Gå til innhold

Eksen har lovet søsteren sin at hun skal få arve klær til barnet hennes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe jeg ser på som fullstendig uaktuelt.

Han har barnet vårt annenhver helg og han kjøper aldri klær. Han betaler bidrag (ikke stort forøvrig), men kjøper aldri noe utenom.

Søsteren hans har et barn som er noen størrelser under vårt i klær og han har nå sagt til henne at hun skal få arve etter vårt barn.

Jeg har overhodet ikke noe forhold til søsteren hans eller hennes barn og har mange jeg ønsker å gi bort til før henne.

Jeg har sagt at han enten får fortelle henne at det ikke blir noe av, eller så får han kjøpe klærne av meg, så kan han gi dem til hvem pokker han vil.

Urimelig?

Skrevet

Han får gi vekk de klærne han har kjøpt og som han har hos seg. De er hans eiendom.

De klræne du har betalt for og som er hos deg er din eiendom og du bestemmer over dem!

Skrevet

Ehh....at du i det heletatt må spørre ;)

Gjest overlord
Skrevet

Barnet hennes er jo ditt barns kusine eller fetter, så er vel ikke så unaturlig at hun arver?

Skrevet
Barnet hennes er jo ditt barns kusine eller fetter, så er vel ikke så unaturlig at hun arver?

DET er jeg enig med deg i, men barnet vårt har også en fetter på min side som han faktisk har mye med å gjøre som er et mer naturlig valg når det gjelder arv.

Fetteren på farssiden kjenner han knapt.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet
Noe jeg ser på som fullstendig uaktuelt. Han har barnet vårt annenhver helg og han kjøper aldri klær. Han betaler bidrag (ikke stort forøvrig), men kjøper aldri noe utenom. Søsteren hans har et barn som er noen størrelser under vårt i klær og han har nå sagt til henne at hun skal få arve etter vårt barn. Jeg har overhodet ikke noe forhold til søsteren hans eller hennes barn og har mange jeg ønsker å gi bort til før henne. Jeg har sagt at han enten får fortelle henne at det ikke blir noe av, eller så får han kjøpe klærne av meg, så kan han gi dem til hvem pokker han vil. Urimelig?

Absolutt ikke urimelig nei!

Skrevet

La han gi bort det han har kjøpt selv, så gjør du hva du vil med det du har kjøpt. Er vel ikke noe å lure på?

Han betaler bidrag for at du skal ha råd til å betale barnehage, husleie, transport, mat og lignende til barnet; ikke for at sponse klesbudsjettet.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Enig med dere som sier at hi ikke er urimelig! Syns det er merkelig at han i det hele tatt har foreslått dette, jeg da....

Som ei skriver over her, det han har kjøpt selv kan han gi til sin søster, men å forvente at du skal gi bort klærne du har kjøpt nå som dere ikke er sammen engang, det høres helt på trynet ut for meg ;)

Skrevet

Om du så vil selge de brukte klærne til noen andre har du full rett til det. Jeg hadde ikke gitt det bort til noen jeg knapt kjenner, når det er andre som står meg nærmere som kunne fått glede av de klærne.

Skrevet

Dine eiendeler, din rett til å bestemme!

Skrevet

Send ungen dit med kun de klærne hun har på, så får han dra ut å kjøpe nye klær til datteren sin slik at søsteren kan arve det. Skal se hvor morsomt det er da:)

Ellers så er det faktisk tyveri, om du kjøper feks en rådyr kjole som datteren din tar med til han. Og han da tar kjolen og gir den videre til søsteren sin så sjeler han både fra datteren sin og fra deg. Tenk om det hadde vært en kjole du hadde hatt som liten og som er et klenodium?

Nei, ikke aktuelt i det hele tatt, hadde satt hardt mot hardt og kvesset klørne. Hmm, men nå er jo jeg aldeles hormonell for tia.

Skrevet

Si til eksen din siden han nå syntes det er greit å gi bort dine ting, så da vil du komme bort til han og se om det er noen ting der som noen i slekten din kan ha bruk for. (verktøy feks.)

Gjest overlord
Skrevet

Utgifter til klær er en av utgiftene bidraget er ment å dekke.

Skrevet

Neineinei! Du er ikke urimelig. Jeg vil nemmelig ta vare på klærne fra gutten min, og selge resten. Enkelte ting kommer jeg til å gi bort til de jeg føler trengere det, som jeg har et forhold til.

At eksen din har lovd noe uten å spørre deg får han stå til ansvar for. Du er ikke gjerrig eller sta. Det er dine klær som du har betalt for. Kanskje du kan gi noen klær som ikke har stor verdi for deg?

Uansett, hadde noen andre lagt avtaler med noen jeg ikke kjenner godt om å få klærne til gutten min uten å spørre så hadde jeg blitt irritert. Jeg vil ta vare på klærne til jeg får flere barn, eller til mine barn får barn. Jeg og samboer arvet masse flotte klær som samboeren min brukte da han var liten. Det har jo en verdi i seg, og veldig fint å kunne ta fram klærne i senere tid.

Skrevet

Trist at barna ikke har kontakt med tantene sine, altså søsteren hans og deg. Noe dere kan endre på? Forøvrig så mener jeg at du bestemmer hvem som skal arve klærne.

Skrevet

Mannen her prøvde seg på det han og, sa til begge søstrene sine at jeg sparte på klærne til vesla sånn at de kunne arve det når de fikk barn. Han fikk fint forklare de at de klærne vi har kommer til å gå til mine søstre.

Er enig med de andre, hvis han skal gi klær til sin søster så får han kjøpe klær selv og ikke gi bort dine!!

Det er uaktuelt fra min side, jeg er oppvokst med at søstre arver søstre, altså mine søstre arver meg og hans søstre arver hverandre. hadde jeg hatt en bror så hadde ikke han arvet meg det hadde hans kone stått for.

Det er uansett vi damene som handler mest til barna (stort sett i hvertfall) og mye av det tøyet som jeg har til vesla er tøy som min mamma har spart fra når vi var små . alt fra retro til finstas og det er ikke noe som skal gå til mannens søstre.

Jeg sorterer til og med det sm skal arves - noe går i arveposen og resten går i bokser med str for meg å spare til jeg evt får en unge til.

Ingen skal få "låne" eller kjøpe noe av det som jeg sparer før jeg har fått de ungene jeg skal ha.

Barnetøy er så dyrt så det er veldig greit å slippe å bruke masse penger på nestemann også. Spesielt når de er så små og vokser så fort. Når vesla er større og de har fått barn så skal jeg vurdere å gi bort arvetøy, men da blir det jo så fort slitt og utvaska så det er kanksje ikke noe vits.

Uansett får søstrene til mannen mye tøy når de får sin første sånn som vi og de fleste andre gjør.

Kanskje ikke alle er like glad i og flink som meg til å finne gode kvalitetsklær på tilbud osv. men det vil ikke si at jeg sprer de rundt til låns av den grunn.

Kjenner godt på irritasjonen din her jeg sitter :P kanksje litt revet med men men..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...