Gå til innhold

Muligens jeg snart hører til her, andre som må ha eggdonor se hit :)

Anbefalte innlegg

Meg og mannen har vært prøvere i 5 år. Hatt 3 forsøk på offentlig, men ingen innsett.

Jeg ble gravid som 17 åring av meg selv, men min mor bestemte abort. Men det rare er at jeg ikke testet positivt før jeg var 8-9 uker på vei.. Vanligvis tester man positivt i uke 4-5..

Traff min mann i jan 08, begynte og prøve i april 08. Prøvde i noen år, og har vært igjennom noen forsøk på offentlig klinikk.. Han har lav konsentrasjon, men det er nok jeg som er problemet.

Første gang var jeg på langt regime, de måtte avbryte ettersom eggene mine aldri ville utvikle seg, de reagerte ingenting på medisinen.

2 gang kort regime. de så ca 3-4 eggposer på hver side, og de første 3-4 dagene reagerte jeg som jeg skulle på medisinene for å så slutte helt, samme som første gang. det går fint de første dagene, så stopper alt helt opp.. Men de så en eggpose som var stor nok, så de tok den ut.

De ville bruke micro injeksjon, men ingen befruktning, så noe må vel være hakkande gale med eggene mine ?!

De sier det ikke, men skal ha et møte med sykehuset om ca 1 uke, regner med vi ikke får flere forsøk siden det samme skjer hver gang.

Alle prøver av meg er helt normale. Har pco, men det handler jo ikke om utviklingen av egg, det går vel heller på cyster, men ingenting blir stort, cyster eller eggposer står stand by..

Noen som har råd? Hva gjør jeg/vi ? hadde det gått bedre med eggdonor? Eller er det en mulighet? Andre som har opplevd dette med eggene sine?

Vi er jo i begynnelsen av 20 årene og mannen i slutten, så i utgangspunktet skulle jeg jo vært i min beste alder for å produsere egg. jeg er bare glad vi begynte med en gang, siden dette nå har tatt 4,5 år og antageligvis kommer til å ta 10 år til :P

Langt nede i kjelleren, får ingen info fra sykehuset, og har ikke så god peiling på eggdonasjon. Kan man velge disse selv? er det bilder av disse damene som er eggdonor? eller bare et ark hvor det feks står : 1,75 høy, blondt hår, brune øyne, god utdannelse, bra helse og slik ? Masse spørsmål...

Fortsetter under...

Jeg har akkurat vært i Zlin i Tsjekkia og satt inn to donoregg. Har ikke erfaring med din sykdom, men det samme hendte hos meg at jeg ikke utviklet eggposer ved bruk av medisiner. Jeg har kun prøvd en gang med langt regime. Etter det fikk jeg ikke flere forsøk fordi legen mente det ikke var noe vits :-( Jeg har veldig lav AMH og sa kan det være vanskelig å bli stimulert til produksjon av flere eggposer. Etter mye tenking, frem og tilbake bestemte vi oss for ED. Vi velgte det alternativet som gav oss best mulighet til å lykkes.Testet positivt i uken som var! Håper inderlig dette går bra. Sjangsen for å lykkes er jo mye høyere enn IVF med bruk av egne egg (fikk beskjed om 70%).

I Tsjekkia er det anonyme donorer (vet det er åpne donorer i Finland) Jeg sendte bilde av oss, også opplysninger som øye, hårfarge, høyde og vekt. Du kan sette de kriteriene du ønsker og så prøver de å matche så godt som mulig.

Anbefaler deg også å gå inn på onskebarn.no. Der er det mye opplysninger om forskjellige land og klinikker. Også en del opplysniger om Serum i Athen på disse sidene. Finn tråden som heter serum- tråden.

Lykke til!

Hei. Jeg er gravid etter eggdonasjon. Var ikke poeng for meg/oss å prøve ivf for jeg har for høy FSH og lav AML.

Klinikken fant passende donor ut i fra min høyde og mine farger (blond, blå øyne, lys hud). Tror ikke noen klinikker vil vise deg bilde av donor, men du kan jo selvfølgelig komme med ønsker.

Jeg hadde ønske om at donor skulle være høy, lys og slank, men det viktigste for oss var jo å få friske flotte egg!

Vi valgte et land der det er anonyme donore for jeg ønsker ikke at barnet når det blir 18år skal kunne oppsøke sin genetiske mor.

• 3 uker senere...

Jeg føler med deg. Var selv bare litt over 30 da vi begynte å prøve. Slo meg aldri at det kunne være noe galt med eggene mine. Tro om igjen. Etter en hel haug med donor iui og donor ivf m null eller dårlig befruktning fant vi ut at jeg hadde lav amh. Skikkelig eggerøre. Kona og jeg var likevel ikke klar for å gi opp og valgte egg- og sæddonasjon ved Serum i Athen. Det har vi aldri angret på - første positiv test noensinne og en gutt på 11 mnd. Ikke gi opp, det kan ta tid å bli klar for ED men det er blåst vekk når dere får babyen deres til slutt :-) send gjerne pm om du har spm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...