Gå til innhold

Lang biltur tidlig i graviditet?

Anbefalte innlegg

Jeg skal til telemark om 2 uker, altså når jeg er ca 8/9 uker på vei. Hvordan er det med å sitte i bil i 6-7 timer hver vei?

Grunnen til at jeg spørr er at sist jeg var gravid begynte jeg å blø mye av å kjøre 3 timer i bil. Må sies at jeg hadde vært på ultralyd uten å finne noe i uke 6 men fikk positive tester men lav stigning i hcg hos lege osv. Hadde bilturen noe med blødning å gjøre eller bør jeg slutte å bekymre meg så mye?

Noen tips for turen så jeg ikke tar noen sjanser?

Takk på forhånd

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143967715-lang-biltur-tidlig-i-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg dro fra Ålesund til Moss med familien min i sommer. Da var jeg vel 9 uker... det tar 10 timer!! Ikke tenkt over at det er farlig pÅ noen mÅte. Er vel heller nÅr du begynner Å bli stor Å evt fÅr bekkenløsning at det kan være ubehagelig Å kjøre sÅ langt...

SÅ det tror jeg skal gÅ veldig fint :)

Jeg er 34 uker på vei og var for 3 uker siden til Trondheim for så å komme hjem igjen til Voss (12 timers reise) og reise av gårde til Bø, så til Sverige, så hjem igjen med bf. Det er slettes ikke farlig å reise med bil når en er gravid og skulle ønske jeg var 9 uker på vei akkurat da :P For det er verre når en har stor mage og ikke finner en god stilling! + at kynnere og ryggsmerter kan oppstå når en sitter så lenge med et tungt barn i magen, så vær glad du ikke er så langt på vei når du skal reise langt, for det er ikke å anbefale! :P God tur!

• 2 måneder senere...

Annonse

Gjest UndrendeUllteppe

Jeg tror neppe det var bilturen som gjorde at du begynte å blø sist, bare en dum tilfeldighet :( dra på tur og kos deg! Jeg har forresten kjørt (selv) over 400 mil (50+50+110+110+50+50) (:o) på tre uker nå siden jeg ble gravid. Ble bare fryktelig lei :P

Når det gjelder SA, kan man vel egentlig ikke gjøre verken det ene eller det andre for å være preventiv! Selv da vannet mitt gikk i uke 16+4 for 2 år siden, fikk jeg beskjed om å leve som vanlig. 90 % sjanse for fødsel tidlig, og jeg fødte i uke 18+2. Og dette var rådene fra en av norges beste fødselsoverlege!!!

Det eneste jeg tenker du kan gjøre er å ta et par pauser og strekke på beina underveis. Bare for å ha blodomløpet i orden, og være litt åreventiv mot blodpropp...som mange jenter har anegg for å få uten egentlig å vite det!

Lykke til!

Biltur er ikke farlig!!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...