Gå til innhold

Testere i September :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som skal teste i september da...?

Ønker1til: 8 september

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper å få til september forsøk, men da blir det ikke testing før i slutten av mnd! :) Forhåpentligvis blir det forsøk rundt den 16. Masse lykke til!!! :)

Skrevet

Jeg håper på å få reist ned denne måneden også (midten av måneden), håper vi får mange positive tester denne måneden!

Skrevet
Jeg håper på å få reist ned denne måneden også (midten av måneden), håper vi får mange positive tester denne måneden!

Blir forsøk omtrent samtidig på oss da kanskje! Hvis syklusen min samarbeider. Den har ikke vært helt til å stole på i det siste. Men, håper alt er tilbake til vanlig nå. Denne mnd tror jeg at jeg skal scannes før forsøk, da vet jeg ihvertfall om det i det hele tatt er "noe vits" på det tidspunktet, eller om jeg bør evt. vente til dagen etter. Så det blir litt spennende å prøve det! :)

Skrevet
ønsker1til: negativ

Så dumt :( Blir det forsøk igjen snart?

Skrevet

ja..jeg tror jeg skal prøve en sista gang med inseminasjon. Har ikke råd til ivf :( har også ett strå igjen på lager, så er alle oppbrukt..

Skrevet

Siste strå igjen på lager her også, så håper VIRKELIG at det skal gå denne gangen!! Håper at det lykkes for deg neste forsøk! Har virkelig ikke lyst til å måtte gå over på ivf jeg heller, håper det lykkes med inseminasjon. Er jo så mye enklere og billigere.. *krysser fingrene for oss begge*

Skrevet

Da MÅ vi begge lykkes!!!! Hvor mange forsøk har du hatt? Jeg skal prøve healing og bidronning-gele den her gangen . Har bare prøvd akupunktur før.. Men dropper det den her gangen..

Skrevet

Har hatt 2 forsøk. Har ikke forsøkt noe sånt enda jeg, men har hørt om folk som har hatt suksess både med akupunktur, hostesaft, bidronning-gele osv. Men vet liksom ikke hva som lønner seg å prøve jeg... ?

Skrevet

Jeg prøver også igjen denne måneden, siste strå her også (4. forsøk). Går det ikke nå heller blir det trolig ivf... Regner også med midt i måneden, sånn rundt 16-17-18 sept. Går på pergo for første gang og vet ikke helt hvordan kroppen reagerer på den. Spent!

Skrevet

Blir litt ekstra spenning for ale her da, og siden alle har siste strå, så får vi virkelig håpe det går! :) Får håpe det kommer mange positive tester i september/oktober!

Skrevet

Vi får håpe og krysse alt vi har, for alle sammen! :) Selv tar jeg frem Solvipect'en i slutten av uka, har brukt det én gang tidligere og da så folikkelen "perfekt" ut på scanningen i følge gynekologen, og eggløsningstesten ble ekstra sterk og varte lenger enn vanlig (kan ha vært tilfeldig, ble jo ikke gravid da, akkurat... Men skader ikke å prøve!)

Lykke til med ventetida! :)

Skrevet

Hmm.. kanskje jeg skal prøve Solvipecten jeg og.. Har den i hylla! ;) Hvor mange dager før EL tar du den? Og slutter du med engang EL testen er positiv, eller?

Skrevet

Har sett folk si mye forskjellig om det der, noen sier de tar det hele syklusen, men det synes jeg blir litt vel drøyt... Jeg følger en venninnes råd, som mener hun har brukt det med hell ifb inseminasjon, om å starte omtrent når jeg begynner å teste for EL (dag 8-9 i mitt tilfelle) og fortsette til et par dager etter insem (når befruktingen bør ha skjedd hvis det har blitt noe). Akkurat HVA Solvipect gjør er jeg ikke sikker på, men har iallfall sjekket at det ikke skal være skadelig for gravide eller prøvere, så da gir jeg det en sjans... ;) Tar en klunk ca tre ganger daglig :)

Skrevet

Hva er pergo/pergotime? Jeg må vente til neste syklus, for regner med jeg har på venstre side den her gangen, men satser pÅ scanning neste gang og høyre :) men jeg er så redd for å mislykkes siste gang, for det vil bli TUNGT! Prøver ikke tenke på det da ;) det SKAL klaffe for oss nå!!

Skrevet

Men kan jeg spørre.. Om dere tar ivf, tar dere 3 pk da eller, lavstimulerf? Eller ett forsøk? Tar dere opp lån eller har dere så mye penger? Det triste er jo at jeg bruker opp alle sparepengene mine. (våre, til meg og datteren min) og får liksom fryktelig dårlig samvittighet :( jeg burde ikke, vet det, for jeg gjør det for å få et søsken til tuppa mi..

Skrevet

Pergotime er stimulering av av eggstokkene ved hormonregulering, for å bedre modningen. Jeg bruker det fordi eggene mine viser tendenser til litt treg og dårlig modning fra naturens side. I mitt tilfelle handler det om noe overproduksjon av østrogen, så vidt jeg har forstått. Kuren tas i pilleform, og jeg har ikke merket et snev av bivirkninger ennå. Var det svar på spørsmålet ditt? :)

Når det gjelder ivf har vi ikke diskutert detaljene med klinikken ennå (bruker ivf-klinikken i Oslo). Vi har ikke akkurat masse penger, men et sparefond som vi må ta av, den planlagte oppussingen hjemme må vike, for å si det sånn... Skjønner at du synes det er vanskelig å måtte bruke sparepengene, særlig når de er tiltenkt datteren din. Er ikke noe gøy med bekymringer når det man trenger er å slappe av, kose seg og la kroppen gjøre jobben sin slik at man kan bli gravid fort! Krysser alt for at din høyre side er samarbeidsvillig og gir deg en spire neste måned! :)

Skrevet

Takk for svar :) men ble jo litt usikker på om det er noe jeg burde prøve?? Jeg vet jo ikke noe om kvaliteten på mine egg, eller om det er det at de ikke fester seg?? Ikke godt å vite :-/ men kjøper jeg bidronninggele og blir med i den healinggruppen, så da håper jeg det går på mitt siste strå..

Skrevet

Hvis ikke det fungerer her på dette forsøket heller, så må jeg vel igang med hormoner her også.. Men håper jo såklart på å slippe det! ;)

Merker at jeg begynner å bli spent på når det blir forsøk nå.. om 1 uke er det kanskje gjort! Spennende!! Gleder meg bare til å begynne på de 14 dagene med veeeenting jeg nå.. ;)

Skrevet

Jeg skal teste 21.sept!

Har ikke helt trua dette forsøket da jeg tror forsøket var en dag for tidlig. Og forrige forsøk ble jeg lura litt av kroppen, hadde drøssevis med symptomer i en uke ca før de dabbet av til negativ test. Så denne runden skal jeg ikke lete etter symptomer, selv om det sikkert ikke blir lett ;)

Skrevet
Takk for svar :) men ble jo litt usikker på om det er noe jeg burde prøve?? Jeg vet jo ikke noe om kvaliteten på mine egg, eller om det er det at de ikke fester seg?? Ikke godt å vite :-/ men kjøper jeg bidronninggele og blir med i den healinggruppen, så da håper jeg det går på mitt siste strå..

Er mye som ikke er godt å vite i dette gamet her... Jeg vet jo ikke sikkert om det er problemet mitt heller, men det kan se sånn ut på UL. Det jeg risikerer nå er overproduksjon av egg, slik at de ikke vil gjennomføre insem pga risoko for flerlinger. UL på fredag gir forhåpentligvis noen svar! Håper bidronninggeleen og healingen funker for deg!

Skrevet

Oi, så spennende da, men om det er to folikkler inseminerer de vel? Lykke til, spent på å høre..

Skrevet

Ja, på to folikler inseminerer de nok, ja. Om det skulle bli tvillinger får man bare se det som en bonus, så mye styr som det er med dette kan man like gjerne ta to "i slengen" ;)

Skrevet

Her har EL-fornemmelsene kommet for fullt, så da skal jeg begynne å EL-teste idag. Tipper jeg får positiv test imorgen eller søndag. Spennende!! Nå begynner det virkelig å nærme seg.

Typisk hvis jeg må nedover på søndag, siden søndag er den eneste dagen de ikke tilbyr scanning :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...