man til lege å få henvisning? Og hvor mye koster dette?

Fortsetter under...

Hei :) kriopraktor til babyer høres jo litt skummelt ut.. husker jeg syntes det samme.. men de bare trykker veldig forsiktig på noen punkter, men når det er sagt så hadde vår lille nesten ingen effekt av kiropraktor, men etter et par turer hos manuellterapeut var hun friskmeldt og fri for låsninger :) manuellterapeut er gratis for så små og de kontaktet vi selv uten henvisning, kiropraktoren betalte vi 300 pr gang, og jeg husker rett og slett ikke om vi ble henvist eller hvordan det var!

Endret av -Juni10-

Vi gikk til kiropraktor med eldstejenta, var selv veldig skeptisk før vi dro, men etter tre timer hysterisk skriking hver kveld måtte vi prøve. Det var litt ekkelt akkurat i det han "knakk" nakken hennes, men jeg fikk henne rett over i armene og fikk trøstet, så det ga seg fort. Hadde KJEMPE god effekt av det. Anbefaler absolutt en tur til kiropraktor om du mistenker kiss,men sjekk godt ut at det er en dyktig og seriøs en, med mye erfaring på babyer før du går :)

Har snakka med fysioterapaut og han anbefalte manuelterapeut så da går vi for det. Skal ringe i morgen tidlig å få time så fort som mulig.. Men vi har tre timer kjøring kvar veg, men må man så må man.

Jeg gikk til manuellterapeut med tuppa mi og fikk konstatert kiss. Gikk til behandling der i tillegg til at hun ble fulgt opp av barnefysioterapeut. Må si jeg var fornøyd med det ;) Gubben ville ikke at hun skulle til kiropraktor da han har gått til det siden han var ganske liten og vel.. Han har ikke gode erfaringer med det.

Uansett så er det ikke mye "knekking" på dem vil jeg tro ;) Bedre å få orden på alle musklene ;) Var bare enkle berøringer , bevegelser og litt strekking hos manuellterapeut. Lykke til :)

Jenta mi har gått til manuell terapeut, skånsom behandling, trykket på noen punkter. Hun skrek litt men det var nok mest fordi hun ble holdt litt fast. Hun ble mye bedre for hver behandling, og er så å si bra etter tre ganger.

Mek viktig å sjekke ut at behandleren har erfaring m så små:-)

Annonse

Vi går til manuellterapaut. Merket ikke noe på dagsovingen. Men merket forbedringer på generell urolighet og sov bedre på natten osv. + at han ville ikke ha hodet til høyre eller ligge på magen så det ble jo bra.

Så til å være ganske ille så er han nesten friskemeldt etter kun 3 behandlinger.

Hvor ofte gikk dere? Var det en gang i uka? Fikk time allerede på torsdag, og er kjempe letta for det. Spesielt dei fire siste dagene har vert ekstreme, da viser han tydelig ubehag og smerter.. Syns det er vondt og sjå.. Hvor gamle var deres når dere gikk dit?

Vi var hos kiropaktor fra babyen var 5 til 10 uker. De siste par ukene av behandlingen begynte vi hos fysio i tillegg. Vi fikk rett og slett en ny baby, men de to-tre første behandlingene var ikke mye moro... Nå er han 10 måneder og vi dro til kiropraktor for en sjekk og alt er bare perfekt fortsatt. Ønsker dere lykke til og håper det ordner seg for minien deres!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...