Gå til innhold

Få overført pappapermen til mor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette?

Min mann skal studere 1\2 tid fra høsten av , og er selvstendig næringsdrivende. Han driver sin egen gård+ eget firma innen for skog og hytter. Vi har sett endel på det og funnet ut at det ikke er mulighet for han å ta ut pappaperm. Hvem skal drive gården og firma som han er alene om. Hva gjør vi? Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den eneste grunnen for at mor kan få fars perm, er hvis han er så syk at han er ute av stand til å ta vare på barnet... Ingen annen unnskyldning. Dette fikk jeg slengt i trynet på nav da jeg spurte. Min mann hadde også liten mulighet for å ta perm...

Skrevet

Hvis mannen ikke har tjent penger så har han ikke rett på permisjon. Da får mor overta permisjonen

Skrevet
Hvis mannen ikke har tjent penger så har han ikke rett på permisjon. Da får mor overta permisjonen

Dersom far ikke har rett til foreldrepenger (ikke har vært i inntektsgivende arbeid i minst seks av de siste ti månedene), overføres ukene med fedrekvote til mor.

Dette står i nav sine sider. men i dette tillfelle tjener vel far penger siden han driver gård.....

Skrevet

Søk uansett hva reglene sier! Plutselig får dere positivt svar:-) kjenner ett par som fikk det fordi han var student i militæret.. Lykke til:-)

Skrevet

Jeg søkte da far ikke har opparbeidet seg rett til foreldrepenger, og fikk det overført til meg :) Søk uansett :)

Skrevet

Skal mye til av sykdom og... Her knuste typen hånda, måtte operere inn masse skruer og gikk med gips til fingertuppene i ukesvis idet han skulle ta ut perm forrige gang. Var ikke i stand til å ta seg av en vilter krabat på rett under året, men jeg kunne bare glemme å få hans perm. Måtte minst ta begge armene, sa de... Så jeg endte opp med å starte med å ta ut feriedager og jobbe redusert.... Heia NAV!

Skader ikke å søke, da:-)

Skrevet

jeg har snakket med nav idag for å få svar på et par spørsmål. dersom far jobber og studerer, kan far f.eks søke om gradert uttak av foreldrepenger ifbm jobben sin.( de bryr seg ikke om hvordan studiet foregår..) så da kan han f.eks jobbe redusert i en periode, om det kunne la seg gjøre!! :)

snakk med nav du. bedre å få svar direkte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...