Gå til innhold

Hvor Poppis er egentlig Mathias?

Anbefalte innlegg

Så på SSB at det var 9000+ som heter Mathias og Ole som er det andre navnvalget mitt er mye mer Poppis da,for det er over 32000+ som heter,så for min del forstår jeg ikke helt det med topp 10 navn,men er vel sånn at de fører de som har vert mest populært hvert år?`er det sånn? er ikke helt med jeg nå. men lille gutt blir i alle fall hetende Ole Mathias :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143967621-hvor-poppis-er-egentlig-mathias/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri sett noen lage så mange navnetråder som deg, på samme navn gjentatte ganger :P

Ganske sjarmerende!

Hvis han uansett skal hete Ole Mathias, så har det jo ikke så mye å si uansett. Det er jo et flott navn!

Jeg kjenner ingen babyer som heter Mathias, faktisk. Alle sier at "alle" heter det, men jeg har visst ikke møtt på "alle" enda :P

Jeg har truffet noen som har Mathias som navn nr to men ingen små med det som første fornavn. Jeg tror det sikkert er litt forskjellig fra område til område.

Topp-10 er for forrige år. Totalen for hvert navn kan være en ganske annen sak for da er alle levende med det navnet talt med, ikke bare de som var baby i fjor.

Jeg synes både Ole og Mathias er fine og veldig bra sammen.

Mathias var det tredje mest brukte guttenavnet i fjor og forfjor. Nr fire året før det.

Du må se på topp-10-lista for hvert år. Hvor mange som heter det totalt sier ikke noe om antall småbarn. F.ex er det kjempemange som heter Berit, Reidun, Gunnar, Knut etc, men det er omtrent ingen småbarn med disse navnene.

Annonse

Mathias var det tredje mest brukte guttenavnet i fjor og forfjor. Nr fire året før det.

Du må se på topp-10-lista for hvert år. Hvor mange som heter det totalt sier ikke noe om antall småbarn. F.ex er det kjempemange som heter Berit, Reidun, Gunnar, Knut etc, men det er omtrent ingen småbarn med disse navnene.

Eller tabellene som heter "Jenter/Gutar sitt første fornavn....". Da ser du hvor mange som har fått navnet år for år.

tHer hvor jeg bor (sørlending) er det tragisk mange barn som heter Mathias nå. Ole er det flest eldre som heter her.

Jeg synes Ole Mathias er kjempefint. Sett bindestrek mellom så er sjansen større for at begge navn brukes. Dessuten er navnet kort og lett å si i kombinasjon så da tror jeg det er lettere å bruke begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...