Gå til innhold

Hei. Ny her :)

desember1

Anbefalte innlegg

Vi har 2 jenter fra før på 3 og 5 år og tenkte å kjøre på med sistemann. Var på tidlig ul på torsdag da vi fikk sjokkbeskjeden om at det er tvillinger! :) en skrekkblandet fryd vil jeg si. Syns det er kjempestas men bekymringene kom tvert. Risiko for alt mulig. Bekymrer meg ikke for fødsel og tiden etter, men selve svangerskapet. Er så veldig redd for at det skal gå galt med en eller begge. Føles så uvirkelig at jeg skal klare å få to friske. Har ingen tegn som sier at jeg bør bekymre meg, men er livredd for neste ul i uke 12. Ser for meg at en er død hele tia :( hvor gode sjanser er det for at begge skal klare seg etter hjerte slo i uke 8+2, 9+2 etter menstermin? Føler at jeg kan slappe av om det går bra på neste ul, men det er så leeeenge til. Flere med sånne bekymringer?

Fortsetter under...

hei:) jeg hadde ul i uke 7+3 da de så det var to, og gyn sa at sjansene allerede da var økt betraktelig!

kan desverre ikke si annet enn at jeg forstår deg, var til ul i uke 13 og alt var tipp topp, var en lettelse det men har allerede begynt nedtelling til neste sjekk... klarer ikke heeeelt slappe av og stole på at alt er bra..... men hvis d er en mager trøst så er det vanlig å føle seg bekymret, alle mine venninner som gikk med en hadde også urolige tanker innimellom og kan godt være at man tenker mer over slike ting etterhvert som vi blir eldre? man hører og leser litt vel mange historier... på godt og vondt!

uansett; lykke til, det vil helst gå godt.. og hyggelig med flere på tvillingforum, er liitt stille her;)

Takk for svar :) vi venter toeggede tvillinger så det er visst positivt med tanke på risiko. Men tror den ene var litt mindre enn den andre. Det har jeg begynt å tenke på. Var på privat ul så de har jo ikke lov å si om noe er galt heller. Hun videresendte meg til sykehuset da så nå venter jeg på innkalling:) eneste hun kunne si var at det var toeggede og at hjerte slo på begge, men Guri så nervepirrende disse ukene blir.Kommer absolutt til å være aktiv her så håper det blir litt fart på forumet :)

Gratulerer:-) Vi var på tidlig ul i uke 11 og fikk vite at det var tvillinger og at de var toegga. Vi fikk også beskjed om at den ene var litt mindre og det skulle sjekkes opp . Så i uke 14 tror jeg så var vi på kontroll på sykehuset og da hadde den som var mindre blitt omtrent lik med den andre og alt så topp ut:-) Jeg er nå i uke 31 og alt går bra ,så trenger ikke bety så mye at den ene er mindre til og begynne med:-) Kan bare være at den ble befruktet noen dager senere eller noe:-) Lykke til videre:-)

Gratulerer så masse:) Jeg er 30 + 2 med min jente og gutt, og må desverre si at jeg ennå ikke har sluttet å bekymre meg. Er nervøs før hver ul:p skal være så glad når begge er trygt ute. Da begynner alle de vanlige bekymringene man skal ha for barna, hehe:) Man må bare trøste seg med at det som oftest går veldig bra:) Masse lykke til, og du må bare spørre om det er noe du lurer på:)

Annonse

Takk :) er Ikke bare dobbel glede nei. Dobbel bekymring også. Blir nok deilig å få de i armene ja :) har dere vært mye dårlig i svangerskapet? Jeg har egentlig veldig få symptomer i det hele tatt. Litt ømme pupper bare og har vært trøtt men ikke så mye nå. Derfor ekstra sjokk når det var 2 :)

Gratulerer med graviditet og velkommen hit : ) Jeg er i uke 13+6 med tvillinger i dag. Kjenner meg veldig igjen i den enstelsen du beskriver. Jeg var bombesikker på at jeg hadde mistet da jeg kom til første ul. Så ble veldi overrasket da det var to der. Foran andre UL var jeg livredd for at den ene hadde dødd. Heldigvis sto alt bra til : )

Nå skal jeg på ny Ul om litt over to uker, er rolig nå, men regner med at jeg kommer til å være nervøs når den nærmer seg også. Og sånn går no ukan ; )

Jeg har vært mye kvalm og eksepsjonelt trett. Kvalmen forsvant når jeg gikk over i uke 12, men jeg er litt trett fremdeles. Denne uken har puppene beg å bli ømme.

Jeg var helt vannvittig trett de første tre mnd. Sov omentrent hver time jeg ikke var på jobb. Kvalm i tre uker ca, bekkenløsning fra uke 6, treg mage fra dag en, mye ligamentsmerter. Ingen fest å være tvillinggravid, og er glad dt nærmer seg en slutt, hehe:) men ikke alle som få det så ille;) Jeg ble sykemeldt i uke 20.

Nei ikke så lenge igjen:-) Planen er vanlig fødsel her :-) Gleder meg masse til og få de ut og se knøttene<3 Svangerskapet merket jeg med at puppene var veldig ømme i uke 3 så fikk vi bekreftet graviditet uke 4. Kvalmen begynte i uke 6 så begynte jeg og kaste opp i uke 8 og var skikkelig drit i formen til uke 12 ca. Mye trøtt. Kvalmen/oppkast snek seg litt tilbake noen uker senere og har vært på besøk sporadisk siden,men ikke noe plagsomt. Siste ukene nå har jeg vært kvalm på morran så gir deg seg. Endel ligamentsmerter hele veien,men økt på nå disse ukene. Kynnerne kom fra ca uke 20 og nå er de endel kraftigere. Tror jeg kjente første bevegelse uke 16, men første gang jeg var sikker på at det var det jeg kjente var mellom uke 20-22. :-) Vært hos jordmor idag og fått høre hjertelyden dems og alt var bra:-) Kjenner godt forskjell på hvem som beveger seg så det er deilig for da vet jeg at begge har det bra. Ul neste gang er 14.sept og det er så kjekt:-)

Hei og gratulerer så mye med sjokkbeskjeden. Følte det helt likt her også. Var til tidlig UL 7+3 og fikk beskjeden om at det var 2 stk. Videre var ikke neste kontrol og UL før nå for 1 uke siden da jeg var 12+2. Det var en FANTASTISK time. Fikk svaret på alt jeg lurte på + at jeg fikk bekreftet at alt stod bra til selv om jeg hadde alle de værste tankene. Bekymret meg stadig vekk om at noe ikke var normalt utviklet eller at en av de hadde tatt kvelden. Etter den UL ble jeg så glad og fikk nytt påfyll i tanken. Tenkte at det "værste" er over. Men allikevel sniker det alltid raskt på seg en ny bekymring for noe annet eller for en ny periode. Så enig med dere over om at det kommer nok aldri til å ta slutt før vi står der med babyene i armene. Neste UL er den ordinære i uke 18. Leeeeeenge til.. :-/

Men som et svar på ditt spørsmål så fikk jeg ihvertfall høre i uke 8 at jeg skulle senke skuldrene og roe meg med at så lenge vi hadde sett 2 bankende hjerter og at jeg levde friskt og sunnt, så skulle alt med stor sikkerhet gå helt fint. Vet ikke prosentrisikoen desverre, men fikk høre den var svært lav. ønsker deg og dere andre lykke til! Håper vi holder kontakten. Spennende å følge med..

• 4 uker senere...

Hei ! Jeg fikk også samme beskjed som deg desember ! Vi har også to barn i fra før. Gutt snart 5 år og jente 2 år. Vi hadde også bestemt at vi etter mye omtanke skulle få sistemann. Sjokket var derfor stort da det var 2 spirer inni magen min. Jeg tenker og frykter både for svangerskap og tiden etter. Det vil jo bli så travelt, og kommer vi til å få tid nok til alle ? Jeg fikk nesten dårlig samvittighet for de to vi har, selv om jeg vet det er en berikelse å ha flere søsken. Og hva med forholdet til meg og min mann ? Masse å tenke på! Jeg er i uke 9 og venter også toeggede:) Godt å ha dette forumet til å lufte tanker og følelser ..

Annonse

Hei, jeg slenger meg med her :) Jeg venter to-eggete tvillinger etter IVF og har termin i mars. Jeg var på UL da jeg var 14 uker og alt så heldigvis helt fint ut. Den ene var litt mindre enn den andre, og jeg har forstått at det er helt normalt. Jeg var også på ny UL i går og alt er fint med begge to :) Jeg vet ennå ikke kjønn og håper jeg får vite det på ordinær UL om 3 uker. Dette er mitt første svangerskap og jeg var veldig kvalm fra uke 5 og frem til uke 13. Da begynte det heldigvis å gi seg litt. Nå er jeg stort sett bare trøtt og det er til å leve med :)

Må innrømme jeg tenker en del på fødsel; vaginal kontra keisersnitt. Har fødselsangst og har snakket med jordmor og skal prøve å få bli med på fødselsforberende kurs. Magefølelsen min sier at det blir vaginal fødsel så fremt det ligger til rette for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...