Gå til innhold

Maserier/modningsrier?

Anbefalte innlegg

I går kveld hadde jeg masse kynnere der den ene kom så fort den andre ga seg. Var ordentlig slitsomt. Etter litt når jeg hadde ligget i senga en stund ble de mer som tak og var vonde. Kjente det sprengte i ryggen samtidig som det kneip nederst i magen. Varte i ca 30-40 sekunder og kom med ca 8 minutter imellom. Fikk 8-9 sånne og så ga det seg og jeg sovna på flekken.

Hva kan dette betegnes som jenter?:S

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143967873-maseriermodningsrier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

samme hadde eg i går kveld. barre trettere. det var ganske vonde i magen og litt i korsryggen. men langt i fra ekte riesmerter. eg tenker det er mas rier. hadde dette i ca 45 min så sovna eg :P hadde ett par til og vokna av men da med sikkert 1 time og 2 mellom. i dag er det kun vanlige kynnere. er nok modning på gang men ingen fødsel her desverre :P

Jeg hadde sånne masrier to netter i uken før jeg fødte, regelmessige med 8 min mellomrom, holdt på ca to timer før det ga seg. To dager før termin startet det sånn for tredje gang, og nå var det fødsel på gang :) trodde det var masrier igjen, så venta litt lenge med å dra til sykehuset, så pressriene starta 15 min etter ankomst.. Så tydelig at disse irriterende masriene hadde vært godt for noe og ført til modning - hadde kunne skikkelig smertefulle rier en time før pressrier. Lykke til!!

Føler det selv og. At det ikke er lenge igjen. Skjedd så mye forandringer i kroppen i det siste. Lite liv i flere dager så plutselig full action hele dagen, hver dag.. Ho har og bytta side, fra å ha ryggen på min venstre side til å ha ryggen på høyre side. Har sterke kynnere mange ganger om dagen og melkehvit tykk utflod (beklager detaljer). Plutselig fått minimalt med energi og føler meg som rett før man blir syk hele tiden.

Måtte puste meg igjennom det jeg hadde i natt og var på nippet til å spy når det var pause. I dag føler jeg meg helt forferdelig, klarer såvidt å sitte og skal på jobb kl 15. Blææ!

Er forresten 36 uker i morgen og skal til jordmor om en uke. Skal be ho sjekke oppi der da:) førstemann kom jo i uke 34 og da ble jeg vekt kl 2 på natta med rier uten noe annet forvarsel enn at det samme hadde skjedd i uke 31 (da klarte de stoppe det).

Spent på hvordan det starter denne gang:)

Annonse

De har visst hatt litt effekt for i dag kunne jormor si at mormunnen er gått fra 4 til 2 cm og blitt myk :D Ho kunne fått en finger opp, men ville ikke prøve siden jeg "bare" er 36 uker i dag.

Hva er deres erfaringer rundt dette?

Er så klar for at babyen kan komme fra ca neste uke en gang hehe ;)

Gjest Lykkeliggift_
Føler det selv og. At det ikke er lenge igjen. Skjedd så mye forandringer i kroppen i det siste. Lite liv i flere dager så plutselig full action hele dagen, hver dag.. Ho har og bytta side, fra å ha ryggen på min venstre side til å ha ryggen på høyre side. Har sterke kynnere mange ganger om dagen og melkehvit tykk utflod (beklager detaljer). Plutselig fått minimalt med energi og føler meg som rett før man blir syk hele tiden. Måtte puste meg igjennom det jeg hadde i natt og var på nippet til å spy når det var pause. I dag føler jeg meg helt forferdelig, klarer såvidt å sitte og skal på jobb kl 15. Blææ!

Jeg hadde tatt egenmelding med god samvittighet. Er man utslitt, kvalm og har vondt, så har man ingenting på jobben å gjøre, etter min mening. Håper at det snart enten skjer noe, eller at du får litt fred fra denne masinga til ordentlig fødsel begynner :( lykke til!

Føler det selv og. At det ikke er lenge igjen. Skjedd så mye forandringer i kroppen i det siste. Lite liv i flere dager så plutselig full action hele dagen, hver dag.. Ho har og bytta side, fra å ha ryggen på min venstre side til å ha ryggen på høyre side. Har sterke kynnere mange ganger om dagen og melkehvit tykk utflod (beklager detaljer). Plutselig fått minimalt med energi og føler meg som rett før man blir syk hele tiden. Måtte puste meg igjennom det jeg hadde i natt og var på nippet til å spy når det var pause. I dag føler jeg meg helt forferdelig, klarer såvidt å sitte og skal på jobb kl 15. Blææ!

Jeg hadde tatt egenmelding med god samvittighet. Er man utslitt, kvalm og har vondt, så har man ingenting på jobben å gjøre, etter min mening. Håper at det snart enten skjer noe, eller at du får litt fred fra denne masinga til ordentlig fødsel begynner :( lykke til!

Jeg dro på jobb og det gikk greit. Fikk to slike "rier" til. Håper også inderlig at det enten skjer noe fra neste uke av eller roer seg litt. Heldigvis påvirker det jo livmorhalsen litt så er jo godt for noe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...