Gå til innhold

Hva er kostnadene??

Anbefalte innlegg

Vi har bare vært gjennom inseminering,og nå har vi fått tilbud om IVF,og da blir det andre medisiner osv. Lurer litt på hva alt dette koster?? Må mest sannsynlig kjøpe nesesprayen ihvertfall,før vi drar på ferie,så hadde vært greit å vite litt på forhånd hva ting koster. Har ikke fått beskjed om hvilke sprøyter jeg må ha da,men hvis dere vet hva de forskjellige koster,kan jeg få en viss oversikt ihvertfall,på hvor mye det vil koste oss :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143967791-hva-er-kostnadene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke billig - vi brukte vel ca 13500 på ett forsøk ifjor..

OG da var det først spray - deretter sprøyter---og de koster----kommer ann på dose du må ha og hvor mye og lenge du må gå..

Søk opp i felleskatalogen.no - så ser du hva de forskjellige koster...Husker ikke i hodet...men har bestilt på apoteket - for ikke alltid de har dette liggende :-)

Lykke til :-)

klem klem

Jeg har tatt ut medisiner for nesten 21000kr denne gangen og da har jeg tatt ut en spray og sprøyter for 10 dager, jeg skal da ta to sprøyter per dag på 300 per dag. Skal på ul 21.sept så håper jeg slipper flere sprøyter. Dette er vårt andre forsøk, det første brukte vi litt mindre penger. Hadde et negativt forsøk i mars, har bedre tru no enn første forsøk etter at jeg har fått snakket med de på Unn(tromsø)

Jeg betalte over 30.000 for siste forsøk nå..

Gikk totalt 15 dager på puregon 450ie, og for 2 dager er det over 3500,- med puregon i den dosen jeg tok... +sprayen(husker ikke prisen men den er ikke så mye) også 800 for eggløsningssprøyten og lutinusen :-)

Det e søkkdyrt, men når du sitter med baby'n i fanget så er den verdt hver ei krone :-)

Annonse

Kjedelig med dere som må ut med så mye penger pr forsøk.. Vi betalte 3382,10 kr for puregon, 900ie...(sprøytene) nesesprayen suprecur 1165,10kr (nesesprayen, da får du 2 stk) , Ovitrelle 345 kr (eggløsningssprøyta) Crionen kr 534,10 kr (progreston som skal brukes etter uttaket av egg) ... Så våre forsøk ligger i mellom 5000-6000 kr.. Kommer an på medisinene, hvor mye osv...

Men om du er offentlig, så får du igjen der over 15.000 :-)

Man får igjen det over 15 000 uansett om det er privat eller offentlig.

Jeg skal på antagonist behandling/ kort regime, og har alt kjøpt sprøyter for over 5000. De varer kanskje halvparten av dagene eller noe? Litt usikker, tror jeg skal ha relativt lav dose.

Kanskje greit å presisere at beløpsgrensen på 15000 gjelder for intill 3ivf forsøk eller 1 født barn. Og det blir refundert fra helfo. Idet offentlige koster hvert forsøk på ca 1500, mens privat er det ca 26.000. Man kan kjøpe 3 pågikk og da får man 3 forsøk til ca prisen av 2. Men blir man gravid og får barn på første forsøk, så er alle 3 forsøkene brukt opp.

Om man tilhører offentlig sykehus/ klinikk så er det medisinene som er dyrest. Er definitivt overkommelig :)

Vi har kjøpt inn sperm for tre forsøk + div i tilfelle graviditet nr. 2 med samme donor, og alt i alt kommer dette + et forsøk til å koste ca. 60 000.

Tusen takk for svar jenter :)

Oj,oj,oj så forskjellige summer da! Og så j.... dyrt! Huttemegtu! :(

Blir mye penger etterhvert altså! Håper for guds skyld vi ikke må bruke såååå mye!

Håper vi er like heldige som idapingpong :)

Vi har allerede brukt myyy penger på dette prosjektet. 60.000 er vi vel oppe i allerede,men det er med alt da.... 5 ganger i Danmark,og 3 ganger på riksen med insemineringer.... 2 av de på riksen ble avbrutte!

Jeg vet ikke hva jeg skal gå på enda,for jeg har ikke motatt noen resept enda!

Jeg betalte over 30.000 for siste forsøk nå.. Gikk totalt 15 dager på puregon 450ie, og for 2 dager er det over 3500,- med puregon i den dosen jeg tok... +sprayen(husker ikke prisen men den er ikke så mye) også 800 for eggløsningssprøyten og lutinusen :-) Det e søkkdyrt, men når du sitter med baby'n i fanget så er den verdt hver ei krone :-)

Gjorde du det privat?? Siden summen er så mye høyere enn idapingpong,og så ser det ut som dere har brukt nesten like medisiner.

Kjedelig med dere som må ut med så mye penger pr forsøk.. Vi betalte 3382,10 kr for puregon, 900ie...(sprøytene) nesesprayen suprecur 1165,10kr (nesesprayen, da får du 2 stk) , Ovitrelle 345 kr (eggløsningssprøyta) Crionen kr 534,10 kr (progreston som skal brukes etter uttaket av egg) ... Så våre forsøk ligger i mellom 5000-6000 kr.. Kommer an på medisinene, hvor mye osv...

Er du på offentlig sykehus?

Annonse

Det som utgjør så store forskjeller er dosen med medisiner. 450ie med puregon er en ganske høy dose å ta hver dag. Mitt første forsøk tok jeg 125ie om dagen.mens på 2 og 3 forsøk tok jeg 150. Så mine forsøk har kostet ca 8-10.000 per forsøk i medisiner. Men som sagt får man et barn på et av de 3 forsøkene så blir det max 15.000 på medisiner :)

Nei, er på st.olav.. Men jeg fikk på 450 ie i 15 dager, 3500 for 2 dager dvs over 26000 for kunn sprøytene, også kommer sprayen, eggløsningssprøyta, lutinus og 1500 for behandlingen..

Er nok forskjellig på personer og ut i fra doser og antall dager

Ja, offentlig på meg :)12 tusen ca på 2 forsøk...

Er du på offentlig sykehus?

Det som utgjør så store forskjeller er dosen med medisiner. 450ie med puregon er en ganske høy dose å ta hver dag. Mitt første forsøk tok jeg 125ie om dagen.mens på 2 og 3 forsøk tok jeg 150. Så mine forsøk har kostet ca 8-10.000 per forsøk i medisiner. Men som sagt får man et barn på et av de 3 forsøkene så blir det max 15.000 på medisiner :)

ooookeiii :) DA skjønner jeg! Herregud,snakk om å være dum! Men jeg vet altfor lite om dette her! :)

Tuuusen takk for svar! Godt dere er tålmodige med meg :)

Ja,forskjellene på mengden,i forhold til pris,var stor ja... Oki,men da er jeg med skjønner du ;)

Igjen,takk jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...